Rinkoje pasirodė „Lotus Emeya” liftbekas, netrukus pasirodys ir universalas

Didžiosios Britanijos bendrovė „Lotus Cars”, priklausanti Kinijos holdingui „Geely”, paskelbė didelio elektrinio liftbacko „Emeya”, kovosiančio su vokiškuoju „Porsche Taycan”, kainas.

Pasaulinė „Emeya” premjera įvyko praėjusių metų rugsėjį. Tai jau antrasis „Lotus” elektrinis modelis po 2022 m. pristatyto krosoverio „Eletre”. Abu automobiliai sukurti ant modulinės EPA (Lotus Electric Premium Architecture) platformos, kuri yra „Geely” sukurtos SEA (Sustainable Experience Architecture) platformos išvestinė. Bendras liftbeko ilgis – 5139 mm, plotis – 2005 mm, aukštis – 1459-1467 mm, priklausomai nuo modifikacijos, ratų bazė – 3096 mm. Priklausomai nuo modifikacijos, kėbulo masė – 2455-2565 kg.

„Emeya” kėbule integruoti judantys aerodinaminiai elementai, įskaitant dviejų pakopų sparną ant bagažinės durų, kuris, važiuojant dideliu greičiu, sukuria iki 215 kg prispaudžiamąją jėgą. Integruoti ir 34 skirtingi jutikliai (įskaitant keturis lidarus), reikalingi pažangių elektroninių vairuotojo asistentų veikimui. Teigiama, kad aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas su įlenktais priešsparniais ir uždarytomis užuolaidomis priekyje, gale ir po kėbulu yra 0,21.

Į standartinę „Emeya” įrangą įeina adaptyvi pneumatinė pakaba, galinti reguliuoti prošvaisą 25 mm diapazone. Už papildomą mokestį siūlomi galingi anglies-keraminiai „Brembo” stabdžiai su priekiniais 10 stūmoklių suportais. Reklaminėse nuotraukose matyti automobiliai su kameromis vietoj veidrodėlių, tačiau tai yra papildoma galimybė-pagal nutylėjimą kėbule sumontuoti tradiciniai veidrodėliai – modeliuose su jais salone ant priekinių durelių vietoj ekranų bus dekoratyviniai dangteliai.

Salonas yra penkių arba keturių vietų, todėl antroje eilėje galima įrengti dvi atskiras sėdynes, tarp kurių yra aukštas porankis. Priekiniame skydelyje yra 15,1 colio centrinis multimedijos ekranas su „Unreal Engine” žaidimų varikliu paremta grafine sąsaja. Siaurasis prietaisų ekranas -12,6 colio, tokį pat 12,6 colio informacinį ekraną turi ir priekinis keleivis. Vairuotojui ant priekinio stiklo įrengtas 55 colių papildytosios realybės projekcinis ekranas. Automobilyje daug anglies pluošto, minkštieji paviršiai gali būti apmušti tradicine oda arba naujamadiška sintetika iš pramoninių atliekų. Už papildomą mokestį siūloma galinga KEF garso sistema su 23 garsiakalbiais. Pagrindinės bagažinės tūris – 509 l, priekyje yra papildoma siaura bagažinė, kurioje patogu laikyti įkrovimo laidą.

„Emeya” galima bus rinktis iš dviejų variantų. Abu su dviem varikliais, todėl pagal nutylėjimą bus siūloma visų varančiųjų ratų pavara. Emeya L ir Emeya S versijų didžiausia bendra galia yra 450 kW (612 AG) ir 710 Nm, o aukščiausios klasės Emeya R versijos didžiausia bendra galia yra 675 kW (918 AG) ir 985 Nm. Emeya L ir Emeya S iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,15 sekundės, o maksimalus greitis siekia 250 km/val., tuo tarpu atitinkami Emeya R rodikliai yra 2,78 sekundės ir 256 km/val. Akumuliatoriaus talpa – 102 kWh, nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu – 480-650 km pagal CLTC ciklą arba 484-610 km pagal WLTP ciklą, priklausomai nuo modifikacijos. Didžiausia akumuliatoriaus įkrovimo talpa – 350 kWh, o nuo 10 iki 80 % jį galima įkrauti per 18 minučių.

Europoje „Emeya L” vadinamas tiesiog „Emeya” ir kainuoja nuo 106 400 eurų, „Emeya S” – nuo 126 950 eurų, o „Emeya R” – nuo 150 990 eurų. Kinijoje kainos buvo paskelbtos dar sausio mėnesį ir jos yra žmoniškesnės nei Europoje: „Emeya L” kainuoja nuo 668 000 juanių (85 070 eurų pagal dabartinį valiutos kursą), „Emeya S” – nuo 768 000 juanių (97 805 eurų), „Emeya R” – 968 000 juanių (123 275 eurų).

Palyginimui, neseniai atnaujinto „Porsche Taycan” sedano kaina Vokietijoje svyruoja nuo 101 500 iki 209 900 eurų. „Taycan” turi versijas su universalo kėbulu – „Sport Turismo” ir „Cross Turismo”. Pasak britų žurnalo „Autocar”, tikėtina, kad „Lotus Emeya” netrukus sulauks universalo versijos, nes tokio tipo kėbulas yra paklausus Europoje ir populiarėja Kinijoje.

„Emeya” kartu su krosoveriu „Eletre” gaminama naujoje „Lotus” gamykloje Vuchane, Kinijoje, o užsakyti automobiliai į Europą bus pradėti tiekti ateinantį rudenį.

 

 

ŽYMĖ:
Pasidalink