Renkamės vidutinės klasės sedaną arba universalą. TOP 5 anot Lietuvos vairuotojų

Pirkdami masinio sektoriaus vidutinio dydžio sedaną arba universalą, susiduriame su tradiciškai itin populiariais Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Škoda Octavia automobiliais, taip pat nedaug jiems nusileidžiančiais Opel Insignia, Honda Accord, Subaru Legacy, Mazda 6, Kia Optima, Peugeot 508 ir Renault Talisman modeliais. Kaip susigaudyti, kuris iš šių automobilių jums tinkamiausias, kurio savybės labiausiai atitinka jūsų poreikius ir kuris suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį?

Į šiuos klausimus atsakysime remdamiesi Lietuvos vairuotojų patirtimi, išskirdami jų įvardintus pagrindinius šių automobilių privalumus ir trūkumus. Mes išanalizavome penkių geriausiai šioje klasėje vertinamų automobilių savininkų įvertinimus, esančius atsiliepimų svetainėje Autoasas.lt ir pateikėme jums santrumpą. Kadangi Lietuvoje įregistruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 10 metų, tad vertinsime panašaus senumo modelius.

Mazda 6

5 vieta su 4.0 balo įvertinimu – Mazda 6 (GJ1/G)

Gamintas nuo 2012 iki 2025 metų
Kėbulai: sedanas ir universalas
Varikliai: benzinas 2.0 – 2.5 litro, dyzelinas 2.2 litro. Plačiau >
Šiuo metu kaina siekia nuo 4000 Eur iki 17 000 Eur. Žiūrėti skelbimus >

Vienas dažniausiai paminimų Mazda 6 privalumų – elegantiška, sportiška išorė (ypač GT komplektacija) ir modernus, patrauklus interjeras. Benzininiai 2.0 l, 2.5 l Skyactiv, bei 2.2 l dyzeliniai varikliai vertinami kaip itin patikimi ir pakankamai ekonomiški. Realios sąnaudos siekia 6.5–9.5 l/100 km priklausomai nuo variklio ir važiavimo stiliaus. Kai kurie savininkai pabrėžia, kad varikliai veikia be gedimų dešimtis tūkstančių kilometrų, techninis aptarnavimas nėra brangus, detalės prieinamos. Geras pakabos balansas tarp komforto ir standumo. Dauguma savininkų pabrėžia, kad valdymas malonus, automobilis reaguoja tiksliai. Vairuotojo vieta ergonomiška, aiškus prietaisų išdėstymas, sėdynės labai patogios. Labai geras kainos ir kokybės santykis.

Savininkai taip pat išskyrė šiuos pagrindinius Mazda 6 trūkumus: labai silpna garso izoliacija – girdisi padangos, lietus, žvyrkeliai, vėjas, triukšmas nuo dugno, kartais barška panelė ar durų apdailos. Klausantis muzikos, dėl triukšmo tenka ją pagarsinti. Nepaisant geros pakabos konstrukcijos, kelio nelygumai lengvai perduodami į saloną. Senesnė automatinė 6 pavarų dėžė kritikuojama dėl uždelsimo arba netolygios reakcijos stabdant. Kai kam nepatinka pavarų perjungimas, nors pati dėžė jei prižiūrima yra patikima. Kai kurie savininkai skundėsi, per vėla automobilio reakcija posūkiuose, ypač prie didesnio greičio. Pasitaiko multimedijos strigimų, ilgas „Bluetooth“ prisijungimo laikas, kai kuriuos vairuotojus erzina “I-stop” sistema.

