Keturračių rinkoje – trinami mitai ir keičiama patikimumo abėcėlė

Lietuvių geografinės simpatijos automobilių gamintojams nekelia abejonių. Mūsų šalyje daugiausia nuperkama naudotų transporto priemonių, o tarp jų dominuoja vokiškos markės. Taip pat Lietuvoje vis labiau populiarėja dar viena transporto rūšis – keturračiai motociklai. Kokie prekių ženklai geidžiamiausi šioje kategorijoje ir kodėl?

Europoje vyrauja kinų markė

„Regitros“ duomenimis, pirmąjį 2024 metų pusmetį Lietuvoje paklausiausios įregistruotų automobilių markės buvo BMW, „Volkswagen“ ir „Audi“. Kad Vokietijos gamintojų modeliai pasižymi didesniu populiarumu, daugelis vairuotojų pasakytų net ir be statistikos suvestinių. Aukštas pozicijas šie prekių ženklai užima visose šalyse.

Tačiau keturračių rinkoje situacija kitokia – čia tarp vyraujančių vardų europiečių gamintojų  nerasime. Pasaulyje populiariausi prekių ženklai: amerikiečių „Polaris“ bei „Arctic Cat“, japonų „Honda“, „Kawasaki“ ir „Yamaha“, kanadiečių BRP („Can-AM“) bei kinų „Linhai“ ir „CFMoto“. Pastarasis gamintojas gerai įsitvirtinęs Europoje – čia jo parduodami ATV (angl. All-Terrain Vehicle) keturračiai, 2023 m. duomenimis, užima net 79 proc. rinkos.

Kompaktiški ATV keturračiai pasižymi didesnio pravažumo galimybėmis ir puikiai tinka pramogoms sudėtingose trasose: ant uolėtų paviršių, miškuose, snieguotose ar smėlėtose vietovėse – bet kur, kur paprasta transporto priemone daugelis vairuotojų nė nemėgintų patekti.

Juose montuojama santykinai galinga pavara, visų varomųjų ratų sistemos, specialaus paviršiaus žemo slėgio padangos padeda užtikrinti didelį stabilumą ant bet kokios dangos. Didžiausią paklausą šios transporto priemonės turi tarp bekelėje mėgstančių pramogauti vairuotojų, ūkininkų, taip pat jas itin vertina įvairių tarnybų specialistai: pasieniečiai, miškininkai ar gelbėtojai.

Papildomi UTV (angl. Utility Task Vehicle) keturračių skiriamieji bruožai yra universalumas ir tvirtumas. Jie didesni, turi kabinas, kuriose vienas šalia kito gali sėdėti du žmonės, ir pasižymi didesnėmis krovinio pervežimo galimybėmis. Tokiuose keturračiuose paprastai montuojami galingesni varikliai ir tvirtesnės važiuoklės. Tiek ATV, tiek UTV keturračiai labiausiai vertinami dėl praktiškumo bei suteikiamos galimybės nuvažiuoti bet kur ir atlikti įvairias sudėtingas užduotis.

Konsultacijų bendrovės „Next Move Strategy Consulting“ duomenimis, Europos keturračių (ATV ir UTV) rinka 2023 metais pasiekė 3,55 mlrd. eurų. 85 proc. rinkos sudaro suaugusiesiems skirti modeliai, bet gamintojai taip pat siūlo ir vaikiškų keturračių. Senajame žemyne šių transporto priemonių populiarumas pastebimai paaugo, nes gyventojai vis dažniau renkasi pramogas gamtoje.

Keturračių rinkoje – trinami mitai ir keičiama patikimumo abėcėlė
CFMoto CForce 110 Baja

Vardą užsitarnavo

Nors Europoje ilgą laiką buvo įprasta Kinijos gamintojų produkciją vertinti skeptiškai, vis daugiau įvairių sričių atstovų pamažu sklaido šį mitą. Dėl vartotojų įvertinamų savybių europiečiai mielai naudojasi kinų gamybos „Lenovo“ kompiuteriais, „Xiaomi“ telefonais ar „OnePlus“ elektronikos prietaisais. Peržvelgus Kinijos keturračių gamintojo „CFMoto“ istorijos puslapius tampa aiškiau, kodėl jiems pavyko įsitvirtinti Senajame žemyne.

