„KTM Sportmotorcycle GmbH“ pirmiausia garsėja savo motociklais tačiau ndar 2008 m. jie pristatė „X-Bow“ – lengvą sportinį automobilį su viduryje sumontuotu varikliu, kuris ilgainiui išsivystė į visą modelių šeimą su kelių ir treko modifikacijomis. 2020 „X-Bow” šeimoje pasirodė didžiausias ir galingiausias modelis su uždaru kėbulu ir žymiai išaugusia ratų baze. Dar visai neseniai šis automobilis buvo skirtas tik trekui (GT2 ir GTX), o štai dabar pristatyta ir GT-XR versija skirta plentui.
„X-Bow GT-XR“ pagrindas toks pat anglies pluošto monokokas kaip ir trekinėse versijose, tačiau viršuje nėra vamzdinio rėmo – daroma prielaida, kad į viršų kylantis aviacinio tipo žibintas į jį integruoti priekinis stiklas ir šoniniai stiklai vertimosi metu suteiks pakankamą tvirtumą. Beveik visos išorinės kėbulo plokštės pagamintos iš anglies pluošto, aerodinamika optimizuota naudojimui viešuose keliuose. Automobilio svoris- 1600 kg. Svorio pasiskirstymas – 44:56 galinės ašies naudai. Ilgis – 4626 mm, plotis – 2041 mm, aukštis – 1164 mm, ratų bazė – 2850 mm.
Iš „Audi” įsigytas 2,5 TFSI penkių cilindrų turbininis benzininis variklis palyginti saikingai forsuotas: įpūtimo slėgis – 1,55 baro, didžiausia galia – 500 AG, esant 6350 aps/min, didžiausias sukimo momentas – 581 Nm, esant 5500 aps/min. Pavarų dėžė DSG DQ500-tipinis „Volkswagen” DCT tipo automatas (su dviem sankabomis). Visa galia galiniams ratams perduodama per savaime užsiblokuojantį diferencialą. Nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjama per 3,4 sekundės, nuo 100 iki 200 km/val. – per 6,9 sekundės, o maksimalus greitis – 280 km/val.
Pakaba spyruoklinė, su „Sachs” amortizatoriais ir dvigubais svyruokliais (priekyje – stūmoklinio tipo). Vairo mechanizme įrengtas elektrinis vairo stiprintuvas su progresyviąja charakteristika. Baziniai stabdžiai yra plieniniai, su 365 mm priekiniais diskais (8 stūmoklių suportai) ir 356 mm galiniais diskais (4 stūmoklių suportai). Kaip papildoma galimybė siūlomi anglies keramikos stabdžiai, tuomet priekinių diskų skersmuo padidėja iki 380 mm. Su jais komplektuojami 6 stūmoklių suportai. Automobilio prošvaisa tik 90 mm, „gulinčio policininko” ir kitiems dideliems nelygumams įveikti galima naudoti hidraulinį keltuvą.
Anglies pluošto dvivietėje kabinoje yra nuimamas daugiafunkcinis vairas su integruotu prietaisų skydeliu. Įlipimas per aukštą slenkstį pareikalaus nemažai fizinių pastangų. Pagal nutylėjimą matomumą aplink save užtikrina kameros, tačiau galima įsigyti ir standartinius veidrodėlius. Yra oro kondicionierius, USB-C jungtys ir „Bluetooth” garso sistema, tačiau nėra multimedijos sistemos – navigacijai turėsite naudoti savo išmanųjį telefoną. KTM teigia, kad GT-XR bus pakankamai patogus kasdieniam naudojimui: jūsų paslaugoms 160 litrų bagažinė ir 8 litrų daiktadėžė asmeniniams daiktams susidėti, o 96 litrų degalų bakas leidžia nuvažiuoti iki 1000 km vieną kartą pripylus degalų. Apsisukimo spindulys 13 metrų.
Nors 284 900 eurų kaina gali atrodyti per didelė KTM pabrėžia retumą – bendrovė per metus pagamina ne daugiau kaip šimtą „X-Bow” automobilių, todėl norintiems įsigyti GT-XR savo kolekcijai gali tekti laukti eilėje.
Gamintojo nuotr.