„DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ konkurso organizatoriai paskelbę renginio startą priminė ir tai, kad drauge su geriausio sunkvežimio paieška Lietuvoje vyksta ir geriausio sunkvežimių mechaniko konkursas. Pastarasis sulaukė tiek dėmesio, kad dėl dalyvių aktyvumo organizatoriams teko padidinti vietų finale skaičių.
Kartu su Lietuvos žurnalistų autoklubu (LŽA) konkursą „Lietuvos sunkvežimių mechanikas 2023“ organizuoja sunkvežimių remontu ir technine priežiūra besirūpinanti įmonė „Trelo“. Jos atstovas Paulius Stravinskas teigė, kad paskelbus apie
konkursą, šioje srityje dirbantys ar ja besidomintys dalyviai kaip mat ėmė registruotis. Iki starto dienos buvo gauta 41 dalyvių paraiška.
„Visiems elektroniniu paštu buvo išsiųsta teorinė užduotis – testas, kurį sudarė 38 atviri ir uždari klausimai. Kai kurie jų, kaip kad klausimas, kuri šalis yra „Volvo“ automobilių gamintoja, buvo lengvesni, tačiau daugeliu atvejų, teisingą atsakymą galėjo žinoti tik patyrę ir šia sritimi besidomintys dalyviai. Kiekvienas atsakymas į klausimą buvo vertinamas atitinkamu taškų skaičiumi: jei klausimas lengvesnis, tai ir taškų už teisingą atsakymą buvo skiriama mažiau, jei sunkesnis, taškų skaičius taip pat buvo didesnis“, – aiškino P. Stravinskas.
„Trelo“ atstovas teigė, kad dalyviams buvo pateiktos net ir vaizdinės užduotys, kurias spręsdami dalyviai turėjo įvardinti, ką mato konkrečioje nuotraukoje, arba kam naudojama pavaizduota sunkvežimio detalė ar vienas iš detalės komponentų.
Pakoregavo finalo scenarijų
Pirmojo etapo užduotis atliko 24 dalyviai, iš kurių buvo numatyta atrinkti septynis. Jie susirungs konkurso finale atlikdami praktinę užduotį. Vis dėlto, įvertinus dalyvių atliktus testus paaiškėjo, kad septintą, aštuntą ir devintą vietas skiria tik kelios balo dalys po kablelio, todėl buvo nuspręsta, kad finale varžysis ne 7, o 9 dalyviai.
„Vertinant dalyvius nebuvo numatyta slenkstinė riba, kurią jie turėjo peržengti, kad keliautų į kitą etapą. Buvo numatyta, kad antrame, o kartu ir finaliniame, etape, rungsis 7 geriausiai pasirodę dalyviai, tačiau paaiškėjo, kad keli dalyviai pasirodė kone identiškai, todėl pozicijų skaičių finale padidinome iki 9“, – aiškino „Trelo“ atstovas.
P.Stravinskas teigė, kad iš viso dalyviai galėjo surinkti 84 taškus, tačiau šio rezultato nė vienam pasiekti nepavyko. Nepaisant to, pirmąją vietą užėmusio dalyvio rezultatas pakankamai solidus, jis surinko 64,5 taškus. Paskutinis į finalą patekęs dalyvis surinko 53,1 taškus.
Finale – pažangiausia technika
Antrame etape, kuris kartu yra ir finalinis, sunkvežimių mechanikų laukia praktinės užduotys, kurių metu kiekvienam šio konkurso dalyviui teks prisiliesti prie „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkursui deleguotų septynių naujausių ir pažangiausių sunkvežimių.
„Finalas vyks „Trelo“ dirbtuvėse. Užduotys nebus iš anksto skelbiamos ar anonsuojamos, tad kas laukia, mechanikai sužinos tik atvykę į renginio vietą. Dabar galime atskleisti tik tiek, bus naudojami 7 naujausi vilkikai bei simuliatorius“, – sakė P. Stravinskas.
Konkurso „Lietuvos sunkvežimių mechanikas 2023“ finalas įvyks gegužės 27 dieną.
Pirmąsias tris vietas užėmusiems dalyviams konkurso partneris „Trelo“ paruošė ir vertingų prizų. Pirmąją vietą iškovojusiam mechanikui atiteks 2000 eurų vertės įrankių spintelė su įrankiais, antrąją vietą iškovojusiam mechanikui bus įteiktas 1000 eurų vertės įrankių komplektas, o trečią vietą užėmusiam mechanikui atiteks 300 eurų vertės įrankių rinkinys.
Mechanikų išbandymus atlaikę septyni konkurso „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2023“ dalyviai kovą dėl garbingų titulų tęs iki birželio 1-osios. Tądien paaiškės, kuris sunkvežimis gaus teisę vadintis 2023-ųjų geriausiu.