Italijoje gaminami automobiliai bei motociklai visada pasižymėjo išskirtinėmis savybėmis ir buvo pasirinkimas tų, kurie nenori paskęsti pilkoje minioje. „Ducati“ motociklais ir tokiais itališkais automobiliais, kaip „Alfa Romeo“ ar „Fiat“ prekiaujantis „Autobrava Motors“ salonas į Lietuvą atvežė mažai kam žinomus, tačiau jau net šešių dešimtmečių istoriją skaičiuojančius motorolerius „Italjet“. Bene visiems rinkoje esantiems motoroleriams esant labai panašiems vieni į kitus, šio gamintojo modeliai privers atsisukti net ir užkietėjusius motociklistus.
Bolonijoje 1960 metų vasario ketvirtą dieną Leopoldo Tartarini įkūrė kompaniją, ne už ilgo pradėjusią motorolerių gamybą. Italas pats gaminti motorolerius nusprendė po to, kai dėl patirtų traumų turėjo nutraukti savo sėkmingą lenktynininko karjerą, kurios metu spėjo tapti „Ducati“ gamyklinės komandos lenktynininku bei kapitonu. Patyręs traumą, po kurios negalėjo taip pat konkurencingai tęsti lenktynių, motociklizmo mylėtojas negalėjo sėdėti sudėjęs rankų, o taip pat nenorėjo prarasti vis dar galiojančio kontrakto su „Ducati“, tad pasisiūlė su draugu Giorgio Monetti leistis į nutrūktgalvišką nuotykį – kelionę aplink pasaulį motociklais.
Lenktyniaujant įgytos žinios apie motociklus, o kelionių po pasaulį metu smarkiai praplėstas akiratis italui pasitarnavo gaminant ir pardavinėjant savo produktus. 1962 metais pasaulį išvydo pirmasis jo dirbtuvėse surinktas modelis – tai buvo sportinio stiliaus mopedas, kurio pavadinimas ir žymi kompanijos gaminius iki šiol.
Dviejų tonų metaliniais dažais nudažytas motoroleris beveik idealiai atkartojo „Ducati 125“ ir „Ducati 200“ modelius, taip „Italjet“ motoroleriams netiesiogiai tampant „jaunesniaisiais broliais“. Jau pirmuose modeliuose L. Tartarini naudojo įvairius išskirtinius elementus, kuriuos, pavyzdžiui sėdynės formą, paskui nukopijavo net tokie gamintojai kaip „Moto Guzzi“.
Tiesa, kartu su gebėjimu gaminti gerus motorolerius, italas pasižymėjo ir gebėjimu juos parduoti visame pasaulyje – nors tuo metu itališkos kompanijos retai eksportuodavo savo produkciją į užsienį, „Italjet“ įkūrė savo pardavimų atstovybę net Kalifornijoje. Augant eksporto poreikiams į skirtingas rinkas, buvo sukurti skirtingi prekiniai ženklai, kad labiau tiktų kiekvienai rinkai, tačiau 1967 metais visi jie buvo suvienodinti ir liko vienas, visus modelius vienijantis prekinis ženklas, kuriuo šie motoroleriai žinomi ir šiai dienai.
Svarbu ir tai, jog septintą dešimtmetį skaičiuojanti kompanija vis dar yra ją įkūrusios šeimos verslas, tad siekiant išlaikyti aukščiausią kokybę, gamybos apimtys nėra didelės. Apie gamybinius pajėgumus kalbėjo ir dabartinis įmonės vadovas, jos įkūrėjo sūnus Massimo Tartarini: „Galvojome apsiriboti 6000 transporto priemonių gamyba per metus, bet jei pridėtume naujausias pardavimo prognozes iš 50 rinkų, kuriose esame, galėtume pasiekti 9-10 tūkst. Jei paklausa taps per didelė, net galvojame apie galimybę apriboti metinę gamybą.“
Išskirtinio dizaino ir konstrukcijos
Italų kompanija dabar pirkėjams siūlo įsigyti vieną iš dviejų savo siūlomo „Dragster“ modelio variantų – aprūpintą 125 arba 200 kubinių centimetrų darbinio tūrio varikliais. Tiesa, nors variklio darbinis tūris dėl techninių reikalavimų patenka į motoroleriams keliamus „rėmus“, užtenka vieno žvilgsnio tam, kad pasimatytų šių modelių išskirtinumas.
Dar septintajame dešimtmetyje šio prekinio ženklo įkūrėjas buvo vadinamas „Ducati“ stilistu ir padėjo kurti dizainą šio gamintojo motociklams, tad ir jo pačio kuriami motoroleriai turi jau ikonišku tapusį raudoną rėmą. Šalia išskirtinio dizaino galima rasti ir netikėtų techninių sprendimų, kurie „Italjet“ motoroleriams suteikia unikalią valdymo patirtį ir išlaiko lenktyniniams motociklas būdingą dvasią, nuo ko ir prasidėjo Leopoldo Tartarini meilė dviratėms transporto priemonėms.
Taip pat prie valdymo savybių tobulinimo prisidėjo ir „MotoGP“ serijos lenktynininkas Andrea Dovizioso, kuris kuriant modernųjį „Dragster“ modelį juo susuko ne vieną šimtą kilometrų ir dalinosi savo įžvalgomis su motorolerį kūrusiais technikais.
Tik šiems motoroleriams būdingos valdymo savybės pasiektos dėl itin ilgos ratų bazės ir išskirtinai žemo svorio centro. Valdymą unikaliu paverčia ir nepriklausoma priekinio rato pakabos bei vairo mechanizmo sistema, o priekinio bei galinio amortizatorių kietumas nesunkiai reguliuojami net sustojus šalikelėje. 125 kubinių centimetrų darbinio tūrio DOHC variklis išvysto 12,5, o 200 kubinių centimetrų – 17,5 arklio galių. Visi modeliai aprūpinti „Brembo“ stabdžiais su ABS sistema bei armuotomis stabdžių šlangelėmis.
Motoroleriuose sumontuoti modernūs LED priekiniai bei galiniai žibintai, sukuriantys išskirtinę išvaizdą, o taip pat ir puikiai apšviečiantys kelią – priekinis žibintas išskiria net 80 tūkstančių liumenų šviesos srautą.
Gamintojas taip pat suteikia galimybę patobulinti savo motorolerius įvairiais priedais, tokiais kaip „Akrapovič“ išmetimo sistema ar „Ohlins“ amortizatoriai, o taip pat ir įvairiais anglies pluošto kėbulo elementais.
Naujuosius „Italjet“ motorolerius jau galima apžiūrėti „Autobrava Motors“ salone Vilniuje.