„The Dacia Sandriders“ komanda tęsia kovą dėl FIA pasaulio ralio reidų čempionato (W2RC) nugalėtojos titulo – gegužės 18–24 dienomis čempionato etapas bus rengiamas pirmą kartą Pietų Afrikos respublikoje.
Nors tai trečiasis 2025 metų sezono etapas ir pirmasis W2RC etapas Pietų Afrikoje, „Dacia Sandriders“ sugrįžta į Afriką, kur 2024-ųjų spalį debiutavo pergale lemiamame sezono ralyje „Rallye du Maroc“.
Į Sun City, iš kur startuos ilgai lauktas W2RC etapas, „Dacia Sandriders“ vėl atvyksta kaip nugalėtojai. Tai lėmė vasarį iškovota pergalė „Abu Dhabi Desert Challenge“, kur N. Al-Attiyah ir E. Boulanger, vairuodami „Dacia Sandrider“, po penkių sunkių dienų dykumoje iškovojo pergalę.
Ši pergalė iškėlė Kataro atstovą N. Al-Attiyahą į pirmąją vietą W2RC vairuotojų įskaitoje, o prancūzą E. Boulangerį – į pirmąją vietą šturmanų įskaitoje po dviejų etapų. „The Dacia Sandriders“ taip pat pakilo į antrąją vietą gamintojų įskaitoje.
„South Africa Safari Rally“ varžybos komandai yra ne tik naujas iššūkis, bet ir visiškai kitokio pobūdžio varžybos – „The Dacia Sandriders“, prie starto linijos stojusi tik praėjusių metų spalį, iki šiol dalyvavo tik dykumų ralio maratonuose.
Mišrus reljefas – žvyrkeliai, purvo keliai, atvira savana, tankūs krūmynai ir kalnuotos vietovės – žymi kitą komandos raidos etapą ir gilesnę pažintį su viena sunkiausių automobilių sporto disciplinų.
Būtent tai nulėmė komandos nusiteikimą artėjančioms 2759 kilometrų ilgio varžyboms. Komandos vadovė Tiphanie Isnard: „Labai laukiame galimybės susipažinti su šiuo nauju etapu pasaulio ralio reidų čempionate. Intensyviai dirbome, kad tinkamai pasiruoštume „South Africa Safari Rally“ varžyboms, kurios visiškai skiriasi nuo visko, ką iki šiol patyrėme. Kadangi Pietų Afrikoje nesame varžęsi, o treniruočių turėsime tik kelias dienas prieš startą, į šį etapą žengiame su dideliu nuolankumu. Būsime „Toyota“ komandos teritorijoje, o ji ir vėl bus labai stipri. Vis dėlto mūsų tikslas – išlaikyti Nassero ir Édouardo pozicijas vairuotojų ir šturmanų įskaitose bei dar labiau sustiprinti savo poziciją gamintojų rikiuotėje. Svarbiausia – į Pietų Afriką vykstame tam, kad sukauptume vertingos patirties ir išmoktume įveikti tokio tipo reljefą, sėkmingai finišuodami su abiem „Dacia Sandriders“ automobiliais.“
„South Africa Safari Rally“ maršrutas trumpai
Ralis startuos Sun City kurorte, esančiame 140 kilometrų į šiaurės vakarus nuo Johanesburgo. Gegužės 19 d., pirmadienį, dalyviai pradės varžybas 25 kilometrų ilgio prologu. Pirmasis etapas, suplanuotas gegužės 20 d., antradienį, – tai žiedinis ruožas į pietvakarius nuo Sun City bivako. Greičio ruožo ilgis 285 kilometrai, o bendra dienos distancija sieks 571 kilometrą. Antrasis etapas, vyksiantis trečiadienį, gegužės 21 d., drieksis dar toliau į pietvakarius – tai pirmoji maratono etapo dalis, kurios metu ekipažai įveiks 418 kilometrų iki stovyklos. Ralis tęsis ketvirtadienį, gegužės 22 d., kuomet prasidės trečiasis etapas (antroji maratono dalis). Jame dalyviai įveiks dar 537 kilometrus. Ketvirtasis etapas, penktadienį, gegužės 23 d., bus dar vienas žiedinis ruožas Sun City apylinkėse, netoli Pietų Afrikos sienos su Botsvana. Šis etapas papildys maršrutą 698 kilometrais. Lemiamas, penktasis etapas vyks šeštadienį, gegužės 24 d., netoli Sun City miesto. Jo ilgis – 290 kilometrų, iš jų 218 kilometrų bus greičio ruožai, įskaitant 8 kilometrų „Power Selective Section“. Nors gegužę šiaurės vakarų Pietų Afrikoje vyrauja sausi orai, galimas nedidelis lietus. Temperatūra dieną siekia iki 26 °C, o rytais ir naktimis gali nukristi iki 5 °C.
