Nuo virtualių lenktynių iki realybės: „McLaren” pagamins 25 vienviečius „Solus GT” superautomobilius

McLaren Solus GT

Kompiuterinių žaidimų serija „Gran Turismo” jau seniai tapo sportinių automobilių gamintojų reklamos aikštele o kai kurios bendrovės netgi kuria specialius nieko bendro su realybe neturinčius virtualius modelius. Didžiosios Britanijos bendrovė „McLaren Automotive” nusprendė pirmą kartą virtualų projektą paversti tikrove – ėmė ir materializavo 2017 m. žaidime pasirodžiusį vienvietį superautomobilį „McLaren Ultimate Vision Gran Turismo”. Materiali versija pavadinta „Solus GT”.

McLaren Ultimate Vision Gran Turismo
McLaren Ultimate Vision Gran Turismo

„Solus GT” yra drąsiausias „McLaren Special Operations” (MSO) padalinio, kuriame kuriami specialūs riboto tiražo modeliai išrankiausiems ir turtingiausiems klientams projektas. Tikėtina, tarp šių klientų bus daug „Gran Turismo”, ypač sportinio „Gran Turismo Sport”, kuriam „McLaren” prieš penkerius metus ir sukūrė vienvietį virtualų „Ultimate Vision Gran Turismo” automobilį gerbėjų. Žaidime automobilis turėjo 1150 AG V8 hibridinį jėgos agregatą, svėrė 900 kg ir galėjo išvystyti iki 370 km/h greitį.

Iš tikrųjų viskas buvo kiek kitaip. Kūrėjai sąžiningai pripažino, kad užduotis išsaugoti pagrindinę virtualaus modelio išvaizdą juos smarkiai ribojo, tačiau jie susidorojo – „McLaren Ultimate Vision Gran Turismo” ir „Solus GT” panašumas akivaizdus. Žinoma, tikrasis automobilis neatrodo taip įspūdingai kaip kompiuterinis – jo proporcijos sunkesnės, ratai mažesni ir nėra įspūdingų aerodinaminių atvartų.

„Solus GT” techninė dalis, laimei ar nelaimei, neturi nieko bendra su virtualiu prototipu: hibridinę jėgainę pakeitė lenktynių klasika – 5,2 l didelių apsukų (gali suktis didesniu nei 10 000 aps/min) atmosferinis V10 (840 AG, 650 Nm), suporuotas su 7 laipsnių sekvencine pavarų dėže patalpinta į kompozitinį korpusą, kuri visą galią perduoda galiniams ratams.

Variklis integruotas į kėbulo konstrukciją, kurios pagrindą sudaro nuo nulio sukurtas anglies pluošto monokokas. Pakaba yra artima Formule 1 automobiliams, kur vietoj spyruoklių ir stūmiklių naudojami sukimo mechanizmai, o tvirtos plieninės svirtys yra įtaisytos plokščiuose anglies pluošto korpusuose, kurie yra pažangios aerodinaminės sistemos, galinčios sukurti iki 1200 kg prispaudžiamąją jėgą dalis. „Solus GT” sveria kiek mažiau nei 1000 kg. „Solus GT” iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,5 sekundės ir išvysto daugiau nei 322 km/val. maksimalų greitį.

McLarenNorint patekti į kabiną reikia patraukti į priekį pusrutulio formos gaubtą su centre įmontuotu valytuvu ir perlipti per bortą. Viduje labai ankšta. Sėdynė fiksuota, jos profilis pritaikomas kiekvienam užsakovui individualiai, galvai prilaikyti naudojamas tipiškas lenktynėms skirtas HANS (Head And Neck Support – galvos ir kaklo atrama) įtaisas. Vietoj tradicinio vairo – daugiafunkcinis formulės vairas su integruotu prietaisų skydeliu. Vietoje galinio vaizdo veidrodėlių įrengta galinė kamera.

McLaren Solus„McLaren Solus GT” nėra skirtas viešiesiems keliams, juo galima važinėti tik lenktynių trasose ir jis nepriskiriamas jokiai iš esamų lenktynių kategorijų – tikimasi, kad 25 „Solus GT” savininkai varžysis vieni su kitais įmonės remiamose varžybose. Į automobilio kainą įskaičiuota dėžė skirta automobilio pervežimams lėktuvu.

Oficiali „McLaren Solus GT” kaina neskelbiama, nes visa partija jau išparduota, tačiau britų žurnalo „Autocar” duomenimis, kiekvienas automobilis būsimam savininkui kainavo nemažiau 3 mln. svarų sterlingų. Tiekimas prasidės 2023 m.

- Reklama -