„Press rally“ rezultatus analizuojant: „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ pademonstravo koks turi būti sportiškas SUV

Pirmąjį birželio savaitgalį prie tarptautinio „Press rally“ starto linijos stojo beveik septyniasdešimt ekipažų, besivaržiusių „Sport“ ir „Press“ įskaitose. Dvi dienas trukęs ralis dalyviams pateikė įvairiausių iššūkių: nuo labai greito važiavimo vienintelėje Lietuvoje žiedinių lenktynių trasoje „Nemuno žiede“ ar gatvės lenktynių Kėdainiuose, iki itin tikslaus vairavimo reikalaujančių slalomų Birštone ar Klaipėdoje.

Dar didesnė nei trasų įvairovė buvo pažiūrėjus į startuojančių automobilių sąrašą: jeigu prieš dešimtmetį keturių šimtų arklio galių automobiliai šiame ralyje dar galėjo kažką nustebinti, dabar jau darosi įprasta matyti ir penkių šimtų „arklių“ ribą peržengusius modelius. Tiesa, taip pat nebestebina ir tai, kad tarp visų sportiškų kupė ar hečbekų lenktynėse pasirodo ir SUV tipo automobiliai, už savęs rezultatų lentelėje paliekantys didžiąją dalį dalyvių.

Greitis, nenusakomas skaičiais

Jau antrus metus šiame ralyje sportiškiausiu Lietuvos automobiliu išrinktu „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“ startuojantis Dominyko Butvilo ir Sauliaus Masono ekipažas bendroje įskaitoje šiemet užėmė trečiąją vietą ir aplenkė visus kitus SUV, startavusius šiose lenktynėse.

Po pasirodymo lenktynininkas neslėpė, kad ne visi SUV yra ir gali būti greiti ir negailėjo objektyvių pagyrų jo pasirinktam modeliui: „Dabartiniai SUV yra labai greiti, bet tikrai ne visi. Aš manau, kad „Quadrifoglio“ yra išskirtinis savo savybėmis, nes jis turi lenktynių dvasią. Jį kūrė žmonės, suprantantys apie greitus automobilius trasoje, o ne tik įsibėgėjant iki šimto. Tą sunku atspindėti skaičiais ir skaitant žurnale galbūt negali suprasti koks greitas tas automobilis, nes žinai tik kiek arklių ir kaip greitai įsibėgėja.“

D. Butvilas sako, kad norint suprasti šio automobilio greitį, reikia juo pavažinėti vingiuotais keliais, ypatingai, šypsosi lenktynininkas, legendiniame „Stelvio pass“ kalnų kelyje, kuris tinka ne tik prie šio automobilio pavadinimo, bet ir jo charakterio.

„Tą ir norėjome parodyti startuodami šiose lenktynėse, kurioms, atrodytų iš pirmo žvilgsnio, „Stelvio“ visiškai netinka, bet teisingose rankose jis gali tapti tiesiog ginklu“, ¬– komentavo Lietuvos ralio čempionas ir sakė, kad negali įsivaizduoti situacijos gatvėje, ne lenktynių trasoje, kai šio automobilio galimybių kažkam būtų per mažai.

Greičio recepte daug dedamųjų

Jau ne vieną kartą italų kūriniu lenktyniavęs sportininkas pasakojo, kad šio automobilio greičio paslaptis susidaro net iš kelių dedamųjų, o bene labiausiai išskyrė jo valdomumą: „Quadrifoglio“ greičio recepto pagrindą sudaro tai, kad jis kelia pasitikėjimą ir gali jį prognozuoti. Kad ir koks šis automobilis būtų žvėris, jis negąsdina ir su juo galima lengvai susidraugauti. Jis taip gerai subalansuotas, kad neišbalansuoja tavęs pačio.“

Taip pat D. Butvilas pažymėjo, kad automobilyje sumontuoti išties labai geri stabdžiai, nuostabus variklis, kurtas kartu su „Ferrari“ bei labai gerai suderinta automobilio pakaba ir važiuoklė. Šis elementas užtikrina stabilumą tiek posūkiuose, tiek nelygiame kelyje. Sportininkas sakė, kad tai puikiai įrodė ir „Press ralio“ metu dar kartą įveikta „Nemuno žiedo“ trasa, kuri pasižymi ganėtinai nelygiu asfaltu, bet didelių gabaritų automobilis ne tik puikiai joje laikėsi, bet ir fiksavo konkurencingus laikus.

Apie tai, kad su automobiliu galima nesunkiai susidraugauti, pasak sportininko, byloja ir Domanto Puodžiuko bei Justo Lengvino galingiausioje „Press“ įskaitoje užimta trečia vieta: „Šis ekipažas pirmą kartą važiavo tuo automobiliu ir parodė, kad su juo susidraugauti visiškai nereikėjo laiko, nes jau nuo pirmų greičio ruožų savo klasėje veržėsi į pirmąsias vietas. Tai tik patvirtina tuos žodžius, kuo aš tikiu apie „Quadrifoglio“.

Svarbiausia aplenkti save

Kalbėdamas apie „Press rally“ D. Butvilas sakė, kad pagrindinis skirtumas nuo tikrų lenktynių čia yra tai, kad prie starto stoja labai daug skirtingų automobilių, tad nėra galimybės tiesiogiai išsiaiškinti kuris vairuotojas yra geriausias: „Lenktynėse įdomiausias faktorius yra važiuoti kuo vienodesniais automobiliais, kad būtų galima išsiaiškinti kuris lenktynininkas yra greičiausias. Žurnalistų ralis visada bus geros mėgėjiškos lenktynės, kur kiekvienas lenktyniauja visų pirma su savimi, o tai taip pat labai svarbi užduotis. Svarbu yra nepadaryti klaidų, svarbu gerai išmokti trasas.“

Vis dėl to sportininkas neslėpė, kad pergalę šiame ralyje lemia gan paprastas receptas, kurį sudaro geriausias automobilis ir geriausias vairuotojas ir pridūrė, kad su komandos draugu yra patenkinti savo rezultatu.

Ralio organizatorių nuotr.

Pasidalink