„ŠKODA Motorsport” pristato ŠKODA FABIA Rally2 evo įpėdinį. Naujasis Čekijos Mladá Boleslav mieste gaminamas ralio automobilio modelis yra paremtas ketvirtos kartos „ŠKODA FABIA” ir seka sėkmingiausiu pastarųjų metų „Rally2” automobiliu. „ŠKODA Motorsport” sukūrė naują FABIA RS Rally2 variklį, taip pat patobulino valdymą, jėgos pavarą ir elektroniką bei patobulino vairuotojo ir šturmano saugos funkcijas. Naujasis FABIA RS Rally2 pademonstravo savo galimybes reiklioje bandymų serijoje ant asfalto, žvyro ir ledo, taip pat įvairiomis oro sąlygomis ir yra idealiai pasirengęs kovoti ir siekti pergalių ir titulų įvairaus lygio varžybose.
„ŠKODA Motorsport” vadovas Michalas Hrabánekas sako: „Stovėti vietoje reiškia važiuoti atgal, o tai ypač tinka kalbant apie automobilių sportą, todėl kurdami naująjį FABIA RS Rally2 pritaikėme patirtį, kurią įgijome iš modelio pirmtako ir optimizavome kiekvieną detalę. Mūsų tikslas buvo pagerinti sėkmingiausią ralio automobilį pasaulyje. Didžiuojuosi visa „ŠKODA Motorsport” komanda, kuri su dideliu atsidavimu siekė šio tikslo. Taip pat norėčiau padėkoti mūsų kolegoms sukūrusiems serijinį modelį; ketvirtos kartos FABIA suteikė mums puikų pagrindą FABIA RS Rally2.”
Naujasis „ŠKODA FABIA RS Rally2” yra „Rally2” kategorijos ralio automobilis, pasižymintis geriausia savo klasėje aerodinamika ir išskirtinai standžiu kėbulu. Palyginti su sėkmingu pirmtaku, „ŠKODA Motorsport” inžinieriai sukūrė naują 1,6 litro variklį su turbokompresoriumi. Naujoji ŠKODA sportinių automobilių kėbulo spalva pabrėžia glaudžius ryšius su sportiškais RS serijos modeliais; „Mamba Green” spalvųpaletė naudojama ir OCTAVIA RS bei ENYAQ COUPÉ RS iV modeliams.
Siekdama optimaliai paruošti naująjį „ŠKODA FABIA RS Rally2” ralio trasai, „ŠKODA Motorsport” beveik metus bandė naujoką žvyro, asfalto ir sniego trasose. Bandymai vyko Čekijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Kroatijoje, Vokietijoje, Belgijoje ir Ispanijoje, taip pat ekstremaliomis žiemos sąlygomis šiaurės Suomijoje.
„ŠKODA Motorsport” inžinieriai sukūrė naują FABIA RS Rally2 saugos rėmą, kurį sudaro net 35,8 m didelio stiprumo chromo-molibdeno plieniniai vamzdžių ir kuris kėbulo surinkimo metu yra privirinamas prie automobilio važiuoklės. Tik tada montuojamos šoninės plokštės ir stogas.
FABIA RS Rally2 važiuoklė suprojektuota taip, kad atitiktų ralio reikalavimus. Palyginti su ankstesniu modeliu, amortizatorių eiga yra ilgesnė, o „MacPherson” statramsčiai yra standesni. Be to, dizaineriai sumažino trintį sklendėse. Ilgesnė ratų bazė paskatino kurti naują pakabos kinematiką. Be diferencialo konstrukcijos optimizuotos transmisijos poslinkio charakteristikos ir įvairių komponentų ilgaamžiškumas.
„Fédération Internationale de l’Automobile” (FIA) „Rally2” taisyklėse nurodyta, kad šios kategorijos automobiliuose turi būti montuojamas 1,6 litro turbo variklis, pagrįstas serijinės gamybos varikliu. Kurdama naujojo „ŠKODA FABIA RS Rally2″ jėgainę, „ŠKODA Motorsport” nusprendė įkvėpimo semtis iš savo 2,0 TSI EA888 variklio, kuris, be kita ko, naudojamas prekės ženklo RS modeliuose.
Naujai sukurtame keturių cilindrų įrenginyje yra pertvarkyti įsiurbimo ir išmetimo prievadai, optimizuoti stūmokliai ir degimo kameros, kintamas vožtuvo laikas ir pertvarkyta žymiai patobulintam degimo procesui skirta tepimo sistema. Inžinieriai taip pat peržiūrėjo išmetimo sistemą, kurioje yra naujas turbokompresorius ir sukūrė novatorišką didesnio aušinimo pajėgumo tarpinio aušintuvo ir aušinimo grandį. FABIA RS Rally2 taip pat turi naują variklio valdymo programinę įrangą. Naujojo variklio galia yra apie 214 kW (289 AG), maksimalus sukimo momentas 430 Nm. Maksimalus sukimo momentas paskirstomas visiems keturiems ratams per 5 laipsnių nuoseklią pavarų dėžę ir du diferencialus.
Specialiai raliui sukurta nuosekli 5 greičių dėžė leidžia vairuotojui naudojant tik pavarų svirtį perjungti pavaras milisekundžių greičiu. Nors FABIA RS Rally2 ir turi mechaninę sankabą, ji naudojama tik užvedimui, stovėjimui ar lėtai važiuojant. Siekiant optimalaus pagreičio įtemptose, vingiuotose ralio fazėse, FABIA RS Rally2 turi palyginti trumpą pavarų santykį. Didžiausias automobilio greitis yra apie 200 km/h.
Ralyje kovojant su laiku automobilio stabdžių sistema gali sutaupyti itin vertingų dešimtųjų sekundės dalių. Kuo stipresnis lėtėjimas, tuo vėliau vairuotojai gali stabdyti prieš posūkį. Atliekant kieto stabdymo manevrus, stabdžių diskai lengvai pasiekia aukštesnę nei 700 laipsnių Celsijaus temperatūrą. Siekiant bet kuriuo metu užtikrinti efektyvų aušinimą,
FABIA RS Rally2 stabdžių diskai vėdinami iš vidaus. Žvyro ir asfalto etapams sukurta optimizuota stabdžių aušinimo sistema. Lenktynėms ant asfalto stabdžių diskų skersmuo yra 355 mm priekyje ir 300 mm gale. Naudojami 18 colių ratlankiai. Ratlankio dydis 8×18. Stabdžių skirtų žvyrui skersmuo- 300 milimetrų tiek priekyje, tiek gale. Žvyro trasose naudojami 15 colių ratai, kurių ratlankio dydis yra 7×15.
Nuotraukos: ŠKODA Motorsport