Vienas netikėtų Paryžiaus automobilių parodos debiutantų – „Hopium”. Ir tai ne dar vienas svečias iš Kinijos, o prancūzų sartuolis, kuriam vadovauja lenktynininkas Olivier Lombard, anksčiau dalyvavęs Le Mano 24 valandų maratono lenktynėse. 2019 m. Olivier įkūrė bendrovę „Hopium”, kuri 2020 m. tapo akcine bendrove o jos partneriais tapo milžinės „Bridgestone” (padangos), „Dassault Systemes” (elektronika) ir „Plastic Omnium” (polimerai).
Pirmasis veikiantis prototipas buvo parengtas dar 2021 m. vasarą, tačiau darbo teks įdėti dar labai daugi ir nors Paryžiuje parodytas „Hopium Machina” sedanas toli gražu nėra galutinis prototipas, galite susidaryti bendrą vaizdą apie šį automobilį. „Machina” – tai didelis (daugiau nei penkių metrų ilgio) elektrinis sedanas su vandenilio generatoriumi, kuris pagal idėją turėtų konkuruoti su „Mercedes-Benz EQS” arba BMW i7.
Automobilio dizainą kūrė prancūzų dizaineris Felixas Godartas, anksčiau kūręs „Porsche”, „Tesla” ir „Lucid” elektromobilius. Vienas iš įdomiausių bruožų – priekinėse grotelėse esančios angos, už kurių yra du aušinimo sistemos radiatoriai. Pagal išankstinius nustatymus šios grotelės yra uždarytos, kad pagerėtų aerodinamika, tačiau prireikus elektronika atidaro oro angas.
Salone yra keturios atskiros sėdynės ir per visą plotį įrengtas ekranas, kuris, įjungus autopilotą, sulenda į prietaisų skydelio vidų. Vietoje centrinės konsolės įrengtas didelis jutiklinis ekranas, kuriame yra net transmisijos valdymo mygtukai. Masyviame centriniame tunelyje vienas virš kito sumontuoti du dideli vandenilio balionai, o po priekinėmis sėdynėmis – keturi mažesni balionai (po du iš kiekvienos pusės). Elektrocheminis generatorius įrengtas priekyje po variklio dangčiu, o valdymo elektronika ir buferinis akumuliatorius – virš galinės ašies. Važiuoklė sumontuota ant pneumatinės pakabos.
Du elektriniai traukos varikliai išvysto daugiau kaip 500 AG. Transporto priemonėje esančių vandenilio atsargų turėtų pakakti 1000 km nuotoliui. Tuo pat metu maždaug dvi tonas sveriantis sedanas iki 100 km/val. įsibėgėja per maždaug penkias sekundes ir pasiekia maksimalų 230 km/val. greitį. Už visą šią prabangą bendrovė „Hopium” prašo 120 000 eurų ir jau paskelbė kvietimą teikti užsakymus, tiesa užstatui teks sumokėti 656 eurus.
Vandeniliniams sedanams gaminti bus pastatyta atskira 20 000 automobilių per metus surenkanti gamykla. Šiaurės Prancūzijos Vernono mieste jau nupirktas žemės sklypas, netrukus bus pradėtos statybos. Gamybą planuojama pradėti 2025 m.
Gamintojo nuotr.