Naujasis „Ford Explorer” Europai: gražesnis VW ID.4 giminaitis

„Ford” parodė elektrinį kompaktišką krosoverį, sukurtą ant „Volkswagen” MEB modulinės platformos, kuris bus pradėtas gaminti šiais metais „Ford” Europos gamykloje Kelne, Vokietijoje. Bazinės komplektacijos elektrinis „Ford Explorer” Vokietijoje kainuos kiek mažiau nei 45 000 eurų.

2020 m. „Ford” ir „Volkswagen” sudarė aljansą, kurio rezultatas – keletas bendrai sukurtų modelių, įskaitant neseniai pristatytą „Ford Explorer” skirtą Europai. Naujovei „Ford” nesuteikė jokio papildomo žymėjimo, pavyzdžiui, „Explorer EV” arba „e-Explorer”, todėl ji šiek tiek painiojama su amerikietišku iš tinklo įkraunamu hibridiniu „Ford Explorer”, kuris parduodamas ir Europoje. Kita vertus, europinis elektrinis „Explorer” nebus tiekiamas į JAV, kuriai „Mėlynasis ovalas” kuria kitą, didesnį baterijomis varomą krosoverį.

Europietiškasis „Explorer” yra pastebimai mažesnis už amerikietiškąjį ir mažesnis už sportinį krosoverį „Mustang Mach-E”. „Ford” pranešime spaudai nenurodomi naujo automobilio matmenys, tačiau vokiečių žurnalas „Auto motor und sport” rašo kad: ilgis – 4460 mm, plotis – 1870 mm, aukštis – 1600 mm, ratų bazė – 2770 mm. Salonas penkiavietis, bagažinės erdvė – 470 l, sulanksčius galines sėdynes – apie 1400 l. Bagažinės duris galima atidaryti pakišus koją po galiniu bamperiu. Po variklio dangčiu yra nedidelė daiktadėžė, kurioje galima laikyti remonto rinkinį ir sandarinimo medžiagą prakiurusiai padangai sandarinti.

Europietiškojo „Explorer” dizainas yra aiškiai amerikietiškas ir daug harmoningesnis nei giminingo „Volkswagen ID.4”. Klasikinis dviejų tūrių profilis ir tiesi slenksčių linija, šoniniai bagažinės langai slepiasi už galinių statramsčių su nupieštomis grotelėmis. Užrašas „Explorer” yra ir priekyje, ir gale. Dvylika ultragarso jutiklių, penkios kameros ir trys radarai organiškai implantuoti į kėbulą. Ratai- 19, 20 arba 21 colio.

Naujojo „Ford” krosoverio interjeras visiškai savitas, tačiau „Volkswagen” jį užkrėtė sensorine liga: ant vairo stipinų, kairėje vairo pusėje esančio skydelio yra lietimui jautrios plokštelės ir net garso sistemos rankenėlė yra lietimui jautrios juostelės formos. Atskiro mikroklimato bloko nėra, jis „įsiūtas” į centrinį 15 colių jutiklinį ekraną. Šis ekranas taip pat tarnauja kaip daiktadėžės dangtelis su dviem USB jungtimis, o važiuojant ekraną patogumo dėlei galima pakelti aukščiau. Priešais centrinį ekraną yra vertikalus lizdas su belaidžio įkrovimo galimybe dviem išmaniesiems telefonams. Virš 5,3 colių prietaisų skydelio esantis stogelis atlieka ir plataus garso garsiakalbio funkciją. Tarp priekinių sėdynių yra 17 l talpos daiktadėžė (joje telpa 15 colių nešiojamasis kompiuteris). Į standartinę įrangą įeina šildomas vairas ir priekinės sėdynės, masažuokliai vairuotojo sėdynėje ir dviejų zonų klimato kontrolė.

„Ford” nepateikia beveik jokios techninės informacijos apie europietiškąjį „Explorer”, tačiau čia vėl padeda kolegos vokiečiai: jų duomenimis, krosoverį bus galima rinktis iš trijų jėgainių. Dvi versijos yra vienpakopės, su vienu elektros varikliu ant galinės ašies, kurio galia 125 kW (170 AG) arba 210 kW (286 AG). Dviejų variklių, varomų keturiais ratais, versijos bendra galia – 250 kW (340 AG).

Akumuliatoriaus talpa kol kas oficialiai neatskleista, kaip ir vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas, tačiau šiuos duomenis pateikia britų žurnalas „Auto Express”: bazinė versija su 125 kWh varikliu turi 55 kWh akumuliatorių (iš kurių 52 kWh gali naudoti vartotojas), 210 ir 250 kW versijos turi 82 kWh akumuliatorių (iš kurių 77 kWh gali naudoti vartotojas). Vienu įkrovimu nuvažiuojama atitinkamai 350, 540 ir 490 km. „Ford” praneša, kad bateriją nuo 10 iki 80 % galima įkrauti vos per 25 minutes, tačiau nenurodo didžiausios įkrovimo galios, nors jau seniai žinoma, kad MEB platforma pritaikyta ne didesnei kaip 170 kW galiai. Priklausomai nuo versijos, leistinas velkamos priekabos svoris yra nuo 1 200 iki 1 400 kg.

„Ford” Europos prekybos atstovai jau priima išankstinius elektrinio „Explorer” užsakymus. Tikimasi, kad pardavimai prasidės rudenį, o automobilis bus pristatytas iki metų pabaigos. Baterijomis varomas krosoveris bus gaminamas „Ford” gamykloje Kelne į kurios modernizavimą amerikiečių bendrovė investavo 2 mlrd. eurų. 2024 m. čia taip pat bus pradėtos surinkinėti elektromobiliams skirtos baterijos ir gaminamas antrasis Europai skirtas sportiškas elektrinis krosoveris. Iki 2026 m. „Ford” nori per metus Europoje parduoti daugiau kaip 600 000 elektromobilių, o iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version