Rumunijos gamintojas „Dacia”, priklausantis „Renault” grupei, artėjančiai Paryžiaus automobilių parodai (atidarymas įvyks spalio 17 d.) parengė įdomią koncepciją „Manifesto”. Automobilis nebus gaminamas tačiau kai kuriuos technologinius sprendimus išbandytus „Manifesto” pamatysime būsimuose „Dacia” modeliuose.
Šie metai „Dacia” buvo lūžio metai daugeliu atžvilgių: rumunų pasididžiavimas gavo naują logotipą ir buvo nukreiptas į šviesią ekologišką ateitį. Jau žinoma, kad naujasis „Duster” rinkoje pasirodys be dyzelinio variklio ir su elektrine visų varančiųjų ratų pavara vietoj mechaninės. Visiško „sužaliavimo” data dar nežinoma nes ji priklauso nuo daugybės sunkiai nuspėjamų veiksnių. „Dacia” labai svarbu išlaikyti mažas savo modelių kainas o vien su elektriniais automobiliais to padaryti šiandien neįmanoma, todėl „Dacia” tikriausiai laikysis benzininių variklių iki paskutiniųjų, t. y. iki 2035 m., kai jie bus uždrausti Europoje. Kas bus toliau, parodo „Manifesto” koncepcija, kurioje derinamos tradicinės „Dacia” vertybės ir ateities technologijos.
„Dacia”-pigu, praktišks ir patikima. Elektrinis baggy „Manifesto” atitinka šį apibrėžimą. Dauguma detalių pagamintos labai utilitariai bet sukurtos taip, kad būtų funkcionalios ir stilingos. Kėbulą sudaro nedaug dalių, nėra durų, visi vidaus paviršiai yra atsparūs vandeniui, o išorės plokštės pagamintos iš perdirbto plastiko.
Daiktams sudėti gali būti naudojamos nišose priešais nesantį priekinį stiklą sumontuotos daiktadėžės skirtos daiktams sudėti, galinis bagažo krepšys, stogo bagažinė su ištraukiamomis atramomis, nuimamos šoninės bagažinės, nišos viduriniame salono tunelyje ir šalia prietaisų skydelio. Taip pat yra nuimamas akumuliatoriaus modulis, kuriuo galima maitinti išorinius elektrinius įrenginius. Už kabinos esančią ilgą lentyną galima naudoti ir kaip rašomąjį stalą.
„Manifesto” priekyje yra tik vienas priekinis žibintas, kurį galima nuimti ir naudoti kaip rankinį žibintą. Šalia šio priekinio žibinto yra vilkimo akis, o po juo ir gervė.
Padangos beorės ir jų neįmanoma pradurti, tačiau važiuojant purvu kiltų problemų: purvas užkimštų šoninių sienelių tarpus ir pažeistų pusiausvyrą – nenuostabu, kad visose reklaminėse nuotraukose „Manifesto” stovi ant sausos žemės. Transmisija elektrinė, tačiau išsamios informacijos kol kas nėra.
Priekinės keleivių sėdynės ir vairo viršus apdailinti kamštine mediena, prie kurių biuro adatomis galima pritvirtinti popierinius užrašus. Sėdynių užvalkalai – minkšti miegmaišiai. Vietoj navigacijos ir daugialypės terpės sistemos siūloma naudoti savo išmanųjį telefoną, pritvirtinus jį specialiame laikiklyje vairo dešinėje pusėje. Viršuje tarp sėdynių yra dar vienas nuimamas žibintas.
Iš esmės „Dacia Manifesto” koncepcijoje nėra nieko, ko nebūtų galima pagaminti ir pateikti į rinką, be kita ko tai būtų stiprus modernesinio dizaino konkurentas šviežiam „Meyers Manx 2.0”.
Panašu, kad būsimuose „Dacia” modeliuose tikriausiai pamatysime kamštinių ir perdirbto plastiko apdailos detalių, daiktadėžių ir nuimamų žibintuvėlių. Rumunų gamintojas vis labiau žengia į čekiškos „Škoda” teritoriją – skiria daug dėmesio praktiškumui ir daugybei patogių įtaisų salone ir bagažinėje. „Dacia” dizainas darosi vis įmantresnis ir ne toks pigus, todėl plečiasi prekės ženklo auditorija. Jei lyginti su 2021 m. pirmuoju pusmečiu šių metų pirmąjį pusmetį „Dacia” pardavimai Europoje išaugo 5,9 % iki 277 885 automobilių.