Virš 270 patentų ir prekių ženklų įregistravusi bendrovė keturračius ir tradicinius motociklus gamina jau 35 metus. Ilgainiui ji įkūrė bendrąją įmonę drauge su garsiu motociklų gamintoju iš Austrijos KTM, o pernai sudarė analogišką partnerystę su dar vienu plačiai žinomu prekių ženklu „Yamaha“. Specialistų apžvalgose „CFMoto“ keturračiai pelno gerą vardą dėl gausios įrangos, patikimumo ir dviejų metų garantijos. 

Beje, Lietuvoje „CFMoto“ kūriniais prekiaujama nuo 2007-ųjų, tad mūsų šalies entuziastai per daugiau nei 17 metų taip pat turėjo geras galimybes patys realiomis sąlygomis išnagrinėti šios markės keturračių kokybės ar patikimumo klausimus.

Buvęs keturračių lenktynininkas, šiomis transporto priemonėmis prekiaujančios bendrovės „Motorider“ atstovas Adomas Gančierius sako, kad mūsų šalyje didelis šio prekių ženklo privalumas – platus partnerių tinklas, leidžiantis bet kuriam vairuotojui ne tik įsigyti keturratį netoli savo gyvenamosios vietos, bet ir atlikti jo garantinę priežiūrą ir gauti kitas reikiamas paslaugas.

„Tarp pirkėjų, kurie ieško optimalaus kainos ir kokybės santykio, „CFMoto“ yra vienas iš dažniausių pasirinkimų. Pagrindiniais šios markės konkurentais būtų galima įvardinti „Segway“ ir „Odes“ prekių ženklus. „Polaris“ pasižymi dar ilgesne istorija ir komfortiškesniais keturračiais, jo pagrindiniu konkurentu galima vadinti „Can-AM“ markę“, – svarbiausius rinkos dalyvius mūsų regione pamini pašnekovas. 

Keturračių rinkoje taip pat veikia tokie daugiau ar mažiau žinomi vardai, kaip antai taivaniečių KYMCO, kinų „Hisun“ ar japonų „Suzuki“.

CFMoto CForce 625 Hunter

Ieško ir pramogoms, ir darbui

Eksperto teigimu, Lietuvoje keturračiai perkami ir naudojami įvairiai paskirčiai. Per pandemiją kilo papildomas impulsas ieškantiems pramogų išvykose į gamtą – ši banga tebesirita iki šiol. Tačiau nemaža dalis pirkėjų renkasi šią transporto rūšį praktiškiems uždaviniams: nuo sniego valymo ar krovinių pervežimo iki darbų sudėtingomis pravažumo sąlygomis.

Keturračių paskirtį išplečia ir gamintojų pasiūla. Pavyzdžiui, „CFMoto“ siūlo net kelionėms ar ūkininkavimui tinkamus modelius. A. Gančierius atkreipia dėmesį, kad T3 ratinio traktoriaus kategoriją atitinkančius keturračius vairuoti gali visi, turintys įprastą B kategorijos vairuotojo pažymėjimą.

„Jei keturračius norima naudoti ilgus metus, pardavėjas turėtų užtikrinti platų atsarginių dalių asortimentą, greitą priežiūrą ir kokybišką garantinį bei pogarantinį servisą. Daugybė šios transporto rūšies pirkėjų juos naudoja darbo veiklai: pavyzdžiui, specialiosios tarnybos, gyvulininkystės ar augalininkystės ūkiai, keturračių nuoma užsiimančios įmonės. Visiems jiems svarbu, kad technika patikimai ir nepertraukiamai dirbtų kiekvieną dieną“, – paaiškina specialistas.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version