2025 metų vasarą vyksiančios vienuoliktosios elektromobilių varžybos bus visai kitokios nei ankstesnės. 2015 metais pirmą kartą vykęs renginys buvo bandymas elektromobiliu iš Vilniaus pasiekti Palangą ir įrodyti, kad tai įmanoma padaryti net ir be tinkamos infrastruktūros. Pernai paskutinį kartą varžybos vyko tradiciniu maršrutu, o kitais metais vers visai naują istorijos puslapį. „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ startuos Palangoje (Lietuva), stabtelės Jūrmaloje (Latvija) ir finišuos Parnu (Estija).
Tarptautiniu renginiu virstančios varžybos taps nemažu iššūkiu jų dalyviams – nežinomi keliai ir įkrovimo infrastruktūra gali gerokai pasunkinti kelią į pergalę. Tačiau šis renginys nuo pat pradžių buvo elektromobilumo išbandymų poligonu. Šį kartą vienu metu bus varžomasi net dvejose lenktynėse. „Verslo“ klasės dalyviai stengsis Estijos vasaros sostinę pasiekti kuo efektyviau, rinksis trumpesnį kelią ir nuo jo nenusuks pasigrožėti įsimintinomis vietomis. „Turizmo“ klasėje nugalės tie ekipažai, kurie per 7 valandas nuvažiuos daugiausiai kilometrų. Iš viso varžybose galės dalyvauti 60 komandų su nemodifikuotais elektromobiliais, o registruotis jose pirmą kartą bus galima ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje. Organizatoriai numato registraciją pradėti 2025 metų vasario pradžioje.
„Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta, komentuodamas būsimas varžybas ir išsiplėtusią geografiją, neslėpė džiaugsmo: „Vystome lyderiaujantį elektromobilių įkrovimo tinklą visose Baltijos šalyse, todėl varžybų maršruto tąsa į Latviją ir Estiją yra labai tikslinga. Vasaros pradžioje atidarėme didžiausią greito elektromobilių įkrovimo parką Palangoje, tad simboliška, kad šiemet jis buvęs finišo tašku, kitąmet suburs dalyvius prieš startą. „Ignitis ON“ įkrovimo tinklas gerai išvystytas Lietuvoje, Latvijoje, neabejojame, kad iki varžybų datos patogiai įsikrauti mūsų tinkle bus galima ir Estijoje“, – dalijosi E. Balta.
Spalio mėnesį organizatoriai visą maršrutą įveikė „Renault Scenic“ elektromobiliu. Oro sąlygos buvo neblogos (+10 C, saulėta), todėl energijos sąnaudos svyravo nuo 16,9 iki 19 kWh/100 km. Niekur neviršijant leidžiamo greičio 472 km pavyko įveikti be vargo ir dar su 20 km rezervu kelionės pabaigoje. Beje, „Renault“ ekranuose matome ne tik vidutines sąnaudas, prognozuojamą galimų įveikti kilometrų kiekį, bet ir baterijos likutį procentais kelionės pabaigoje, jei finišo taškas įvestas į navigaciją. Jei kilometrų prognozė kelionės pradžioje visuomet šiek tiek per daug optimistiška, tai likutis procentais visuomet buvo labai tiksliai prognozuojamas. Į varžybų maršruto startą Palangoje iš Vilniaus atvykome be papildomo įkrovimo. Pusiaukelėje kompiuteris rodė, kad atvyks su 1% likučiu, tikslą pasiekė su 0%. Kelionėje į iš Palangos į Parnu veikė šildymas, jei reikėdavo lenkti kitus automobilius, darėme tai pakankamai greitai. Na, žodžiu, netaupėme. „Renault Scenic“ „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ varžybose galėtų dalyvauti abiejose klasėse. Jis be vargo finišą pasiekia be papildomo įkrovimo, o „Turizmo“ klasėje taip pat būtų vienas iš pretendentų į podiumą, nes pakankamai greitai įsikrauna. Jau grįžtant atgal, automobilį įkrovėme Pasvalyje esančio „Ignitis ON“ greito įkrovimo stotelėje ir „Scenic“ priėmė net 146 kW.