Penkios savybės, dėl kurių lietuviai įsimylėjo japoniškus automobilius

Nors Japonija savo automobilių pramonę pradėjo vystyti vėliau nei Europa, ji greitai tapo kokybės ir patvarumo standartu. Tarp populiariausių išsiskiria „Toyota“, „Nissan“, „Mazda“, kurie žinomi ne tik JAV ar Europoje, bet pelnė pripažinimą ir Lietuvoje. Šiandien šie automobiliai vertinami už prieinamą kainą, patikimumą ir inovatyvius technologinius sprendimus.

„Naudotų automobilių rinkoje, japoniški automobiliai populiarūs ir sulaukia daug pirkėjų susidomėjimo. Daugiausiai turime „Toyota“, „Nissan“, „Mazda“, „Honda“ automobilių skelbimų, tačiau vis dažniau atsiranda išskirtinių pasiūlymų, o japoniškų automobilių gerbėjų gretos nuolat auga“, – pastebi transporto skelbimų portalo „Autogidas.lt“ atstovė Julija Martinkevičienė.

Kadangi japoniškų automobilių populiarumą lemia daugybė priežasčių, „Autogidas.lt“ pateikia penkias priežastis kurios jų manymu geriausiai atspindi, kodėl Lietuvos vairuotojai mielai renkasi šios šalies automobilius ir tuo pačiu skelbia japoniškų automobilių dienas – portale tokių automobilių skelbimai kainuoja ženkliai pigiau.

Ekonomiški, praktiški ir išraiškingi

Vairuotojai, ieškantys nekaprizingų, praktiškų ir ekonomiškų automobilių, ne vieną dešimtmetį vertina japoniškus kompaktinės klasės modelius. Vienas geriausių pavyzdžių yra „Toyota Corolla“, „Auris“ bei „Prius“ versijos su hibridinėmis pavaromis. Tai gerai subalansuoti kompaktiški sedanai, hečbekai bei universalai, kurie siūlo neblogas valdymo savybes ir gerą komforto lygį, tuo metu hibridinės pavaros yra ekonomiškos ir užtikrina nedideles degalų sąnaudas bei dinamišką važiavimą mieste. Tokiomis savybėmis pasižymi ir krosoveriai „CH-R“ ir „RAV 4”, kuriuos taip pat pamėgę Lietuvos bei Europos vairuotojai.

Taip pat nemažai dėmesio sulaukia ir kitų Japonijos gamintojų „Honda“ ir „Mazda“ kompaktinės klasės modeliai bei krosoveriai. Įvairių kartų „Honda Civic“ mėgstami dėl dinamiškų variklių ir puikių valdymo savybių, o ypač daug dėmesio šis modelis sulaukė 2005-iais, pristačius aštuntos kartos „Civic“, kuris pribloškė savo drąsiu ir išskirtiniu dizainu. Išskirti galima ir nuo 2003-ųjų gaminamą „Mazda 3“, kuris pristatymo metu daugelį sužavėjo savo išraiškingu dizainu ir dinamiškomis važiavimo savybėmis – tai iki šiol išlieka vienais iš išskiriamųjų šio modelio bruožų.

Ikoniškas sportiškumas

Vieni ryškiausių ir labiausiai vertinamų japoniškų automobilių yra sportiniai modeliai, kuriuos galima vardinti ir vardinti… Pradedant klasika tapusiais „Toyota 2000GT” ir „Datsun 240Z”, baigiant naujausiais „Nissan GT-R R35” ir „Toyota Supra“.

„Japoniški sportiniai automobiliai šiuo metu išgyvena atgimimą. Jei prieš dešimtmetį senesni modeliai nebuvo labai vertinami, tai šiandien jie sulaukia gerokai daugiau dėmesio, kyla jų vertė, todėl gali būti ne tik smagūs vairuoti, bet ir gera investicija, kuri su kaupu atsipirks ateityje“, – pastebi J. Martinkevičienė.

