Išskirtiniame renginyje Lietuvos pašonėje – „The Dacia Sandriders“ komandos pasakojimas apie Dakarą ir ateities planus

Nuotr. Dominik Kalamus

„Dacia“ DNR pagrindas visuomet buvo racionalumo ir emocionalumo pusiausvyra, tvirtumas ir ryšys su gamta. Tai puikiai tinka kalbant ne tik apie kasdienai sukurtų automobilių gamybą. Nuo 2025-ųjų „Dacia“ ryžtingai įžengė į ralio pasaulį su ambicingu planu dalyvauti Dakaro ralyje ir varžytis FIA ralio reido pasaulio čempionate (W2RC). Specialaus renginio „Dacia Talks“ metu Lenkijoje „The Dacia Sandriders“ komandos atstovai pasidalijo Dakaro ralio virtuvės užkulisiais ir atskleidė artimiausius ateities planus.

Ad image

Natūralus bandymų poligonas

Kaip pabrėžė „Dacia“ Dakaro programos rinkodaros direktorius François Aupierre‘as, sprendimas įžengti į ralio pasaulį buvo kruopščiai apsvarstytas tiek atsižvelgiant į prekių ženklo įvaizdį, tiek į technologines galimybes.

„Dakaras ir apskritai bekelės ralis yra natūrali, visapusiška laboratorija po atviru dangumi. Tai ideali vieta išbandyti mūsų automobilių ir naujų technologijų patvarumą“, – sakė jis.

Kaip pavyzdį jis pateikė galimybę sudėtingiausiose pasaulio lenktynėse išbandyti mažo anglies dioksido kiekio technologijas, šiuo atveju, „Aramco“ tiekiamus sintetinius degalus, taip pat testuoti inovatyvius dizaino, transmisijos ar aerodinamikos sprendimus. Dakaras taip pat tapo platesnių pokyčių pačiame prekių ženkle simboliu.

„Dacia“ keičiasi. Tai matyti mūsų dizaine, naujajame modelyje „Bigster“, naujajame logotipe. „Dacia“ vystosi, norime, kad ji būtų labiau įkvepianti ir emocionali, todėl nusprendėme įžengti į automobilių sportą būtent šia forma. <…> Tvirtumas ir ryšys su gamta yra „Dacia“ DNR. Dakaras yra automobilių sporto Everestas. Itin sunkus, brutalus, bet teisingas išbandymas“, – pridūrė F. Aupierre‘as, paaiškindamas, kodėl gamintojas pasirinko būtent ralio reidą, o ne klasikines ralio lenktynes.

Trys ekipažai, trys skirtingi charakteriai

Nuo pat pradžių „The Dacia Sandriders“ komanda buvo kuriama siekiant didžiausio efektyvumo, mat tai iš esmės yra trumpa kelerių metų programa, kuri baigsis 2027 m. Dakaro raliu. Todėl, F. Aupierre‘o teigimu, buvo labai svarbu pasitelkti sportininkus, kurie ne tik turi daug patirties, bet ir sugeba ją greitai paversti rezultatais.

„Tai turėjo būti svajonių komanda. Trys ekipažai, trys skirtingi charakteriai ir važiavimo stiliai, bet vienas tikslas – pergalė Dakare. Komandą sudaro žmonės, kurie puikiai išmano bekelės ralį ir žino, kas veikia ekstremaliomis sąlygomis“, – pabrėžė F. Aupierre‘as.

Milžinišką patirtį ralio virtuvėje sukaupęs Édouardas Boulangeris („The Dacia Sandriders“ komandoje jis yra Nassero Al-Attiyah šturmanas) atskleidė, kokiomis aplinkybėmis prisijungė prie šio iššūkio.

„Mūsų pasaulyje vairuotojas pats sprendžia, su kuo startuos – aš prisijungiau prie Nasero, o jis – prie „Dacia“. Kai išgirdau, kad kuriama visiškai nauja komanda, nebuvau skeptiškas. Man buvo smalsu. O vėliau buvau maloniai nustebintas, nes tai tikrai profesionali struktūra“, – prisiminė jis.

