Mobilis24.ltMobilis24.lt
Aa
  • Autonaujienos
  • Autosportas
  • Komercinis transportas
  • Superauto
  • Žalioji banga
  • Reikia žinoti
  • Motociklai
Mobilis24.ltMobilis24.lt
Aa
Ieškoti
Sekite mus
Mobilis24.lt > Rubrikos > Žalioji banga > Ką reikia žinoti važiuojant elektromobiliu žiemą? Pataria ekspertai
Žalioji banga

Ką reikia žinoti važiuojant elektromobiliu žiemą? Pataria ekspertai

2022-12-08
Dalinkis
Skaitoma 5 min
Dalinkis

Atėjus žiemai ir keičiantis vairavimo sąlygoms, elektromobilių savininkai, kaip ir automobilių, varomų vidaus degimo varikliu, savininkai, turi atsižvelgti į veiksnius, kurie veikia važiavimą ir vairavimą. Įmonės „Moller Auto“, atstovaujančios prekių ženklams „Volkswagen“ ir „Audi“, ekspertai pateikia tris svarbias praktiškas rekomendacijas kiekvienam elektromobilio savininkui.

Pasinaudokite įvairiomis galimybėmis taupyti elektromobilio baterijos energiją

Šaltasis sezonas turės įtakos elektromobilio baterijos veikimo laikui, tačiau galima įgyti automobilio naudojimo ir vairavimo įgūdžių, kurie padės jos veikimo laiką pailginti. Pavyzdžiui, automobilio vidaus degimo variklis veikdamas tuščiąja eiga ne tik teršia aplinką, bet ir kelia triukšmą. Be to, sunaudojama daug energijos, todėl toks šildymas neefektyvus, palyginti su salono šildymu važiuojant.

Elektromobilį, atvirkščiai, rekomenduojama pašildyti prieš važiuojant. Todėl, jeigu elektromobilį per naktį kraunate namie, prieš atjungdami jį nuo elektros tinklo ryte įjunkite salono šildymo funkciją. Kai salonas šildomas automobilį prijungus prie maitinimo šaltinio, naudojama elektra iš maitinimo šaltinio, o ne iš automobilio baterijos. Taip sutaupysite šiek tiek baterijos energijos, kuri būtų panaudojama automobilio salonui šildyti. Tokių automobilių modelių kaip „Volkswagen ID.5“ papildomos įrangos komplekte yra šilumos siurblys, efektyviai šildantis automobilio saloną. Dėl jo automobiliu galima nuvažiuoti didesnį atstumą.

Be to, visiems elektromobiliams būdinga viena savybė – jų baterijos atgauna energiją stabdant. Tai vadinama rekuperacija. Vykstant šiam procesui, elektrinės pavaros sistema veikia kaip generatorius ir didžiąją dalį kinetinės energijos paverčia elektros energija, o ši kaupiama aukštos įtampos baterijoje. Baterijos įkrovimas rekuperacijos būdu priklauso nuo kinetinės energijos kiekio, t. y. nuo to, kiek intensyvus yra lėtėjimas stabdymo metu, ir nuo to, kiek ilgai lėtėjimas trunka. Tiems, kurie nori didžiausio rekuperacijos efekto, ekspertai rekomenduoja stabdyti iš dalies nuspaudus stabdžių pedalą ir, jeigu įmanoma, vengti staigaus greičio sumažėjimo. Taigi, pasirinkus ramų važiavimo stilių, iki paskutinės akimirkos – visiško sustojimo – galima stabdyti sukeliant rekuperacijos efektą, o tai reiškia, kad stabdant prarandama mažiau energijos ir automobiliu nuvažiuojamas didesnis atstumas. Rekuperacinis stabdymas gali būti efektyvus išnaudojant konkretaus automobilio modelio pagalbinių sistemų teikiamas galimybes, taip pat turint gerus vairavimo įgūdžius.

Ekspertai taip pat primena, kad tam tikrų modelių automobilių savininkai žiemą gali rinktis ekonomiško važiavimo režimą, pavyzdžiui, „Audi e-tron“ savininkai – režimą „Efficiency“ (liet. efektyvumas).

