„Ferrari Purosangue” krosoveris: transaxle komponuotė ir 725 AG atmosferinis V12 variklis

„Scuderia Ferrari” pristatė ilgai lauktą pirmąjį savo krosoverį, pavadintą „Purosangue”, kuris išvertus iš italų kalbos reiškia „grynaveislį”. Daugelis dalykų padaryta kitaip nei konkurentų: „Purosangue” yra vienintelis šiuolaikinis krosoveris su atmosferiniu V12 varikliu, transaxle išdėstymu ir unikalia visų varančiųjų ratų sistema su galios paskirstymu į priekinius ratus. Be to, „Purosangue” tapo galingiausiu pasaulyje gaminamu krosoveriu, aplenkęs prabangųjį „Aston Martin DBX707” (707 AG) ir „Dodge Durango SRT Hellcat” (720 AG).

Apibūdindama „Purosangue”, „Ferrari” uoliai vengė žodžio „krosoveris”, tiesiog pavadindama jį pirmuoju savo istorijoje gaminamu keturių durų keturviečiu automobiliu. Taip siekiama pabrėžti jo išskirtinumą. Vis dėlto sunku paneigti, kad „Ferrari” vaikosi mados ir todėl pateikė savo klientams seniai trokštamą modelį su didele prošvaisa. Sakoma, kad konstrukciniu požiūriu „Purosangue” yra tik 2011 m. debiutavusio pirmojo „Scuderia” visų varančiųjų ratų modelio „Ferrari FF” idėjų tęsinys.

2016 m. „FF” pakeitė šiek tiek pažangesnis „GTC4Lusso”, 2020 m. siekiant pasiruošti „Purosangue” debiutui jo gamyba buvo nutraukta. Beje „Purosangue” debiutas turėjo įvykti dar 2021 m. tačiau dėl COVID-19 ir su pandemija susijusių sunkumų premjera įvyko tik 2022 m. rugsėjo 13 d., Detroito automobilių parodos išvakarėse.

„Purosangue” komponuotė yra lygiai tokia pati kaip „Ferrari FF” ir „GTC4Lusso”: atmosferinis V12 variklis yra priekyje, galinius ratus aptarnaujanti pavarų dėžė yra ant galinės ašies kartu su aktyviuoju diferencialu. Galia priekiniams ratams perduodama tiesiai iš priekinio alkūninio veleno per dviejų pakopų pavarų dėžę ir dvi nepriklausomas sankabas, o ratų greitis valdomas elektroniniu būdu. Žinoma, palyginti su ankstesniais keturiais ratais varomais modeliais, beveik visi techniniai komponentai buvo patobulinti.

Atmosferinis 6,5 litro V12 su sausu karteriu ir 65 laipsnių išlenkimo kampu gavo naujas įsiurbimo ir išmetimo sistemas (vienodo ilgio išmetimo kolektorius), modernizuotą tepimo sistemą, naujus paskirstymo velenus, naują alkūninį veleną ir naują valdymo programą.

Galutinė galia nėra rekordinė šiam varikliui, pakeitimai buvo reikalingi siekiant optimizuoti išorinio atsako kreives; galutinis rezultatas – 725 AG esant 7750 aps/min ir 716 Nm esant 6250 aps/min. 80 % didžiausio sukimo momento pasiekiama jau esant 2100 aps/min. Didžiausias alkūninio veleno sukimosi dažnis – 8250 aps/min, suspaudimo laipsnis – 13,6:1, o tiesioginio degalų įpurškimo slėgis – 350 barų.

Pagrindinė pavarų dėžė – aštuonių laipsnių DCT (dviejų sankabų) automatinė pavarų dėžė, kuri yra kompaktiškesnė ir „greitesnė” nei ankstesnė septynių laipsnių pavarų dėžė. Važiuojant dideliu greičiu „Purosangue” važiuoja galine ašimi, priekiniai ratai įjungiami pradedant važiuoti, staigiai greitėjant ir elektronikos nurodymu važiuojant slidžiu keliu. Visų varančiųjų ratų pavaros darbo algoritmas „Ferrari FF” buvo puikiai pritaikytas, todėl galite neabejoti – ant sniego „Purosangue” suteiks daug vairavimo malonumo. Iki 100 km/val. „Ferrari” krosoveris įsibėgėja per 3,3 s, iki 200 km/val. – per 10,6 s, o didžiausias greitis – daugiau kaip 310 km/val.

„Purosangue” kėbulas yra kompozitinis, daugiausia pagamintas iš aliuminio lydinio, tačiau kai kurie elementai pagaminti iš didelio atsparumo plieno (pvz., statramsčių jungtys) ir anglies pluošto (stogas). Iš tikrųjų durys yra penkerios, o ne ketverios (šoninės durys ir bagažo skyrius), galinės durys atsidaro priešais pagrindinę angą, kaip ir „Rolls-Royce Cullinan”, tačiau jos valdomos elektra ir neturi išorinių rankenų. Bagažinės durys taip pat valdomos elektra, tačiau jos neturi valytuvo – sumani aerodinamika turėtų apsaugoti nuo purvo nusėdimo ant pakopinio stiklo.

Didžiausias spaudos pranešimo skyrius skirtas aerodinamikos niuansų aprašymui tačiau taupydami laiką jo neperpasakosime.

„Ferrari Purosangue” bendras ilgis – 4937 mm, plotis – 2028 mm, aukštis – 1589 mm, o ratų bazė – 3018 mm. Automobilio prošvaisa yra tik 183 mm ir nėra reguliuojama. Automobilio masė – 2033 kg, svorio pasiskirstymas – 49:51 galinės ašies naudai. Pakaba turi elektroniniu būdu valdomus „Multimatic” amortizatorius ir posvyrio slopinimo sistemą su 48 voltų elektrinėmis pavaromis. Stabdžių diskai – 398 mm priekyje ir 380 mm gale. Priekinių padangų dydis – 255/35 R 22, o galinių – 315/30 R 23. Degalų bako talpa – 100 litrų.

Salone yra keturios atskiros sėdynės, o galinių sėdynių atlošus galima atlenkti ir taip padidinti 473 litrų bagažinės tūrį. Prietaisų skydelyje nėra centrinio daugialypės terpės ekrano; jo vietoje yra gana biudžetinės išvaizdos jutiklinis klimato kontrolės skydelis. Prietaisų skydelis yra visiškai virtualus, jo centre pavaizduotas didelis tachometras. Priekinis keleivis turi savo 10,2 colio jutiklinį ekraną telemetrijai ir pramogoms.

Bazinėje įrangoje 10 oro pagalvių, priekinės sėdynės su masažuokliais, aukščiausios klasės „Burmester” garso sistema ir naujausia vairuotojo pagalbinė elektronika, įskaitant adaptyviąją greičio palaikymo sistemą ir pagalbinę nusileidimo nuo įkalnės sistemą.

Prekyba naujuoju „Ferrari” prasidės 2023 m. pavasarį. Automobilio kaina prasidės nuo 390 tūkst. eurų. Bet ir už tiek, ko gero, lengvai šio automobilio įsigyti nepavyks, mat prie jo jau nusidriekė didžiulė eilė. „Scuderia” nuo pat pradžių perspėjo, kad šis krosoveris sudarys ne daugiau kaip 20 % markės pardavimų – spekuliantai godžiai trina rankas.

Birželį „Ferrari” atskleidė ilgai lauktą elektrifikavimo planą pagal kurį pirmąjį ne vidaus degimo varikliu varomą modelį italų prekės ženklas pristatys 2025 m. Ateityje „Purosangue” neabejotinai turės hibridinę versiją.

 

 

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version