Šeštadienį, sausio 1-ąją Dakaro dalyviai įveikė kvalifikacinį 2022-ųjų ralio maratono greičio ruožą, kurio
rezultatai nulems kitos dienos startines pozicijas. Atsargiai, bet užtikrintai trumpą trasą įveikęs
„Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza, išvengė pastebimų klaidų ir finišavo
36-oje vietoje.
Sugrįžimas į smėlynus – rimtas išbandymas
Dalindamasis pirmosios dienos įspūdžiais V. Žala pripažino, kad po dvejų metų pertraukos grįžus į kopas
rinktis geriausią trajektoriją jose nebuvo lengva. Pratindamasis prie akims neįprasto vaizdo jis buvo itin
atsargus ir neskubėjo.
„Nematau, kuriose tiksliai vietose baigiasi kopų kontūrai ir kur yra aukščiausios vietos – lūžiai. Galiausiai
Paulo pradėjo mane raginti, tačiau šiuo atveju nepaskubėsi – reikia laiko, kad priprasčiau. Svarbiausia,
kad per tuos beveik 20 kilometrų nieko nenutiko, nors buvo keletas pavojingų kopų“, – komentavo
lenktynininkas.
Apie laukiančius išbandymus kopose dalyvius įspėjo ir organizatoriai, tačiau V. Žala pastebėjo, kad visas
greičio ruožas nebuvo itin sudėtingas – kai kurias atkarpas buvo galima įveikti spaudžiant akceleratorių
iki dugno.
Greičio ruožas trumpas, pasivažinėjimas – ilgas
Greičiausias šeštadienį buvo T1+ klasės „Toyota Hilux“ vairuojantis Nasseras Al-Attiyah, kuriam ant kulnų
lipo Carlosas Sainzas su hibridiniu „Audi RS Q e-tron“. Prie patobulinto egzotiškojo BRX visureigio vairo
vėl sėdęs Sebatienas Loebas įžanginiame etape varžėsi su lyderiais, tačiau šį kartą finišavo penktas.
Kvalifikacinio greičio ruožo ilgis siekė vos 19 kilometrų, kuriuos ralio maratono dalyviai įveikė važiuodami
smėliu, akmeningu gruntu ir netgi kopomis. Visgi vairuotojų darbas tuo nesibaigė, kadangi po to sekė
ilgas 595 kilometrų pervažiavimas iki Chailio, kurio apylinkėse suformuota žiedinė antrosios dienos trasa.
Nuotraukų autorius: Vytautas Dranginis