Gerėjant orams, gyventojai vis dažniau keliauja automobiliais tolimesnius maršrutus, o su tokiomis kelionėmis neišvengiamai daugiau nutinka ir įvairių eismo įvykių. Pastebima, kad vairuotojai toli gražu ne visuomet pasinaudoja techninės pagalbos kelyje privalumais.
Dvi populiariausios pagalbos rūšys
Kiekvienas vairuotojas turi privalomąjį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimą, o su juo – nemokamą pagalbą kelyje. Techninė pagalba yra kviečiama tada, kai nebėra galimybės važiuoti transporto priemone. Visgi draudimo ekspertas atkreipia dėmesį, kad žmonės neišnaudoja visų nemokamai jiems galiojančių privilegijų.
„Mūsų bendrovės duomenimis, dažniausia pagalba yra suteikiama kelyje, kai išsikrauna akumuliatorius – ja naudojasi 34 proc. Taip pat populiari pagalba yra transportavimas po eismo įvykio – 32 proc. mūsų klientų naudojasi šia galimybe“, – komentuoja „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.
Neišnaudoja turimų privilegijų
Kaip pastebi ekspertas, vairuotojai, susidūrę su automobilio gedimu, dažnai pirmiausia yra linkę vykti į servisą, tačiau nepasižiūri į draudimo sąlygas, ypač esant smulkesniam gedimui.
„Matome, kad daug vairuotojų dažnai nepagalvoja, jog turi galimybę kviesti techninę pagalbą, kur, priklausomai nuo bendrovės, yra skirtingų naudų ir pagalbos rūšių. Pavyzdžiui 2021 metais suteikėme paslaugų, kurios vairuotojams būtų atsiėjusios daugiau nei 300 tūkst. eurų. Vidutinė kompensuotos paslaugos kaina tais metais buvo 74 eurai, o maksimali suma, kurią vairuotojas būtų išleidęs tais metais – 725 eurai“, – teigia Artūras Juodeikis.
Anot „Lietuvos draudimo“ atstovo, dažnas vairuotojas pamiršta, kad, turint privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą, galima išsikviesti techninę pagalbą, kuri atvykusi gedimus sutvarkys vietoje. Mūsų duomenimis, 10 proc. vairuotojų pasinaudoja avariniu durelių atrakinimu, 16 proc. – rato pakeitimu. Tik 2 proc. prireikia degalų pristatymo.
Maži paslaugų naudojimosi procentai kelia klausimą, ar vairuotojai tikrai nesusiduria su šiomis problemomis, o gal apie priklausančią nemokamą pagalbą tiesiog nežino“, – sako A. Juodeikis.
Draudimo atstovas atkreipia dėmesį, kad skirtingose bendrovės privalomojo draudimo sąlygos gali skirtis. Dar prieš įsigyjant draudimą jis rekomenduoja išsiaiškinti, kokias papildomas naudas gaunate ir pasirinkti jums tinkamiausią variantą. Žinoma, svarbu ne tik įsigyti, bet ir nepamiršti pasinaudoti pagalba nutikus nelaimei.
1 proc. besinaudojančių taksi
Artūras Juodeikis pastebi, kad vienos labiau primirštų pagalbų kelyje yra degalų pristatymas, taksi iškvietimas.
„Pastarąja pagalba pasinaudoja tik 1 proc. žmonių. Svarbu suprasti ir prisiminti, kad turint privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą, „Lietuvos draudimo“ techninė pagalba pasirūpina ne tik transporto priemonės, bet ir visų kartu keliavusių keleivių transportavimu, iškviečiama ir apmokama taksi paslauga iki 50 eurų, todėl iš savo piniginės mokėti neverta“, – pažymi draudimo ekspertas.
Kalbant apie sveikatą, jis primena, jog yra ir nemokamo automobilio transportavimo galimybė, sutrikus vairuotojo sveikatai.
„Kai dėl vairuotojo sveikatos sutrikimo jis pats arba keleiviai išsikviečia greitąją medicininę pagalbą, transporto priemonė gali būti gabenama į artimiausią autoservisą arba vairuotojo nurodytą vietą“, – primena A. Juodeikis.