4 vieta su 4.3 balo įvertinimu – Škoda Octavia (5E)

Gamintas nuo 2012 iki 2020 metų
Kėbulai: sedanas, liftbekas ir universalas
Varikliai: benzinas 1.2 – 1.8 litro, dyzelinas 1.6 – 2.0 litro. Plačiau >
Šiuo metu kaina siekia nuo 3500 Eur iki 17 000 Eur. Žiūrėti skelbimus >

Privalumai: dauguma savininkų per kelerius eksploatacijos metus patyrė tik minimalias remonto išlaidas. Ilgaamžiai pagrindiniai agregatai, nebrangūs aptarnavimai. 1.6 TDI ir 2.0 TDI varikliai labai ekonomiški – vidutinės sąnaudos dažnai svyruoja nuo 5 iki 6 l/100 km. Labai talpi bagažinė, daug vietos gale, daug smulkių dėtuvių. Universalas sutalpina tiek, kiek nedidelis minivenas. Daugeliui tinkanti klasikinė išvaizda, liftbekas atrodo kaip sedanas, bet turi praktiškesnę bagažinę. Patikima važiuoklė, geras stabilumas, neblogas pravažumas. Vairavimas komfortiškas, gerai išvystytos pagalbinės sistemos, net bazinėse versijose dažnai yra USB, klimato kontrolė, šildomos sėdynės, parkavimo jutikliai. Vienas geriausių pasiūlymų šioje klasėje pagal kainą, išlaikymo išlaidas ir funkcionalumą. Nedaug nuvertėja, ypač su 2.0 TDI varikliu.

Trūkumai: dažniausiai minimas trūkumas prasta garso izoliacija – girdisi kelio, vėjo, padangų ir net purvasargių garsai. Kai kuriems vairuotojams sėdynės nepatogios ilgose kelionėse. Sėdynių apmušalai neatsparūs dėmėms, greitai nusidėvi. Silpnesniems 1.6 TDI ir 1.2 TSI varikliams trūksta galios, ypač su pilnu kroviniu ar važiuojant į kalną. DSG pavarų dėžės darbo niuansai – žemesnėse pavarose gali trūkčioti ar per lėtai reaguoti. Kai kuriems savininkams teko keisti smagratį – remonto kaina apie 700 Eur. Kartais pasitaiko problemų su el.langais, apšvietimu, serviso priminimais, USB nenuskaito visų įrenginių.

3 vieta su 4.4 balo įvertinimu – Opel Insignia (B)

Gamintas nuo 2017 iki 2022 metų
Kėbulai: liftbekas, sedanas ir universalas
Varikliai: benzinas 1.5 – 2.0 litro, dyzelinas 1.6 – 2.0 litro. Plačiau >
Šiuo metu kaina siekia nuo 6000 Eur iki 17 000 Eur. Žiūrėti skelbimus >

“Privalumai: savininkai vertina patogias AGR sėdynes, masažo funkciją, šildomą vairą, šildomą stiklą, labai gerus Matrix LED žibintus, automatinis parkavimą, OnStar sistemą, 360° kamerą. Interjeras erdvus, aiškus valdymas, komfortiška pakaba, gerai veikianti klimato kontrolė. Lyginant su konkurentais automobilio kaina ženkliai mažesnė, o įrangos gausa didelė. Sportiškas ir išskirtinis kėbulo dizainas. Gerai valdomas automobilis, geras vairo mechanizmo balansas“, – apibendrina atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt automobilių analitikas Nerijus Paketūras.

Trūkumai: kai kurie savininkai kritikuoja Aisin 8 laipsnių pavarų dėžę, kad per lėtai reaguoja ir gniuždo dinamiką. 1.5 l benzininis variklis realiomis sąlygomis suvartoja nuo 8 iki 11 l/100 km – gerokai daugiau nei deklaruojama. Dyzeliniai 2.0 D Biturbo varikliai yra galingi, bet kuro sąnaudos siekia 9.1 l/100 km ir papildomai reikia papildyti AdBlue priedą kas 5000–6000 km. Vienas labiausiai kritikuojamų aspektų – prasta garso izoliacija, kai kam nepatinka sėdynės ilgose kelionėse – per trumpa ir kietoka sėdimoji dalis. Nors salono dizainas modernus, jame naudojamas kietas, pigus plastikas. Pasitaiko smulkūs pasikartojantys techniniai trūkumai.

