Jauna amerikiečių bendrovė „Oilstainlab“ nori užkariauti elitinių automobilių pasaulį su dviviečiu superautomobiliu HF-11, kurio dizainas iš tolo primena „Porsche 911“ ir kurį galima rinktis iš dviejų jėgainių – benzininės ir elektrinės, o pirkėjas gali užsisakyti abi ir pakeisti vieną į kitą savo garaže, kada panorėjęs.
2019 m. „Oilstainlab“, įsikūrusią JAV Kalifornijos valstijoje, įkūrė broliai dvyniai Nikita ir Ilja Breedanai, kurie yra ukrainiečiai bet užaugo Kanadoje, studijavo automobilių dizainą Italijoje ir Kalifornijoje o vėliau dirbo samdomais dizaineriais bendrovėse „Acura“, „Cadillac“, „Genesis“, „Honda“ ir „Toyota“. Patys broliai nori gaminti ne masinės gamybos automobilius, o nedidelius superautomobilius, kuriuose jaustųsi analogiška geriausių praėjusio amžiaus lenktyninių automobilių dvasia. Debiutinis modelis – „Oilstainlab HF-11“, kurio pristatymas įvyko šią savaitę.
Idėjiškai „Oilstainlab HF-11“ yra artimas tokiems projektams kaip britų „Tuthill GT One“ – tai lengvas superautomobilis su benzininiu varikliu. „Oilstainlab HF-11“ sveria tik 907 kg! Šio superautomobilio pagrindas – anglies pluošto monokokas, prie kurio priekyje ir gale pritvirtinti lengvi vamzdiniai plieniniai porėmiai. Galinis porėmis, prie kurio pritvirtinta jėgainė ir galinė pakaba, bus nuimamas ir benzininį variklį bus galima greitai pakeisti elektriniu arba atvirkščiai. Jėgos agregato keitimo operaciją bus galima atlikti tiesiogiai kliento garaže, aišku, padedant „Oilstainlab“ specialistams.
Priekinė pakaba iš dalies pritvirtinta tiesiai prie monokoko. Stabdžiai – anglies keramikos, priekinių stabdžių diskų skersmuo – 394 mm (6 stūmoklių suportai), galinių – 390 mm (4 stūmoklių suportai). Standartiniai ratlankiai yra 18, 19 arba 20 colių. Padangos – „Michelin Pilot Sport Legends“, skirtos trasai, ir „Michelin Pilot Sport Cup 2 R“, skirtos viešiesiems keliams.
Visas kėbulas pagamintas iš anglies pluošto, o jo aerodinaminį dizainą kruopščiai kūrė specialistai, anksčiau projektavę „Formulės-1“ automobilius. Oilstainlab HF-11 neturi jokių aerodinaminių elementų, išsikišusių už kėbulo ribų, o į kėbulą integruoti elementai sukuria 589 kg prispaudžiamąją jėgą važiuojant 241 km/val. greičiu. Bendras superautomobilio ilgis – 4335 mm, plotis – 2050 mm, aukštis – 1120 mm, ratų bazė – 2715 mm, prošvaisa – 115 mm. Svorio pasiskirstymas yra 45:55 galinės ašies naudai.
Pagrindinė „Oilstainlab HF-11“ jėgainė yra benzininė – atmosferinis šešių cilindrų opozicinis variklis, kurio darbinis tūris, priklausomai nuo modifikacijos, yra nuo 4,6 iki 5,0 litro. Teigiama, kad šis variklis pagamintas nuo nulio, o ne pagal vieną iš esamų „Porsche“ blokų. Didžiausia standartinės specifikacijos galia bus apie 650 AG, už papildomą mokestį ją bus galima padidinti iki 1200 AG! Standartinės specifikacijos variklio alkūninio veleno sūkių dažnio riba yra 9000 aps/min, o už papildomą mokestį – 12 000 aps/min. Pavarų dėžė – 6 pavarų mechaninė arba 7 pavarų lenktyninė sekvencinė. Visa galia perduodama galiniams ratams per savaime užsiblokuojantį diferencialą. Dinaminės charakteristikos kol kas neskelbiamos.
Alternatyvią elektrinę varomąją sistemą, sprendžiant iš nuotraukų, sudaro du elektros varikliai, kurių bendra galia siekia 860 AG. Šešių modulių lagamino formos akumuliatorius vienu įkrovimu turėtų užtikrinti maždaug 550 km nuvažiuojamą atstumą.
„Oilstainlab HF-11“ interjere ir eksterjere aiškiai matomi ‚Porsche 911‘ motyvai. Klasikinis prietaisų skydelis su penkiais ciferblatais tarsi sklando ore ant plonų statramsčių. Salone nėra jutiklinių ekranų, visi mygtukai ir rankenėlės yra tikri, fiziniai ir dideli, jie sukurti nuo nulio, o ne perimti iš kitų automobilių. Lengvos lopšio formos sėdynės ant anglies pluošto karkasų gali būti su standartiniais 3 taškų saugos diržais arba lenktyniniais 5 taškų diržais. Plačiose durų nišose galima laikyti lenktyninius šalmus. Apdaila gali būti apgalvotai asketiška, kai naudojamas tik anglies pluoštas, arba jaukesnė, kai visi paviršiai aptraukti oda ar zomša.
„Oilstainlab“ planuoja pagaminti tik 25 HF-11 egzempliorius, o surinkimas patikėtas garsiai Kanados įmonei ‚Multimatic‘, kuri anksčiau gamino superautomobilį ‚Ford GT‘, o netrukus pradės monstro ‚Ford Mustang GTD‘ gamybą. Oilstainlab HF-11 su benzininiu varikliu kainuos nuo 1,85 mln. dolerių, su benzininiu varikliu ir keičiama elektrine varomąja sistema – nuo 2,35 mln. dolerių. Kitais metais „Oilstainlab“ planuoja parodyti veikiantį HF-11 prototipą, o gamybą pradėti 2026 m.