Viena ryškiausių dvikovų automobilių pramonės istorijoje galima laikyti peštynes tarp „Subaru“ ir „Mitsubishi“ pasaulio ralio čempionate, XX a. pabaigoje – XXI a. pradžioje. „Impreza“ ir „Lancer EVO“ modeliai buvo patys aršiausi konkurentai entuziastus suskirstę į dvi nesutaikomas stovyklas. Įprastiems keliams skirtos šių modelių versijos pasižymėjo puikiomis valdymo savybėmis, visų varančių ratų pavaromis ir galingais varikliais. Būdami labai panašūs, šie automobiliai buvo ir labai skirtingi, todėl jų gerbėjai, apie šių automobilių privalumus gali ginčytis valandų valandas.

Negalima pamiršti ir kitos japoniškos legendos – „Nissan GT-R“. Paskutinės kartos R35 modelis tapo tikru hitu, nes pasiūlė dinamines savybes prilygstančias geriausiems pasaulyje superautomobiliams, tačiau už dvigubai ar net trigubai mažesnę kainą. Netrukus šį modelį pamėgo galios didinimo specialistai, kurie iš VR38DETT variklio sugeba išgauti daugiau net 2000 arklio galių pajėgumą. Ne vieną R35 kartos „Nissan GT-R“ galima sutikti ir Lietuvos keliuose.

Tuo metu „Honda“ įsitvirtino „karštųjų hečbekų“ rinkoje. Nors šis segmentas laikomas Europos gamintojų „žaidimo aikštele“, bet japonai įrodė, kad gali pasiūlyti ne ką blogesnę alternatyvą – „Civic Type R“. Šie „Civic“ siūlė aukštasūkius atmosferinius variklius, kurie sulaukė daug gerbėjų dėl savo dinamikos ir važiavimo pojūčio. Tuo metu naujausi modeliai turi variklius su turbinomis, kurie pajėgumu ne tik nenusileidžia, bet ne retu atveju ir lenkia europietiškus konkurentus.

Daug liaupsių sulaukia ir maži sportiniai modeliai. Europos ir Lietuvos vairuotojai mėgaujasi skirtingų kartų „Mazda MX-5” suteikiamu lengvumu, „Toyota GT86“ bei „Subaru BRZ“ tiksliu valdymu bei šelmišku charakteriu ir išraiškingais bei greitais „Nissan 350Z” bei 370Z modeliais.

Prieinamos technologijos

Vienas iš dalykų leidęs japoniškiems automobiliams išpopuliarėti visame pasaulyje, yra šios šalies gamintojų koncentracija į degalų ekonomiją ir prieinamą kainą. Būtent dėl šių savybių japoniški kompaktinės klasės modeliai išpopuliarėjo 7-ame ir 8-ame dešimtmečiuose, kai visame pasaulyje buvo juntama degalų krizė. Sąlyginai nedidelio darbinio tūrio japonų sukurti varikliai, tuo metu pasižymėjo gera dinamika ir puikiomis degalų sąnaudomis, o nemažiau svarbu, kad automobiliai buvo nuosaikiai įkainoti.

Šios tendencijos išliko iki šių dienų. Daugelis puikiai žino antros kartos „Toyota Prius“ modelį, kuris užkariavo pasaulį dėl ypač efektyvios hibridinės pavaros ir prieinamos kainos. Nors savo metu šis modelis siūlė itin pažangią pavarą, „Prius“ kainavo tiek pat, kiek ir paprastas kompaktinės klasės hečbekas. Dar vienas pavyzdys, trečios kartos „Mitsubishi Outlander PHEV“, kuris tapo vienu pirmųjų pasaulyje masiniam naudojimui pritaikytu iš tinklo įkrunamu hibridu. Jis turi 12 kWh talpos akumuliatorių, kuris, naudojant tik elektros energiją, leidžia įveiki iki 50 kilometrų atstumą. Iki šiol tai išlieka pakankamai geru rodikliu, nors nuo modelio pasirodymo rinkoje praėjo daugiau nei dešimtmetis.