Kaip „The Dacia Sandriders“ ruošėsi Pietų Afrikos nuotykiui
Technikos direktorius Philip Dunabin pasakoja, kaip buvo ruošiami „Dacia Sandrider“ automobiliai, kurie varžysis „Ultimate“ kategorijoje:
„Apie šį renginį žinome nedaug, tačiau aišku viena – laukia įvairus reljefas ir tanki augalija, galinti pažeisti kėbulą ar priekinį stiklą. Taip pat tikėtini brastos – jei lis gausiai, vandens lygis gali būti pavojingai aukštas.
Priekinėje dalyje įrengėme naujų kėbulo detalių – jos saugos priekinį stiklą nuo šakų ir neleis joms įstrigti tarp stogo krašto virš stiklo ir priekinio statramsčio.
Pakeitėme ir priekinių ratų arkų galinę dalį – kad augmenija jų taip lengvai nenuplėštų, kaip nutiko „Dakar“ ralyje ankstyvose varžybų stadijose.
Įdiegėme naują oro paėmimo sistemą – kiekvienoje pusėje pritaisytas įsiurbimo vamzdis. Oro srautas eina palei priekinio stiklo statramsčius, į ratų arką ir iš jos – į oro filtrą, esantį po variklio dangčiu.
Automobilio gale atsisakėme anksčiau naudoto bagažo skyriaus ir sukūrėme naują dizaino sprendimą, kuris vizualiai tvarkingesnis ir labiau dera prie „Dacia“ stiliaus.
Kadangi etapai vyks 1000–1500 metrų aukštyje virš jūros lygio, koregavome variklio valdymo programos nustatymus – tai leis išlaikyti maksimalią galią visuose etapuose.
Kalbant apie patikimumą, sustiprinome išilginius pavaros velenus, vedančius į priekinę ašį – naudojame patobulintas dalis, geresnių parametrų..“
SVARBIAUSIOS CITATOS
NASSER AL-ATTIYAH (KATARAS), „DACIA SANDRIDERS“ VAIRUOTOJAS
„Nors reljefas naujas „The Dacia Sandriders“ komandai, Pietų Afrikos safario ralį pradedame užtikrintai – komanda puikiai pasiruošė šiam renginiui, nors žinome, kad jis nebus lengvas. Po pergalės Abu Dabio dykumos iššūkyje vasarį mes su Édouardu pirmaujame čempionate, tad svarbiausias tikslas – išsaugoti savo pozicijas sezonui įpusėjus. Ne mažiau laukiu ir šio naujo renginio – prieš keletą metų jau testavau kito gamintojo automobilį šioje šalyje. Noriu įrodyti, kad „Dacia Sandrider“ gali būti stiprus ne tik dykumoje, bet ir mišriame reljefe, kokio tikimės Pietų Afrikoje.“
SÉBASTIEN LOEB (PRANCŪZIJA), „DACIA SANDRIDERS“ VAIRUOTOJAS
„Pietų Afrikoje esu buvęs tik kartą – dėl pasaulio ralio-kroso čempionato, bet, žinoma, tai mažai padės kalbant apie šio ralio etapo specifiką. Iš to, ką mačiau – o taip pat buvo ir Kenijoje, kai varžiausi pasaulio ralio čempionate – laukia nelygūs paviršiai ir sudėtingas reljefas. Mano tikslas aiškus: po to, kai nepavyko finišuoti pirmuose dviejuose sezono etapuose, šįkart noriu pasiekti finišą Pietų Afrikoje. Tuo pačiu sieksiu parodyti tokį pat gerą tempą, kokį turėjome Vidurio Rytuose, bet išvengti klaidų, kurios mums kainavo brangiai pirmuose dviejuose etapuose. Kaip visada W2RC čempionate, konkurencija bus labai stipri. Man tai pažintinis ralis, o daugelis ekipažų jau yra čia lenktyniavę – tai tik padidins iššūkį. Visgi jei mums pavyks finišuoti, tai jau bus geras rezultatas.“
„THE DACIA SANDRIDERS“ SUDĖTIS PIETŲ AFRIKOS SAFARIO RALYJE
#200; Nasseras Al-Attiyahas (KAT) / Édouardas Boulangeris (FRA)
#219; Sébastienas Loebas (FRA) / Fabianas Lurquinas (BEL)
PIETŲ AFRIKOS SAFARIO RALIS: DIDYSIS SKAIČIUS
2759: tiek kilometrų sudaro bendrą pirmojo Pietų Afrikos safario ralio maršruto ilgį.