Nors ilgai lauktas „Tesla” elektrinis pikapas bus pradėtas gaminti kitų metų viduryje „Gigafactory” gamykloje Teksase, jo techninės savybės vis dar atrodo nerealios. Štai kas iki šiol žinoma apie „Tesla Cybertruck”.
Tesla Cybertruck” premjera įvyko 2019 m. lapkritį, tada bendrovė pažadėjo pradėti gamybą 2021 m. pabaigoje, tačiau šio pažado neįvykdė-gamybos pradžia buvo kelis kartus atidėta. Dabartinis orientyras-2023 m. vidurys, tačiau tiksli data nenurodyta. Naujausioje „Tesla” investuotojų ataskaitoje už trečiąjį šių metų ketvirtį nurodoma, kad „Gigafactory” gamykloje Ostine, Teksaso valstijoje, pradėta įrenginėti „Cybertruck” surinkimo linija, o Italijos bendrovė „Idra” šią savaitę pranešė, kad parengė gabenti į JAV didžiausią pasaulyje 9 000 tonų sveriantį presą. Būtent juo iš storo, didelio atsparumo tempimui nerūdijančiojo plieno žadama išspausti „Cybertruck” kėbulą.
Kėbulas šiuo metu yra mįslingiausia „Cybertruck” dalis: iš esmės tai šarvuota transporto priemonė, kuri bus apsaugota nuo smūgių kūju ir net lengvaisiais šaunamaisiais ginklais, o langai, kaip žadama, bus šarvuoti. Teoriškai toks kėbulas galėtų būti amžinas, tačiau kol kas neaišku, kaip „Tesla” jį sertifikuos ir kaip bus su pasyviuoju saugumu, nes akivaizdu, kad šarvuotas plienas ir deformacinės zonos, sugeriančios energiją smūgio metu-nesuderinami dalykai.
Be to, rugsėjį Elonas Muskas patvirtino, kad „Cybertruck” bus dar ir amfibija ir galės įveikti upes, ežerus ir net jūros sąsiaurius. Tai reiškia, kad kėbulas dar turi būti ir hermetiškas, ir turėti plūdrumo atsargą. Tikėtina, kad transporto priemonė bus varoma ratais, todėl greitis vandenyje bus nedidelis.
Priešserijinis „Cybertruck” pirmą kartą buvo parodytas šių metų pradžioje ir nuo 2019 m. prototipo skiriasi detalėmis. Šiek tiek pakeistos proporcijos, didesnis priekinio stiklo valytuvas. Prototipas vis dar rodomas bendrovės interneto svetainėje, tačiau šią savaitę tiuningo studijos „Unplugged Performance” pranešime spaudai pasirodė oficialios serijinės versijos nuotraukos, kurias pateikiame čia.
„Unplugged Performance” yra „Tesla” dvaro tiuningo studija ta prasme, kad jos darbą tvirtina „Tesla”, o „Tesla” vyriausiasis dizaineris Franzas von Holzhausenas ir jo žmona tiesiogiai bendradarbiauja su „Unplugged Performance” ir siūlo pritaikyti „Tesla” elektromobilių interjerą. Taigi ši studija parengė „Cybertruck” skirtų kaltinių ratlankių komplektą, kuris vadinasi „Cybrhex”. Jų dizainą sukūrė Saša Selipanovas, kilęs iš Sakartvelo, turintis darbo „Bugatti”, „Genesis”, „Koenigsegg” ir „Lamborghini” patirties ir dalyvavęs daugybėje bendradarbiavimo projektų, įskaitant Šveicarijos startuolį „WayRay”, už kurio nugaros stovi Rusija. „Cybrhex” ratlankių komplektas kainuos nuo 5992 iki 6 795 JAV dolerių, tačiau „Unplugged Performance” jais neprekiaus iki pat „Cybertruck” pasirodymo, nes visi pikapo duomenys vis dar įslaptinti, tad ir ratlankių nėra su kuo eksploatuoti.
Išankstinių „Cybertruck” užsakymų skaičius siekia milijonus, tačiau kol kas nėra jokio kainoraščio. Kol kas aišku, kad dėl didelės infliacijos 2019 m. paskelbtų kainų išlaikyti nepavyks. Iš „Tesla” interneto svetainės buvo pašalintos techninės detalės, ir panašu, kad jos taip pat bus koreguojamos. 2019 m. buvo nurodoma, kad trijų variklių top versija iki 60 mylių per valandą (96,56 km/val.) įsibėgės per 2,9 s ir vienu įkrovimu nuvažiuos daugiau kaip 800 km. Kaip viskas batrodys dabar, galima tik spėlioti, tačiau bet kuriuo atveju „Cybertruck” yra viena iš svarbiausių 2023 m. naujienų.