Penktadienį susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio siuntinį sostinės merui Remigijui Šimašiui pristatė pirmą kartą į sostinės gatves išriedėjęs autonominis (savivaldis) krovininis automobilis. Šią Lietuvoje inovatyvią ir ekologišką transporto technologiją Susisiekimo ministerija pristatė kartu su Estijos technologijų bendrove „Clevon“.
Pirmoji parodomoji savivaldžio automobilio „Clevon 1“ kelionė Vilniaus centrinėmis gatvėmis truko 10 minučių. Autonominė transporto priemonė nuo Gedimino prospekte įsikūrusios Susisiekimo ministerijos nuvyko iki Katedros aikštės.
„Inovatyvių kompanijų požiūris į Lietuvą kaip į patikimą ir perspektyvią partnerę dar kartą įrodo, kad turime balsą tarptautinėje technologijų arenoje ir pasauliui esame įdomūs. Savivaldžiai kurjeriai ypač aktualūs žaliojo kurso kontekste, kadangi jie yra ekologiški, pasirenkantys optimaliausią maršrutą mažiausiomis energijos sąnaudomis. Autonominis transportas – ne ateities vizija, bet dabartis žalesniuose ir patogesniuose miestuose“, – kalbėjo susisiekimo ministras M. Skuodis.
Istorinė savivaldžio krovininio automobilio kelionė yra ir itin simbolinė. Susisiekimo ministras M. Skuodis, naudodamasis autonominio kurjerio paslauga, Vilniaus miesto merui R. Šimašiui persiuntė kvietimą į Transporto inovacijų forumą 2022. Susisiekimo ministerijos kartu su Transporto inovacijų asociacija organizuojamas didžiausias logistikos ir transporto renginys Baltijos šalyse vyks spalio 20 ir 21 dienomis. Čia bus aptariamos ne tik autonominio transporto, bet ir elektromobilizacijos, žaliosios energetikos, dekarbonizacijos ir kitos logistikos sektoriui aktualios temos, veiks inovacijų ekspozicija. Renginyje savo vystomą autonominio transporto technologiją pristatys ir „Clevon“.
„Mes rūpinamės, kad Vilniaus gatvėmis sklandžiai judėtų visi – pėstieji, dviratininkai, viešasis transportas, dalijimosi ir asmeniniai automobiliai. Džiugu, kad Vilnius tapo pirmąja šio autonominio krovininio automobilio stotele Lietuvoje – neabejoju, kad mūsų gatvės bus patogios ir šiai naujai technologijai“, – „Clevon“ pristatymo renginyje sakė R. Šimašius.
Nors autonominis transportas pasauliniame kontekste jau nebėra naujovė, „Clevon“ viena pirmųjų Europoje 2017 m. pradėjo vystyti technologiją, kuri leidžia autonominiam krovininiam transportui įsilieti į kasdienį eismą miestų gatvėse.
„Baltijos šalys yra mūsų namai, todėl natūralu, kad viena iš įmonės misijų – kasdienį gyvenimą palengvinančias technologijas padaryti prieinamas kuo daugiau žmonių. Lietuva yra svarbus mūsų strateginis partneris, o „Clevon“ pristatymas Vilniaus gatvėse žymi mūsų valstybių technologinės partnerystės žingsnį į naujas aukštumas“, – teigė „Clevon“ generalinis direktorius Sander Sebastian Agur.
Trečiosios kartos savivaldis automobilis „Clevon 1“ yra 2,5 m ilgio, 1,6 m aukščio ir 1,1 m pločio. Pilnai įkrauta baterija transporto priemonė gali įveikti iki 100 km. Elektra varomas robotas vienu metu gali vežti iki 150 kg sveriančius krovinius. Realaus laiko duomenis analizuojanti technologija ir algoritmai savivaldžiui automobiliui parenka optimaliausią maršrutą.
Savivaldis automobilis nėra absoliučiai savarankiškas – pastarąjį nuotoliniu būdu prižiūri asmuo-operatorius, prireikus galintis perimti transporto priemonės valdymą.
Pristačius, išbandžius šią technologinę naujovę Lietuvoje, jos pritaikymas labai platus. Tačiau visų pirma ji vieno iš prekybos tinklų bus naudojama maistui pristatyti. Prekių pristatymo į namus autonominiais automobiliais sprendimas Vilniuje bus diegiamas rugsėjo mėnesį.