Elektrinis pikapas „Ford F-150 Lightning” į Europos rinką įžengs iš šiaurės

„Ford” paskelbė apie didelio elektrinio pikapo „F-150 Lightning” tiekimo pradžią Norvegijai – šaliai, kurioje parduodama daugiausia elektrinių transporto priemonių pasaulyje.

Didieji amerikietiški pikapai pagaliau pasiekė Europą. „Ford” teigia, kad klientai Norvegijoje prašė pardavėjų atvežti jiems „F-150 Lightning” ir jų prašymai buvo išklausyti: į šią šalį iš Amerikos atkeliaus sodrios „Antimatter Blue” spalvos riboto tiražo elektrinis pikapas „Lariat Launch Edition”.

Kodėl ribotas tiražas? Faktas tas, kad pačioje Amerikoje „F-150 Lightning” vis dar labai trūksta: „Ford” nepakankamai įvertino šio modelio paklausą, todėl prireiks laiko, kol bus padidinta gamyba. Praėjusiais metais „Ford F-150 Lightning” pardavimai JAV siekė tik 15 617 vienetų, o užsakymų jiems buvo surinkta apie 200 000, todėl susidarė didelė eilė. Šiemet „Ford” tikisi pagaminti 150 000 el. pikapų, taigi visiems neužteks, tačiau jie bus vežami į Norvegiją bent jau iš pagarbos norvegų entuziazmui elektromobiliams.

Pernai Norvegijos automobilių parke elektromobilių dalis siekė 21 %. Naujų automobilių pardavimų struktūroje elektromobilių dalis yra labai didelė: pavyzdžiui, šių metų kovą ji sudarė 86,8 % (16 811 vnt.), 10,4 % sudarė hibridiniai automobiliai, o likusią dalį – tradiciniai „angliavandeniliniai” modeliai. Norvegijos valdžios institucijos tikisi, kad iki 2025 m. visi šalyje parduodami nauji lengvieji automobiliai ir lengvosios komercinės transporto priemonės bus nulinės taršos, t. y. tai bus elektromobiliai arba vandeniliniai automobiliai.

„Ford F-150 Lightning” yra komercinės paskirties elektromobilis, tačiau jis skirtas ir poilsio gamtoje gerbėjams: į sunkvežimį galima sukrauti daug atsargų, palapinių ir ekspedicinės įrangos – vien į priekinę bagažinę telpa 400 litrų. Šiuo atžvilgiu kiek keista, kad į Norvegiją atvyksta ne „Extended Range” versija su 131 kWh talpos akumuliatoriumi, o „Standard Range” su 98 kWh akumuliatoriumi. Visiškai įkrautos baterijos pakanka nuvažiuoti 386 km pagal JAV EPA ciklą, tuo tarpu „Ford” dar neišmatavo nuvažiuojamo atstumo pagal europinį WLTP ciklą. Maksimalus įkrovimo pajėgumas – 150 kW, todėl nuo 15 iki 80 proc. akumuliatorių galima įkrauti per 39 minutes.

Standart Range jėgainė turi du elektros variklius (po vieną kiekvienai ašiai), kurių bendra galia – 458 AG ir 1050 Nm, o įsibėgėjimas iki 100 km/val. trunka mažiau nei 5 sekundes. Pikapo naudingoji apkrova – 805 kg, leistinas velkamos priekabos svoris – 3492 kg, bendras ilgis – 5911 mm, plotis – 2032 mm, aukštis – 1989 mm, ratų bazė – 3696 mm, prošvaisa – 213 mm.

„Ford F-150 Lightning” kaina Norvegijoje bus 1 183 000 kronų, arba 111 545 JAV dolerių pagal dabartinį valiutos kursą. Tėvynėje panašios komplektacijos elektrinis pikapas kainuos gerokai pigiau – nuo 75 974 dolerių, o už 98 074 dolerius jau galima tapti aukščiausios klasės „Platinum” versijos su didele baterija „Extended Range” ir 588 arklio galių jėgaine savininku. Artimiausiu metu „Ford” gali pasiūlyti „F-150 Lightning” ir kitose Europos šalyse, tačiau prieš tai jį turėtų būti galima įsigyti Amerikoje.

 

 

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version