Dėl silpnų elektromobilių pardavimų Europoje „Ford“ naikina 4000 darbo vietų

„Ford“ paskelbė gana nuspėjamą pranešimą apie naują darbuotojų atleidimo bangą savo Europos padalinyje: iki 2027 m. pabaigos planuojama atleisti 4 000 žmonių, iš jų 2 900 Vokietijoje ir 800 Jungtinėje Karalystėje. Jungtinės Karalystės Dagenhamo mieste (Londono priemiestyje) „Ford“ gamina variklius.

Kelno gamykla bus iš dalies sustabdyta dėl mažos elektrinių krosoverių „Ford Explorer“ ir „Ford Capri“, kurie sukurti ant ant „Volkswagen“ MEB modulinės platformos paklausos.

2023 m. vasarį, „Ford“ paskelbė, kad dėl perėjimo prie elektromobilių ir „angliavandenilių“ modelių linijos mažinimo turės atleisti 3 800 darbuotojų Europoje. Ironiška, kad maždaug tuo pačiu metu prasidėjo pasaulinis elektromobilių paklausos mažėjimas, dėl kurio „Ford“ galiausiai buvo priversta pesimizuoti savo elektromobilių planus ir pradėti antrąją atleidimų bangą Europoje. Praėjusią vasarą „Ford“ taip pat atsisakė didelio JAV rinkai skirto elektrinio visureigio projekto, nes nemano, kad jis gali duoti pelno.

Europos „Ford Explorer“ ir „Ford Capri“ daug kam atrodė neperspektyvūs dar prieš jiems patenkant į rinką, nes pagrindinė MEB platforma buvo pasenusi, o kainos buvo per didelės, palyginti su pažangesnių technologijų ir prieinamesniais konkurentais, įskaitant kinus. Elektrinio „Ford Explorer“ gamyba Kelne prasidėjo šių metų birželį, „JATO Dynamics“ duomenimis nuo to laiko iki spalio pabaigos Europoje parduota 8 394 šio modelio automobiliai. Rugsėjį pradėtas gaminti „Ford Capri“, iki spalio pabaigos parduoti tik 295 šio modeli automobiliai.

Kelno gamykloje šiuo metu negaminami jokie kiti modeliai, tačiau jis pasklaičiuotas pagaminti 250 000 automobilių per metus ir įdarbinti apie 4 000 žmonių. Iki 2023 m. vidurio gamykloje buvo gaminamas labai populiarus „angliavandenilinis“ mažylis „Fiesta“, vėliau prasidėjo gamyklos rekonstrukcija. Bendrovė „Ford“ tikėdamasi iki 2026 m. Europoje parduoti daugiau kaip 600 000 elektromobilių per metus į šios gamyklos pertvarkymą investavo 2 mlrd. eurų. Dabar jau aišku, kad šios prognozės visiškai neatitinka tikrovės.

„Ford“ neturi kuo užpildyti Kelno gamyklos. Elektrinė subkompaktinio krosoverio „Ford Puma“ versija, kurios premjera numatoma artimiausiais mėnesiais, bus gaminama „Ford“ gamykloje Craiovoje, Rumunijoje, kartu su „Ford Transit Courier“ ir „Ford Tourneo Courier“ (beje, abu šie modeliai turi elektrines versijas). Vidutinio dydžio elektrinis krosoveris „Ford Mustang Mach-E“ į Europą atkeliauja iš Meksikos, jo pardavimai Senojo pasaulio rinkoje mažėja: nuo šių metų sausio iki spalio mėn. parduota 14 553 vienetai (-17 %, palyginti su APPG).

Be visa to, kitą rudenį „Ford“ sustabdys „Focus“ gamybą Zaarlui mieste Vokietijoje esančioje gamykloje, kurioje šiuo metu dirba 3750 žmonių.  Zaarlui gamykla taps paslaugų ir logistikos centru, kuriame bus sukurta tik apie 1 000 darbo vietų, likusių darbuotojų likimas dar nenuspręstas, tačiau aišku, kad darbo neteks maždaug pusė jų.

ŽYMĖ:
Pasidalink