„Polestar 3” krosoveris: į superautomobilį panaši aerodinamika ir daugiau kaip 600 km vienu įkrovimu

Polestar 3

2017 m. nuo „Volvo” atsiskyręs švedų prekės ženklas „Polestar” pristatė savo trečiąjį modelį – didelį į kupė panašų krosoverį „Polestar 3” su dviem elektros varikliais. Jis bus pradėtas gaminti 2023 m. viduryje. Kaina prasidės nuo 89 900 eurų.

„Polestar 3” yra labai svarbus modelis jaunam švedų prekės ženklui, kuris svajoja iki 2025 m. pabaigos visame pasaulyje parduoti 290 000 automobilių per metus (2021 m. parduota tik 29 000 automobilių, o per pirmuosius tris 2022 m. ketvirčius – 30 400). „Polestar 3”, kitaip nei du ankstesni modeliai – „Polestar 1” hibridinis kupė ir „Polestar 1” kompaktiškas elektrinis cross liftbeko tipo automobilis – turi unikalų, visiškai kitokį dizainą nei „Volvo” modeliai. Išskirtinai kruopščiai suprojektuotos aerodinaminės savybės (cfm = 0,29) ir „Ferrari” lygio superautomobiliams būdingi galiniai sparnai, t. y. integruotas variklio dangčio antsparnis, šoniniai spoileriai ant galinio bamperio ir patobulintas viršutinis galinių durelių spoileris.

Polestar 3

Bendras „Polestar 3” ilgis – 4900 mm, plotis su veidrodėliais – 2120 mm, aukštis – 1627 mm (Europoje – 1614 mm), ratų bazė – 2985 mm, prošvaisa – 211 mm (Europoje – 201 mm). Kėbulas ir važiuoklė pagaminti iš plieno. Oficialios informacijos apie platformą nėra, tačiau užsienio žiniasklaidoje teigiama, kad tai yra kinų „Geely” sukurtas modulinis „vežimėlis” SEA1, o ne švediškas SPA2, kaip buvo pranešta anksčiau (primename, kad „Polestar” ir „Volvo” priklauso Kinijos holdingui „Geely”). Priklausomai nuo modifikacijos, automobilio bendroji masė yra 2584-2670 kg. Leistinas velkamos priekabos svoris – 2200 kg.

„Polestar 3” turi pakabą su dviejų kamerų oro pagalvėmis ir ZF adaptyviaisiais amortizatoriais. Priekinė dalis su dvigubais svyruokliais, o galinė – daugiasvirtė. Priekinių ventiliuojamų diskinių „Brembo” stabdžių skersmuo – 400 mm (keturių stūmoklių suportai), galinių – 390 mm (viengubi suportai).

Jėgainė turi du variklius (po vieną ant kiekvienos ašies), kurių bendra maksimali galia yra 360 kW (489 AG) ir 840 Nm. Nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjama per 5 sekundes, o maksimalus greitis ribojamas iki 210 km/val. Galinėje ašyje sumontuota sukimo momento vektoriavimo sistema – dvi nepriklausomos sankabos perduoda galią dešiniajam ir kairiajam ratams. Kai nereikia visos galios, galinį elektros variklį galima išjungti ir „Polestar 3” tampa varomas priekiniais ratais. Už papildomą 6600 eurų mokestį galima įsigyti „Performance Pack” paketą, kuris padidina galios agregatą iki 380 kW (517 AG) ir 910 Nm, o įsibėgėjimo iki 100 km/val. laikas sutrumpėja iki 4,7 sekundės.

111 kWh 400 voltų ličio jonų akumuliatoriuje įrengta skysčio aušinimo sistema su šilumos siurbliu, o visiškai įkrauto akumuliatoriaus užtenka nuvažiuoti 610 km pagal WLTP ciklą arba 482 km pagal JAV EPA ciklą. Šiuo atveju WLTP ir EPA diapazono skirtumai yra labai dideli, todėl pirkėjams rekomenduojama palaukti tikslių duomenų, kurie pasirodys po sertifikavimo. Akumuliatorių sudaro 204 prizminiai elementai, sudėti į 17 modulių ir bendrą aliuminio korpusą. Didžiausia įkrovimo galia – 250 kW.

„Polestar 3” interjeras sukurtas minimalistiniu skandinavišku stiliumi ir apipavidalintas aplinkai nekenksmingomis medžiagomis. 14,5 colio centrinis multimedijos jutiklinis ekranas veikia su atnaujinama „Android Automotive OS” operacine sistema. Aukščiausios klasės „Bowers & Wilkins” garso sistema skleidžia garsą per 25 garsiakalbius.

Kiekviename „Polestar 3” bus įrengti pažangūs elektroniniai vairuotojo asistentai, gaunantys informaciją iš penkių radarų, penkių išorinių kamerų ir dvylikos ultragarsinių sonarų. Bus galima įsigyti papildomą „Pilot Pack” su autopilotu (jo SAE klasifikacijos lygis nenurodomas), į kurio konstrukciją bus įtrauktas „Nvidia” valdymo blokas, „Luminar lidar”, trys kameros, keturi ultragarsiniai sonarai ir priekinių bei galinių kamerų valytuvai. Vairuotoją stebi dvi atskiros vidaus kameros: jei vairuotojas prarastų sąmonę, automobilis pats saugiai sustotų.

Standartinėje „Polestar 3” komplektacijoje taip pat yra panoraminis stiklinis stogas, ištraukiamos išorinės durų rankenos su artumo jutikliais ir 21 colio ratlankiai (22 colių su „Performance” paketu). Bagažinės talpa – 484 litrai, o nulenkus galines sėdynes – 1 411 litrų. Papildomai pasirenkamo priekinio bagažo skyriaus, skirto įkrovimo laidams laikyti, talpa – 32 litrai. Stogo bėgiai, kurių keliamoji galia 100 kg.

Polestar 3

„Polestar 3” gamyba „Volvo” Čengdu gamykloje Kinijoje prasidės 2023 m. viduryje, o pagamintus automobilius klientams planuojama pristatyti tų pačių metų antroje pusėje. 2024 m. viduryje „Polestar 3” bus pradėta gaminti ir „Volvo” gamykloje Ridžvilyje, Pietų Karolinoje, JAV. Valstojose šis krosoveris kainuos nuo 83 900 JAV dolerių.

Kito-vidutinio dydžio krosoverio „Polestar 4” premjera numatoma 2023 m. o 2024 m. turėtų debiutuoti „Polestar 5” sedanas. 2026 m. bus pradėtas gaminti „Polestar 6” kupė kabrioletas.

Nuotraukos Polestar

 

- Reklama -