Japoniški visureigiai – didelės tradicijos

Jeigu norite tikro ir tvirto visureigio, labai tikėtina, kad galiausiai išsirinksite vieną iš japoniškų modelių. Nesvarbu, norite naujo ir komfortiško ar ne pirmos jaunystės egzemplioriaus su kuriuo šturmuosite sunkiai įveikiamą bekelę, „Toyota“, „Nissan“, „Mitsubishi“ turi ką pasiūlyti.

Europos ir Lietuvos bekelės entuziastai iki šiol vertina prieš tris ar keturis dešimtmečius pagamintus „Nissan Patrol“ bei „Mitsubishi Pajero“ visureigius dėl tvirtos jų rėminės konstrukcijos ir patikimų variklių bei visų varančių ratų pavarų. Taip pat šiems modeliams galima rasti daugybę patobulinimui skirtų detalių, kurios šiuo visureigius paverčia tikrais bekelės monstrais.

Jeigu reikia modernesnių, daugiau komforto siūlančių visureigių, dėmesį verta atkreipti į „Nissan Pathfinder“ bei „Toyota Land Cruiser“ modelius. Pastarasis turi puikią reputaciją, nes be to, kad puikiai susitvarko su įvairiais bekelės iššūkiais, gali pasiūlyti komfortišką važiavimą ir įprastais keliais. „Land Cruiser“ yra universalus visureigis, kurį renkasi pačių įvairiausių profesijų ir pomėgių vairuotojai, pradedant miškininkais bei medžiotojais, baigiant teisininkais ar medikais.

Nepalaužiamas patikimumas

Ar iš piršto laužti pasakojimai apie japoniškų automobilių patikimumą? Lietuvoje, vos atsivėrus sienoms su Vakarų Europa ir pradėjus importuoti naudotus automobilius, vienu iš pagrindinių kriterijų tapo patikimumas bei ilgaamžiškumas. Japoniški modeliai, šiuo atžvilgiu, lyginami su vokiškais ar net laikomi ir pranašesniais.

Pavyzdžiui, Vokietijos techninių apžiūrų statistikoje, japoniški automobiliai nuolat patenka į patikimiausių dešimtuką. Naujausioje ataskaitoje, 2-3 metų amžiaus kategorijoje, tarp geriausių trys japoniški modeliai, tarp 6-7 metų amžiaus modelių, japonai užima net penkias vietas iš dešimties, o „Mazda CX-3“ užima pirmą poziciją apskritai. Lietuviams aktualioje 12-13 metų amžiaus kategorijoje dešimtuke patikimiausių yra „Toyota RAV 4“ ir „Honda Jazz“.

Taip pat daugelis japoniškų modelių vertinami už aukštą interjero ir medžiagų kokybę. Pavyzdžiui, „Lexus“ yra sąlyginai naujas premium gamintojas, į rinką įžengęs tik XX a. devintame dešimtmetyje, tačiau šiandien turi tvirtas pozicijas visame pasaulyje ir yra vertinami už aukštą kokybę į kurią gali lygiuotis šio segmento senbuviai.

Japonai siūlo platų spektrą automobilių, kurie atitinka visų vairuotojų poreikius. Nesvarbu, pasirinksite kasdienį, sportišką ar prabangų šioje šalyje pagamintą automobilį, galite tikėtis aukštos kokybės, gero patikimumo lygio bei nuosaikios kainos. Japoniški modeliai yra populiarus pasirinkimas ir tarp naudotų automobilių pirkėjų, nes net ir nebūdami pirmos jaunystės, jie vis dar pasižymi geriausiomis savo savybėmis.

Pasidalink
Exit mobile version