Naujosios E klasės debiutas visada yra svarbus įvykis ne tik „Mercedes-Benz”, bet ir visai Vokietijos automobilių pramonei. Šis debiutas gali būti paskutinis E klasės istorijoje, nes nuo 2030 m. „Mercedes-Benz” planuoja visiškai pereiti prie elektromobilių. Tuo tarpu naujoji W214 šeimos E klasė išlaiko vidaus degimo variklius ir todėl kol kas rinką dalysis su savo elektriniu alter ego, vadinamu „Mercedes-Benz EQE”.
Vienok elektriniai „EQ” modeliai turi įtakos E klasės dizainui. Radiatoriaus grotelės (jos vis dar yra) su priekiniais žibintais vizualiai sujungtos juodais blizgiais intarpais. Už papildomą mokestį pirmą kartą galima užsisakyti grotelių kontūro apšvietimą.
Galimi trys pagrindiniai priekio variantai su skirtingomis grotelėmis ir buferiais (taip pat juodo dekoro paketas), tačiau tik „Exclusive Line” versijoje ant variklio dangčio išliko trijų spindulių žvaigždės figūra.
Vienok įmonės logotipas plačiai naudojamas dekore. Iš Mercedes žvaigždžių sudarytas sportiškas grotelių ornamentas, jos įspaustos ant juodų bamperio kištukų, o galiniuose žibintuose žvaigždė jau aiškiai matoma. Išsaugota paveldėta užuomina į E klasės „keturakius”: LED priekinių žibintų blokai sąlyginai padalyti į dvi dalis atskiromis šviesų sekcijomis. Cx pasipriešinimo koeficientas išliko toks pat (0,23) kaip ir ankstesniame W213 modelyje, nors priekinės projekcijos plotas padidėjo.
Kaip įprasta, keičiantis kartoms E klasė šiek tiek paaugo. Ratų bazė pailgėjo 22 mm (iki 2961 mm), nors bendras ilgis padidėjo tik 14 mm (dabar 4949 mm). Sedanas tapo 28 mm platesnis (iki 1880 mm) ir 8 mm aukštesnis (iki 1468 mm). Šiek tiek praplatinta tarpvėžė – iki 1634 mm priekyje ir 1648 mm gale. Įvairioms versijoms siūlomi nuo 17 iki 21 colio dydžio ratai.
Važiuoklės architektūra iš esmės tokia pati: priekyje – dvigubi svertai, gale – penki svertai. Pagrindinė pakaba yra spyruoklinė su adaptyviais amortizatoriais, o už papildomą mokestį siūlomos pneumatinės spyruoklės, kurios, važiuojant didesniu nei 120 km/val. greičiu, automobilį prie kelio prispaudžia 15 mm. Elektriniai stabdžiai pakeisti elektromechaniniais.
Pagrindinė naujovė – vairuojama galinė ašis, kuri anksčiau buvo montuojama į daugelį kitų „Mercedes” modelių, įskaitant mažesnį C klasės modelį. Tiesa, tai papildoma, mokama, opcija. Važiuojant iki 60 km/val. greičiu, galiniai ratai gali pasisukti iki 4,5 laipsnių kampu antifazėje su priekiniais ratais beveik metru sumažindami posūkio skersmenį (iki 10,8 m galiniais ratais varomoms versijoms ir 11,1 m visais ratais varomoms versijoms). Važiuojant greičiau nei 60 km/val. greičiu, galiniai ratai pasisuka ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai, tačiau tik 2,5 laipsnio kampu – taip padidinamas stabilumas. Visais ratais varomoje važiuoklėje sumontuota kitokia vairo kolonėlė: nuo sustojimo iki sustojimo vairas padaro 2,2 posūkio vietoj 2,4 posūkio standartinėje versijoje.
Europoje naujasis E klasės „Mercedes” siūlomas su dviejų litrų keturių cilindrų varikliais. Pradinio lygio versijose montuojamas naujos kartos 48 voltų starteris-generatorius integruotas į devynių pavarų 9G-Tronic automatinę pavarų dėžę. Elektros variklis išvysto 23 AG ir 205 Nm padėdamas vidaus degimo varikliui pirmosiomis akceleracijos sekundėmis. Bendrovė su pasididžiavimu praneša, kad dabar visa modelių gama yra elektrifikuota.
Bazinis „Mercedes-Benz E 200” turi benzininį variklį, išvystantį 204 AG ir 320 Nm, ir tik galinių ratų pavarą. Šis sedanas sveria net 1825 kg, palyginti su 1700 kg ankstesnės kartos sedanu! Viena iš šio padidėjimo priežasčių – nuo 50 iki 66 litrų padidintas degalų bako tūris (anksčiau jis buvo pasirenkamas papildomai).
Nepaisant šiek tiek padidėjusios galios, įsibėgėjimo iki „šimtuko” laikas pailgėjo nuo 7,4 iki 7,5 sekundės. Dyzelinis „Mercedes-Benz E 220 d” (197 AG, 440 Nm) net su galine pavara sveria 1915 kg, o varianto su „4Matic” transmisija jo bendroji masė yra 1975 kg, palyginti su 1810 kg senojo modelio. Kompanija netgi sumažino „ausų” keliamąją galią nuo 660 kg iki 605-625 kg.
