„Praga Bohema”: lengvas čekų superautomobilis su forsuotu „Nissan GT-R” varikliu

Čekijos bendrovė „Praga” nusprendė išbandyti laimę aukštesniuose automobilių rinkos sluoksniuose ir pristatė savo pirmąjį superautomobilį „Bohema”. Bendrovė sukūrė „Bohema” kėbulą ir važiuoklę variklį nusipirko iš „Nissan”. Automobilio kaina kaina prasideda nuo 1,28 mln. eurų.

Plačiajai visuomenei beveik nežinoma „Praga” buvo įkurta XIX a. pabaigoje kaip sunkiosios inžinerijos įmonė. Nuo 1907 m. pradėjo gaminti automobilius. Štai tada ir prasidėjo oficiali įmonės istorija. Prieš Antrąjį pasaulinį karą bendrovė gamino lengvuosius ir krovininius automobilius, šarvuočius ir tankus, motociklus, žemės ūkio mašinas, autobusus ir lėktuvus. Po karo įmonė buvo nacionalizuota, o septintojo dešimtmečio viduryje ji tapo planinės ekonomikos auka ir transporto priemonių gamyba buvo nutraukta.

Devintojo dešimtmečio pabaigoje žlugus socialistiniam blokui, įmonės likučiai buvo privatizuoti ir šiandien „Praga” yra žinoma kaip  kartingų, ralio sunkvežimių ir lengvųjų civilinių orlaivių gamintoja. „Bohema” yra pirmasis bendrovės bandymas sukurti automobilį skirtą keliams, kuriame būtų panaudota lenktynių patirtis.

„Praga Bohema” – tai dviejų vietų galiniais ratais varomas superautomobilis, kurio pagrindą sudaro įmonėje sukurtas anglies pluošto monokokas. Kėbulo išorė ir daugelis važiuoklės komponentų taip pat pagaminti iš anglies pluošto. Bendras superautomobilio ilgis – 4506 mm, plotis – 2070 mm, aukštis – 1058 mm. Automobilio svoris be degalų – 982 kg, degalų bako talpa – 74 litrai. Sudėtingos aerodinaminės briaunos sukuria 900 kg prispaudžiamąją jėgą važiuojant 250 km/val. greičiu.

3,8 litro darbo tūrio V6 „Nissan GT-R R35” variklį su pripūtimu tiekia „Nissan”. Variklis siunčiamas į britų „Litchfield” tiuningo studiją kur jis išardomas ir visapusiškai atnaujinamas, įskaitant tepimo sistemą su sausu karteriu. Sumontuojami nauji našesni turbokompresoriai ir titano išmetimo sistema. Galutinė variklio galia – 710 AG, esant 6800 aps/min, ir 725 Nm, esant 3000-6000 aps/min. Pavarų dėžė – „Hewland” šešių laipsnių sekvencinė pavarų dėžė. Iki 100 km/val. įsibėgėjama greičiau nei per 2,3 sekundės, o maksimalus greitis – daugiau nei 300 km/val.

„Bohema” turi trumpojo nuokrypio „all-round” lenktyninę pakabą, tačiau teigiama, kad važiavimas paprastais keliais yra gana sklandus. Bagažui galiniuose sparnuose įrengti du skyriai, kurių bendra talpa – 100 litrų, o kiekvienas skyrius turi atskirą odinį krepšį su rankena, kurį galima patogiai susikrauti namuose. Visų ratų stabdžiai 380 mm pagaminti iš anglies keramikos. Naudojamos 6 stūmoklių apkabos. Priekinės ašies ratai -18 colių, o galinės – 19 colių.

„Bohema” kokpitas yra siauras, tačiau jame telpa du suaugę dvimetriniai vyrai. Jame  įrengtas oro kondicionierius, stoge sumontuotas lėktuvo stiliaus valdymo skydelis ir variklio paleidimo mygtukas. Pagrindiniai vairavimo nustatymai „sukišti” į daugiafunkcinį vairą su jame įmontuotu prietaisų skydeliu. Dešinėje vairo pusėje yra laikiklis išmaniajam telefonui, kuris veiks kaip multimedijos sistema. Duryse ir už sėdynių yra kišenės smulkiems daiktams ir vandens buteliukams. Pagrindinė apdailos medžiaga – alkantara kai kur „atskiesta” lygia oda ir anglies pluoštu. Variklis ir pavarų dėžė nėra kėbulo jėgos struktūros dalis, todėl triukšmo ir vibracijos lygis salone, palyginti su benzininių superautomobilių segmento standartais, yra gana žemas.

Praga Bohema

„Praga” pagamins tik 89 „Bohema” egzempliorius skirtus paminėti „Praga Alfa” pergalės 1933 metų Čekoslovakijos 1000 mylių lenktynėse 89-ąsias metines. Surinkimo darbai prasidės 2023 m. ir jais rūpinsis Čekijos lenktynių komanda „Kresta Racing” su kuria „Praga” bendradarbiauja jau daugelį metų. 2023 m. bus pagaminti ne daugiau 10, o vėliau – po 20 automobilių per metus.

Gamintojo nuotr.

ŽYMĖ:
Pasidalink