„Lamborghini“ pristatytas elektrinis cross coupé „Lanzador”, turėjęs tapti pirmuoju visiškai elektriniu markės automobiliu, atsidūrė ant ribos tarp ambicijų ir realybės. Gamintojas vis garsiau svarsto, ar šis projektas apskritai turėtų būti tęsiamas tokiu pavidalu, kokį matėme koncepcijoje.
Nuo pažado iki abejonių
2023 metais pristatytas „Lanzador“ buvo pavadintas ateities „Lamborghini“ vizija – trijų durų elektrinis cross coupé, žadėjo revoliuciją markės istorijoje. Jis turėjo tapti pirmuoju visiškai elektriniu modeliu, į rinką atkeliausiančiu 2028 metais. Vėliau šis terminas buvo atidėtas iki 2029-ųjų, o dabar kalbama, kad jo debiutas gali nusikelti net iki 2030 metų.
Pagrindinė priežastis – besikeičianti elektromobilių paklausa ir klientų lūkesčiai. Kaip pripažįsta pats „Lamborghini“ vadovas Stefanas Winkelmannas, šiandien „Lanzador” „nėra teisingas pasiūlymas“. Klientai, kurie perka „Lamborghini“, vis dar nori išgirsti tikrą variklio garsą, pajausti mechaninę energiją, o to elektromobilis kol kas negali suteikti.
Ką daryti su Lanzador?
Klausimas, kuris dabar sprendžiamas Santa Agatoje, skamba paprastai – ar „Lanzador“ turėtų likti elektromobiliu, ar būti perprojektuotas į automobilį su vidaus degimo varikliu. Tokio sprendimo kaina būtų didžiulė. Elektrinės konstrukcijos automobilio proporcijos nepritaikytos montuoti galingą V8 ar V12 variklį – vietos nėra nei varikliui, nei transmisijai. Tai reikštų visišką projekto perdirbimą-faktiškai naujo modelio kūrimą nuo nulio. Tokiu atveju „Lanzador“ galėtų virsti trijų durų „Lamborghini Urus“ analogu – panašų sprendimą jau siūlo tokios tiuningo dirbtuvės kaip „Mansory“.
Rinka dar nepasiruošusi
Vienas iš svarbiausių argumentų – rinka vis dar nėra pasiruošusi prabangiems sportiniams elektromobiliams. Didelės kainos, įkrovimo infrastruktūros iššūkiai ir ribotas emocinis pojūtis stabdo progresą. Tuo pat metu „Lamborghini“ stebi konkurentus. Net „Ferrari“ pirmasis elektromobilis sulaukė mišrių reakcijų, nes pagal techninius rodiklius nusileidžia kai kuriems kiniškiems analogams. Tai tik sustiprina italų įsitikinimą, kad klientai dar ilgai norės benzino kvapo ir išmetimo vamzdžių dainos.
Technologinė vizija – ant popieriaus
Pagal pirminį planą „Lanzador“ turėjo būti tikras technologinis pasididžiavimas:
Du elektriniai varikliai, po vieną ant kiekvienos ašies. Bendra galia virš 1 megavato (apie 1340 AG).
Aktyvi aerodinamika, oro pakaba ir vairuojama galinė ašis.
Interjeras iš tvarių medžiagų, minimalistinio dizaino, primenantis erdvėlaivio kabiną.
Tačiau visa tai liks tik nepigiu laboratoriniu bandymu, jei Lamborghini nuspręs grįžti prie vidaus degimo variklių.
Kas laukia toliau
Artimiausi mėnesiai bus lemiami. Sprendimas dėl „Lanzador“ ateities turėtų būti priimtas netrukus. Galimi du keliai – arba modelis išlieka elektrinis ir tampa pirmuoju „Lamborghini“ elektromobiliu, arba projektas perdirbamas iš pagrindų, pritaikant hibridinę ar tik benzininę jėgainę.
Kad ir kaip būtų, „Lamborghini“ jau aiškiai parodė, kad visiškos elektrifikacijos kelias superautomobilių segmente bus ilgesnis nei planuota. Markės identitetas vis dar glaudžiai susijęs su garsais, vibracijomis ir emocija, kurių jokie kilovatvalandžių skaičiai nepakeisi.