Kiti trys variantai yra visiškai įkraunami hibridai turintys 400 voltų elektros sistemą su 25,4 kWh traukos akumuliatoriumi sumontuotu už galinės sėdynės ir atskira termoreguliacijos sistema. Visiškai įkrauto akumuliatoriaus turėtų pakakti nuvažiuoti apie 115 km elektros režimu. Jis leidžia įsibėgėti iki 140 km/h. Gaila, bet auka tapo bagažo skyrius: jo tūris hibridiniuose automobiliuose sumažėjo nuo 540 litrų (ankstesnės kartos W213) iki 370 litrų. O benzino bako tūris – 50 litrų.
Visuose trijuose hibridiniuose automobiliuose sumontuotas 129 AG ir 440 Nm traukos elektros variklis. „Mercedes-Benz E 300 e” versijoje sumontuotas dviejų litrų benzininis turbininis keturių cilindrų variklis, kurio galia siekia 204 AG ir 320 Nm, o hibridinės sistemos didžiausia galia – 312 AG ir 550 Nm. Šie sedanai gali turėti galinių arba visų varančiųjų ratų pavarą. Bazinės visų varančiųjų ratų versijos „Mercedes-Benz E 400 e 4Matic” variklis su turbokompresoriumi sustiprintas iki 252 AG ir 400 Nm, taigi didžiausia galia yra 381 AG ir 650 Nm. Sedanas, kurio masė 2 265 kg, iki šimto gali įsibėgėti per 5,3 sekundės, tačiau tik su įkrautu akumuliatoriumi. Maksimalus greitis ribojamas iki 250 km/val. Hibridiniuose automobiliuose standartiškai įrengtas 11 kW kintamosios srovės įkroviklis. Papildomai galima įsigyti 50 kW nuolatinės srovės įkroviklį.
Skirtingai nei C klasė, E klasė turės versiją su šešių cilindrų benzininiu ir dyzeliniu varikliu, tačiau jie bus pristatyti vėliau. Gamoje taip pat bus dyzelinu varomas iš tinklo įkraunamas hibridas. V8 variklis išnyks visam laikui: hibridinis agregatas žadamas „karštoje” AMG versijoje (taip pat pasirodysiančioje vėliau).
Naujosios E klasės interjeras buvo išslaptintas dar vasario mėn. Bet net ir dabar daugumoje iliustracijų „Mercedes” demonstruoja brangiausią interjero versiją su visomis įmanomomis parinktimis ir naujovėmis. E klasė negauna MBUX Hyperscreen priekinio skydelio su viso pločio stiklo paviršiumi, kaip EQ modeliuose. Vietoj jo siūlomas gražesnis variantas su atskiru prietaisų skydeliu (12,3 colio) ir dviem daugialypės terpės ekranais po vienu stikliniu stiklu.
Centrinis ekranas yra 14,4 colio, o pasirenkamas keleivio ekranas – 12,3 colio. Be to, dar yra ir projekcinis ekranas. Už visos sistemos veikimą atsakingas vienas procesorius. Vaizdo įrašus galima peržiūrėti dešiniajame ekrane o jei keleivio sėdynė neužimta, ekrane rodoma ekrano užsklanda. MBUX Superscreen priekinio skydelio viršuje taip pat yra asmenukių kamera, kurią galima naudoti vaizdo konferencijoms, tačiau ją galima įjungti tik tada, kai automobilis stovi.
Pati MBUX medijos sistema buvo pertvarkyta, joje atsirado kontrastingos piktogramos ir kitokia meniu struktūra. Už duomenų perdavimą atsakingas 5G kanalas, galima įdiegti trečiųjų šalių programėles (įskaitant žaidimus), o patobulinto balso asistento nebereikia atskirai aktyvuoti fraze „Hey Mercedes”. Mercedes-Benz taip pat ruošia savo navigaciją, paremtą „Google Maps”. Vietoj rakto galima naudoti „Apple” įtaisus su programėle „Digital Vehicle Key”.
Nauja galimybė – servoelementais valdomi vėdinimo deflektoriai: elek tronika reguliuoja oro srauto kryptį pagal pasirinktą režimą. Kitaip nei „Porsche”, E klasės automobilyje išliko rankenėlės skirtos rankiniu būdu reguliuoti oro angas. Galima užsakyti „Burmester” garso sistemą o pažangaus kontūrinio salono apšvietimo veikimo režimas dabar susietas su įjungta muzika arba ekrano užsklanda. Panoraminį stogą sudaro dvi atskiros dalys, slankiojanti tik priekinė dalis.
Antroji eilė erdvesnė – 17 mm daugiau vietos kojoms ir 5 mm daugiau vietos po lubomis. Pasirenkama keturių zonų klimato kontrolė leidžia galiniams keleiviams atskirai reguliuoti ne tik temperatūrą ir oro srauto pasiskirstymą, bet ir ventiliatorių greitį: centrinio tunelio gale įrengtas jutiklinis skydelis šioms funkcijoms valdyti. Netrūksta ir perdirbtų medžiagų: „Mercedes” teigia, kad jos bus naudojamos apdailos medžiagoms gaminti.
Naujoji E klasė bus gaminama pagrindinėje bendrovės gamykloje Sindelfingene, o Europos rinkoje sedanai turėtų pasirodyti jau šią vasarą. Šiuo metu Vokietijoje gaminamas W213 serijos modelis kainuoja nuo 51300 eurų, todėl akivaizdu, kad jo įpėdinis bus brangesnis. Vėliau pasirodys universalas ir krosinė versija. Kupė ir kabrioletas taps atskirais CLE šeimos nariais, kurie taip pat pakeis nebenaudojamas C klasės dviejų durų versijas.