„Volvo” pristatė naująjį visureigių gamos flagmaną EX90. Visiškai elektrinis visureigis kurį laiką bus parduodamas kartu su atnaujinimo laukiančiu „Volvo XC90”. Antroje šio dešimtmečio pusėje „Volvo” visiškai atsisakys modelių su vidaus degimo varikliais, todėl galiausiai XC90 vis tiek užleis vietą elektriniam EX90.
Naujojo švedų markės visureigio aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas Cx – 0,29, o „Volvo XC90” – 0,30. Septynių vietų „Volvo EX90” ilgis – 5037 mm (84 mm ilgesnis nei XC90), plotis – 1964 mm (33 mm didesnis), o aukštis – 1744 mm (23 mm mažesnis). Savo ruožtu atstumas tarp ašių išlieka beveik toks pat (plius 1 mm): ratų bazė yra 2985 mm.
Visureigio aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas sumažintas įdubusių durų rankenų, plokštesnės variklio dangčio linijos, uždaros ir aptakios priekinės dalies bei lygesnės kėbulo apačios dėka. Standartinės įrangos sąraše 21 colio ratlankiai ir matriciniai priekiniai žibintai.
Virtualus prietaisų skydelis yra priešais vairuotojo akis, čia taip pat rodoma autopiloto informacija. Prietaisų skydelio centre vertikaliai patalpintas 14,5 colio multimedijos jutiklinis ekranas. Juo galima reguliuoti automobilio nustatymus, o fizinių mygtukų salone beveik nėra. Daugiafunkciniame vaire įrengti sensoriniai „mygtukai”, o pavarų dėžė valdoma dešinėje pusėje esančia svirtimi.
„Volvo EX90″ interjeras apipavidalintas ekologiškomis medžiagomis (sėdynės pagamintos iš vilnos mišinio audinio), papildomai galima įsigyti garso sistemą su 25 garsiakalbiais. Viduje yra kelios vairuotojo būklę stebinčios kameros: viena – priekinio skydelio centre, kita – ant vairo kolonėlės. Reaguodamas į vairuotojo nuovargį autopilotas galės padidinti savo įsikišimo laipsnį.”Volvo EX90” taip pat įrengti prie lubų tvirtinami jutikliai, kurie padeda nepamiršti automobilyje esančių vaikų ir naminių gyvūnų. Aptikus judesį, automobilis išsiųs įspėjimą į savininko išmanųjį telefoną ir įjungs klimato kontrolės sistemą.
Elektromobilyje po variklio dangčiu įrengta nedidelė bagažinė (37 l). Standartinio bagažo skyriaus talpa – 310 litrų, o nulenkus trečiąją sėdynių eilę – 655 litrai. Jei sulankstysite antrąją eilę, šis rodiklis padidės iki 1915 litrų. Palyginimui-maksimali XC90 talpa 1856 litrai.
„Volvo EX90” turės tik visų varančiųjų ratų pavarą: šiame modelyje bus montuojami du varikliai. Baziniame modelyje priekyje montuojamas 163 AG o gale 245 AG elektriniai varikliai bendrai pasiekiantys 408 AG (didžiausias sukimo momentas – 770 Nm). Top versijoje priekyje montuojamas 272 AG o gale – 245 AG elektriniai varikliai. Bendra didžiausia galia – 517 AG (910 Nm).
Traukos akumuliatoriaus talpa – 111 kWh (iš jų prieinama 107 kWh). Pradinio lygio „Volvo EX90” versija vienu įkrovimu nuvažiuos 585 km, o brangesnio varianto – 580 km (WLTP). Didžiausias elektronikos ribojamas geritis-180 km/val. Pigesnė septynių vietų visureigio versija iki šimto kilometrų iš vietos įsibėgėja per 5,9 sekundės, o brangesnė – per 4,9 sekundės.
Šie automobiliai bus gaminami dviejose gamyklose: „Volvo” gamykloje JAV ir „Geely” gamykloje Kinijoje. Kai kuriose šalyse EX90 pradinės kainos jau žinomos: pavyzdžiui, vienoje didžiausių Europos rinkų, Vokietijoje, naujiena kainuos 105 550 eurų (tai rekomenduojama mažmeninė kaina).
Volvo nuotr.