2 vieta su 4.4 balo įvertinimu – Volkswagen Passat (B8)

Gamintas nuo 2015 iki 2024 metų
Kėbulai: sedanas ir universalas
Varikliai: benzinas 1.4 litro, dyzelinas 1.6 – 2.0 litro, benzinas/elektra 1.4 litro. Plačiau >
Šiuo metu kaina siekia nuo 6500 Eur iki 25 000 Eur. Žiūrėti skelbimus >

Privalumai: labai geros kuro sąnaudos realiomis sąlygomis – dyzelinių variklių 4,5–6,5 l/100 km, benzininių – 5,5–7,5 l/100 km. Geras balansas tarp komforto ir valdymo – stabilus greitkelyje, tikslus vairo mechanizmas, puikus pasirinkimas ilgesnėms kelionėms, ypač su aktyvia DCC važiuokle. Didelė, praktiška bagažinė, ypač universale. Medžiagos viduje kokybiškos, surinkimas geras, niekas nebarška. Patogios sėdynės ypač „Ergo Comfort“, salone daug vietos tiek priekyje, tiek gale. Gera garso aparatūra, funkcionali multimedija, patogi galinio vaizdo kamera paslepiama po VW logotipu. Automobilis gali pasiūlyti daug komforto ir saugumo funkcijų. Dauguma savininkų neturėjo rimtų gedimų, tik planinius aptarnavimus.

Trūkumai: kietoka važiuoklė, net su R17 ratais, mieste komfortas mažesnis nei greitkelyje. Garso izoliacija nėra labai gera – girdisi kelio triukšmas, ypač važiuojant didesniu greičiu. Automatinės DSG pavarų dėžės niuansai – kartais juntamas vėlavimas perjungiant pavaras, ypač iš D į R. Gali pasireikšti smagračio susidėvėjimo simptomai po didesnės ridos. Kai kurie vairuotojai skundžiasi sėdynių kietumu, neergonomišku atlošo reguliavimu ar nepatogia kojų padėtimi. Kai kam bagažinė pasirodė mažiau patogi nei ankstesnių modelių – aukštas slenkstis, ribotas gylis. Kokybė ir komfortas labai priklauso nuo komplektacijos – Comfortline vertinama prasčiau nei Highline.

1 vieta su 4.8 balo įvertinimu – Ford Mondeo

Gamintas nuo 2014 iki 2022 metų
Kėbulai: liftbekas, sedanas ir universalas
Varikliai: benzinas 1.0 – 2.0 litro, dyzelinas 1.6 – 2.2 litro, benzinas/elektra 2.0 litro. Plačiau >
Šiuo metu kaina siekia nuo 4000 Eur iki 15 000 Eur. Žiūrėti skelbimus >

Privalumai: Ford Mondeo dizainas vertinamas kaip modernus ir sportiškas. Patogios ne per minkštos, ne per kietos sėdynės, tinkamos ilgiems atstumams. Automobilis labiau subalansuotas komfortiškam važiavimui, bet nepamirštas ir stabilumas, sklandus valdymas. Itin geros hibridinės versijos vidutinės kuro sąnaudos – galima pasiekti vos 3,9 l/100 km, vien elektriniu režimu galima važiuoti iki 30 km per dieną. Dyzelinių variklių sąnaudos – apie 6,5 l/100 km. Dauguma savininkų teigia, kad turėjo tik įprastus aptarnavimus ar remontus: tepalai, filtrai, stabdžių diskai. Jei tinkamai prižiūrimos, “Powershift” pavarų dėžės ir varikliai laikomi patikimais. Automobilis greitai įšyla žiemą, gera šviesų sistema, puiki garso izoliacija, erdvus salonas, naudojamos kokybiškos medžiagos. “Titanium”, “ST-Line” ir SE komplektacijos pasižymi gausia įranga.

Trūkumai: hibridinėse versijose bagažinė gerokai mažesnė – nepraktiška tiems, kas vežioja didesnius krovinius. 2.0 l 110 kW varikliui trūksta galios lenkimams – rekomenduojama rinktis 133 kW arba galingesnes versijas. Mieste benzininės versijos gali suvartoti 10–12 l/100 km kuro, užmiestyje 8–9 l/100 km. Nors kai kurie modeliai turi visus varomuosius ratus, automobilio prošvaisa labai maža – netinka bekelės sąlygoms. Net mieste „gulinčius policininkus“ reikia įveikti atsargiai. Automatinėms “Powershift” pavarų dėžėms reikia reguliarios priežiūros – būtinas alyvos keitimas kas 50–60 tūkstančių km. Kai kuriems vairuotojams perjungimas iš „D“ į „R“ režimą atrodo per lėtas.