Važiavimas elektromobiliu apledėjusiu ir apsnigtu keliu gali būti skirtingas

Visi elektromobilių vairuotojai turi atsiminti, kad elektromobilio konstrukcija skiriasi nuo automobilio su vidaus degimo varikliu konstrukcijos. Daugelio elektromobilių baterija yra po automobiliu, o tai reiškia, kad jų svorio centras yra žemiau. Dėl šio ypatumo elektromobilio padangos geriau sukimba su paviršiumi, todėl juo patogiau važiuoti snieguotu keliu.

Taip pat svarbu tai, kad dauguma elektromobilių yra sunkesni už automobilius su vidaus degimo varikliais, todėl važiuojant apledėjusiu keliu reikėtų rinktis mažesnį greitį, nes automobilis gali tapti sunkiau valdomas. Tiesa, ekspertai nurodo, kad tokiomis važiavimo sąlygomis automobilio elgseną kelyje lems tai, ar žieminės padangos  yra kokybiškos, ar stabdžių sistema yra techniškai tvarkinga ir prižiūrėta bei vairavimo įgūdžiai.

Visų automobilių būklė turi būti reguliariai tikrinama 

Palyginti su automobiliais, varomais vidaus degimo varikliu, elektromobiliuose yra mažiau judančių dalių ir įvairių techninių skysčių. Dėl šios priežasties elektromobilių vairuotojams gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad šioms transporto priemonėms reikia mažiau priežiūros.

Ekspertai nurodo, kad, kaip ir bet kuriai kitai transporto priemonei, elektromobiliams reikia reguliarios priežiūros – tik tai užtikrins ilgą jų tarnavimą. Galbūt juose nereikės keisti tiek daug dalių arba skysčių, tačiau yra elementų, kuriuos reikia reguliariai tikrinti. Vienas iš elektromobilio elementų, kuriam reikia reguliarios priežiūros, yra stabdžių sistema. Nors vairuojant elektromobilį ji naudojama daug mažiau nei vairuojant automobilį su vidaus degimo varikliu (tai susiję su minėta rekuperacija) ir stabdžių sistemos dalis reikia keisti rečiau, nuo stabdžių veikimo priklauso saugumas važiuojant keliu. Reguliari priežiūra taip pat reikalinga ir vairo sistemai, oro kondicionieriui ir ratlankiams, padangas reikia keisti pasikeitus sezonui arba joms susidėvėjus. Šių transporto priemonių bendroji techninė apžiūra turėtų būti atliekama panašiais intervalais kaip ir automobilių su vidaus degimo varikliu.

Įmonės „Moller Auto“, atstovaujančios automobilių prekių ženklams „Volkswagen“ ir „Audi“, ekspertai pataria, kad automobilio priežiūrą geriau patikėti sertifikuoto serviso meistrams, turintiems būtinų žinių apie automobilio konstrukciją ir veikimą, patirties ir įrangos, kuria galima kokybiškai atlikti automobilio techninę apžiūrą ir remontą. Tai ypač svarbu turint elektromobilį su aukštos įtampos elektros sistema, nes tik autorizuotų centrų technikai žino šių modelių subtilybes ir gali užtikrinti tinkamą automobilio priežiūrą, atitinkančią gamintojo numatytus standartus.

Gal jums patiks

Vien elektromobiliai klimato kaitos neišspręs: ateities transportu ekspertai laiko ir alternatyviais degalais varomus automobilius

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur:

„Ignitis ON“ įrengė galingiausią Baltijos šalyse 400 kW elektromobilių įkrovimo stotelę

„Škoda“ baterijų gamyba įgauna pagreitį – perkopė svarbų slenkstį

Asmeninio transporto tvarumas: ar tikrai pakanka elektros pavaros?

ŽYMĖ: Moller Auto, VW
paninfo 2022-12-08 2022-12-08

Naujausi įrašai

Vien elektromobiliai klimato kaitos neišspręs: ateities transportu ekspertai laiko ir alternatyviais degalais varomus automobilius
Žalioji banga 2023-09-27
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur:
Žalioji banga 2023-09-27
Krosoverių populiarumas nestoja augti: kodėl žmonės taip dažnai juos renkasi?
Autonaujienos 2023-09-26
Justas Simaška: pergales ralyje įtakoja ir nuotaika
Autosportas 2023-09-26
Ad imageAd image
© 2023 Vapsva Media, MB | Visos teisės saugomos
Go to mobile version
adbanner
Įjungtas AdBlock
Ši svetainė gyvuoja reklamos dėka. Palaikykite mus-išjunkite reklamos blokavimą.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Pamiršote slaptažodį?