Pašnekovas taip pat pabrėžė unikalų bendradarbiavimo su inžinieriais ir projektavimo komanda modelį: „Nuo pat pradžių įsitraukėme į diskusiją. Nebuvo taip – štai baigtas automobilis, išbandykite jį. Dalyvavome jį kuriant – nuo skydelio išplanavimo, ergonomikos iki mažų, bet labai svarbių techninių detalių. Tai milžiniškas skirtumas.“

É. Boulangeris pripažino, kad lenktynininkui, anksčiau laimėjusiam Dakaro ralį ir važiavusiam gamyklinių komandų sudėtyje, prisijungimas prie visiškai naujos struktūros galėjo būti rizikingas. „Bet kai matai, su kokiu atsidavimu ir nuolankumu žmonės čia dirba, jauti, kad esi dalis kažko svarbaus. O tada važiuoji į Dakarą ir… darai dalykus“, – šypsodamasis pridūrė jis.

Lenktynininkai nuo pat pradžių dalyvavo kuriant automobilio koncepciją: jie pateikė daug pastabų, pavyzdžiui, dėl geresnio matomumo kopose, nes reikia matyti viską aplink – ir aukštyn, ir žemyn. Kaip ir ne mažiau svarbu, kad atsarginis ratas būtų lengvai pasiekiamas ir jį būtų galima lengvai pakeisti, nes, žinoma, keitimų bus nemažai, ir t. t.

„Nuo pat pradžių dirbome su komanda, su ekipažais ir kūrėme automobilį atsižvelgdami į konkrečius ekipažų reikalavimus ir lūkesčius. Surinkus viską, beliko tik sukonstruoti automobilius“, – pridūrė F. Aupierre‘as.

Stiprus debiutas, bet tai tik pradžia

Jau pirmasis sezonas „The Dacia Sandriders“ komandai atnešė rimtų pasiekimų: pergalę Maroko ralyje, triumfą „Abu Dhabi Desert Challenge“ ir ketvirtąją vietą Dakaro ralyje – o tai didžiulis pasiekimas debiutuojančiai komandai.

Paklaustas apie įspūdžius iš šių metų Dakaro, É. Boulangeris prisipažino: „Dakaras visada yra kova su laiku, dykuma ir savo kūnu. Tačiau šiemet pajutau kažką daugiau: darną, abipusį pasitikėjimą, bendrą energiją. Nors buvome nauja komanda, važiavome taip, tarsi kartu varžytumėmės jau daugelį metų.“

Tačiau „Dacia“ ralio startų nelaiko vienkartiniu nuotykiu. Tai – ilgalaikis projektas, kuriame dera prekės ženklo vertybės: paprastumas, patvarumas, prieinamumas – kartu su šiuolaikinėmis technologijomis ir sportine ambicija.

„Ši programa įkvepia mūsų prekės ženklą daugelyje sričių – nuo inžinerijos iki komandinio požiūrio. Tai apčiuopiamas įrodymas, kad prieinamumas ir inovacijos gali būti neatsiejami“, – užbaigė F. Aupierre‘as.

„The Dacia Sandriders“ komanda jau ruošiasi kitam startui – gegužės mėnesį Pietų Afrikoje vyks kitas FIA ralio reido pasaulio čempionato etapas.

„The Dacia Sandriders“ komandą sudaro trys ekipažai:

  • Nasseras Al-Attiyah ir Édouardas Boulangeris – daugkartiniai pasaulio čempionai ir Dakaro ralio nugalėtojai.
  • Sébastienas Loebas ir Fabianas Lurquinas – WRC legenda ir vienas tituluočiausių ralio vairuotojų istorijoje.
  • Cristina Gutiérrez Herrero ir Pablo Moreno Huete – Ispanijos bekelės ralio pionierė, be kita ko, iškovojusi pirmąją vietą „Challenger” kategorijoje 2024 m. Dakare.
ŽYMĖ:
Pasidalink