Bonus apžvalga – top penketuko vertas Subaru Legacy (BN, BS) su 4.0 balo įvertinimu

Gamintas nuo 2014 iki 2019 metų
Kėbulai: sedanas ir universalas
Varikliai: benzinas 2.0 – 3.6 litro, dyzelinas 2.0 litro. Plačiau >
Šiuo metu kaina siekia nuo 7000 Eur iki 13 000 Eur. Žiūrėti skelbimus >

Privalumai: patogi pakaba – pakankamai minkšta, gerai sugeria nelygumus, bet kartu stabili posūkiuose. Automobilis lengvai valdomas, tarsi „plaukia“ kelyje – tinka ilgiems atstumams. Gerai vertinamos sėdynės – plačios, patogios, greitai įšylančios. Bagažinė talpi, salonas erdvus tiek priekyje, tiek gale – komfortiškas net aukštiems žmonėms. Benzininiai varikliai veikia tyliai, švelniai ir tolygiai. CVT pavarų dėžė veikia labai sklandžiai, kai kuriems net patiko labiau nei DSG. Visų varomų ratų sistema veikia nepriekaištingai bet kokiomis oro sąlygomis: per sniegą, lietų, ledą. Neblogos benzino sąnaudos užmiestyje – 6,7–8 l/100 km, su dujomis – apie 11 l/100 km. Naudingos saugumo sistemos, tokios kaip “Reverse Auto Brake”, kuri saugo nuo smulkių avarijų.

Trūkumai: nekokia garso izoliacija – girdimas garsus kelio triukšmas, ypač važiuojant ant šlapių paviršių. Jei mėgstate agresyvų, sportišką vairavimą – CVT transmisija tam netinka. Ekonomiškumas priklauso nuo važiavimo stiliaus, ypač lengvai kuro sąnaudos išauga miesto sąlygomis. Dauguma automobilių importuoti iš JAV, todėl reikia vertinti avarijos istoriją ir kokybę. Sunkiau rasti detales, prastesnės serviso žinios ir patirtis. 

Apibendrinimas

Ford Mondeo – tai komfortiškas, erdvus, ekonomiškas automobilis su puikiu kainos ir kokybės santykiu. Be to, turi hibridines versijas. Trūkumai susiję su neitin ekonomiškais benzininiais varikliais ir mažesniu nei konkurentų praktiškumu. Volkswagen Passat – labai praktiškas, komfortiškas, talpus automobilis, be to ekonomiškas ir gali turėti labai gerą įrangą. Trūkumai dažniausiai susiję su garso izoliacija, važiuoklės standumu ir didesne kaina nei konkurentų. Opel Insignia – stilingas, komfortiškas ir funkcionalus automobilis, pasižymintis gera įranga ir prieinama kaina. Trūkumai susiję su garso izoliacija, Aisin pavarų dėžės dinamika ir didokomis kuro sąnaudomis.

“Škoda Octavia – vienas geriausių pasirinkimų tiems, kas vertina praktiškumą, ekonomiškumą ir nedideles eksploatacijos sąnaudas. Nors automobiliui gali pritrūkti komforto, garso izoliacijos ar galios, daugumai tai bus puikus darbinis arklys. Mazda 6 – patikimas, išvaizdus automobilis už labai neblogą kainą. Silpniausios jo vietos – prasta garso izoliacija, kietoka pakaba, komforto trūkumas palyginus su konkurentais. Subaru Legacy – komfortiškas, erdvus, saugus ir patikimas visų varančiųjų ratų automobilis, puikiai tinkantis šeimai ar ilgesnėms kelionėms. Tačiau variklių pasirinkimas ribotas, miesto sąlygomis benzininių kuro sąnaudos didelės, o garso izoliacija vidutinė“, – rezultatus apibendrina Nerijus.

Pasidalink
Exit mobile version