Vis tvirčiau skambant prognozėms, kad artimiausią dešimtmetį dominuos elektromobiliai, konservatyvesniems vairuotojams mažėja progų džiaugtis įspūdingos galios, emocijų pliūpsnius sukeliančiais benzininiais automobiliais. Tačiau dar yra laiko pasimėgauti geriausiais tradicinės automobilių inžinerijos laimėjimais, sukurtais ypatingose dirbtuvėse. Tokią progą suteikia į Lietuvą atkeliavęs naujasis „Jaguar F-Pace SVR“ modelis, kurį jau galima išbandyti oficialaus „Jaguar“ atstovo salone Vilniuje.
Vienas paskutinių mohikanų
Šių metų pradžioje „Jaguar Land Rover“ pristatė naują strateginę kryptį „Reimagine“, nubrėžusią svarbiausias tolesnės legendinės britų kompanijos veiklos gaires. Numatyta kasmet skirti po beveik 3 milijardus eurų investicijų, kad geidžiamiausi prabangūs modeliai būtų kuriami orientuojantis į tvarumą ir žiedinę ekonomiką, nustatant naujus aplinkosaugos standartus ir keičiant visuomenės požiūrį į prabangius automobilius.
Strategija numato intensyvią „Jaguar“ elektrifikaciją – iki šio dešimtmečio vidurio legendinis prekių ženklas bus žinomas kaip prabangių elektromobilių gamintojas. Planuojama, kad dar iki 2030 metų bus parduodami 100 proc. aplinkos neteršiantys „Jaguar“, o iki 2039-ųjų koncernas „Jaguar Land Rover“ pasieks nulines tiekimo grandinės, gamybos ir visų operacijų valdymo taršos emisijas.
„Todėl vien mintis, kad „F-Pace SVR“ gali būti vienas paskutinių gamintojo automobilių, turinčių tokios galios ir konstrukcijos vidaus degimo variklį, masina daugybę vairuotojų bei kolekcionierių, norinčių tapti išskirtinio modelio, ženklinančio dviejų skirtingų erų sandūrą, savininkais“, – sako „Jaguar Land Rover“ prekių ženklo vadovė Baltijos šalyse Justė Šataitė.
Trys raidės išduoda ypatingą prigimtį
Ypatingą „F-Pace SVR“ prigimtį liudija prie visureigio pavadinimo pridėtos trys raidės (SVR – „Special Vehicle Racing“), informuojančios, kad dėl aštresnių vairuotojo emocijų automobilis patobulintas Vorvikšyro (Anglija) techniniame centre „Jaguar“, kuriame darbuojasi ypatingo kompanijos padalinio „Special Vehicle Operations“ (SVO) inžinieriai.
Šiose dirbtuvėse gimsta vienetiniai britų markės automobiliai ir didžiausių galimybių tradicinių modelių „F-Pace“ versijos (beje, tai yra pirmasis kompanijos visureigis, kurio ėmėsi SVO specialistai).
Vizitinė SVR kodiniu pavadinimu paženklintų automobilių kortelė – didesni greičio, galios bei traukos parametrai, taip pat preciziškos valdymo savybės, subtilesni pakabos veikimo algoritmai. Tam pasitelkti standesnio veikimo amortizatoriai, nauji stabilizatoriai ir efektyviau išnaudojamos technologijos.
Į „F-Pace SVR“ modelį montuojamas 5 litrų darbinio tūrio V8 variklis su mechaniniu kompresoriumi generuoja net 550 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, kuris visiems ratams perduodamas per patobulintą 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Dinaminės starto kontrolės programa „aštriam“ miesto visureigiui leidžia nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 4 sek., o maksimalus greitis – 286 km/val.
Išmanioji pavaros dinamikos sistema normaliomis sąlygomis galią perduoda į galinius ratus, tačiau pagal besikeičiančią važiavimo situaciją gali per sekundės dalis keisti atskirų ašių sukimo momentą.
Automobilyje įtaisytos didesnės nei standartinio modelio oro įsiurbimo angos, taip pat vėdinimo angos ant variklio dangčio, priekiniuose sparnuose ir galiniame oro aptake. Tai didina prispaudžiamąją jėgą ir mažina aerodinaminį pasipriešinimą, tad geriau valdyti.
SUV salonas išsiskiria minkšta „Windsor“ stiliaus oda ir dirbtine zomša ar pusiau anilino oda aptrauktomis „Performance“ stilistikos šildomomis priekinėmis bei galinėmis sėdynėmis, kurios paženklintos specifiniu perforuotu raštu bei modelį atpažinti leidžiančiu SVR logotipu. O ypatinga išorės spalvų ir specifinių salono detalių pasiūla leidžia automobilį individualizuoti pagal savininko poreikius.
Naujoji elektronika
Šiemet į kelius išriedėjo atnaujinta nuo 2016-ųjų gaminamo visureigio versija, tad ir „F-Pace SVR“ gausu modernių technologinių sprendimų. Į jį įdiegta naujausia kompanijos elektronikos architektūra EVA-2, palaikanti daugybę modernių technologijų ir parengianti modelį būsimiems atnaujinimams.
Į centrinės konsolės magnio lydinio korpusą integruotu 11,4 colio įstrižainės lenkto stiklo HD raiškos jutikliniu ekranu valdoma „Pivi Pro“ informacijos ir pramogų sistema turi specialų maitinimo šaltinį, todėl aktyvuojasi vos tik vairuotojas įsėda į automobilį. Programėlės „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ įdiegtos standartiškai, per „Bluetooth“ ryšį galima prijungti iš karto du telefonus, o automobilio korpuse sumontuota išorinė antena gerina ryšio kokybę.
„Pivi Pro“ ryšį užtikrina dviejų integruotų SIM kortelių technologija, kuri naudoja du LTE ryšio modemus, todėl sistema vienu metu gali atlikti daugiau funkcijų, nelėtindama veikimo greičio.
EVA-2 architektūra yra nuolat prijungta prie duomenų debesijos per 4G mobilųjį ryšį arba „Wi-Fi“. Todėl programinė įranga iškart atnaujinama belaidžiu nuotoliniu būdu.
Dėmesys detalėms
Svarbi šiuolaikinio pasaulio detalė – „F-Pace SVR“ salono oras jonizuojamas, pašalinami alergenai ir nemalonūs kvapai. Ventiliacijos sistema filtruoja ir sulaiko itin smulkias daleles.
Taip pat nuolat veikia išmanioji kelio triukšmą slopinanti technologija, kuri fiksuoja dangos sukeltas vibracijas ir apskaičiuoja priešingos fazės garso bangą, reikalingą girdimam triukšmui pašalinti.
„Jaguar F-Pace SVR“ kaina Lietuvoje – nuo 103 tūkst. 850 Eur.
Foto:Vytautas Pilkauskas