„Volkswagen” atskleidė, kokius naujus automobilius artimiausiais metais pradės gaminti dviejose didžiausiose Vokietijos gamyklose – Volfsburge ir Cvikau. Tarp jų – naujas visiškai elektrinis „Golf”, ilgai lauktas flagmanas „Trinity” ir masinei rinkai skirtas elektrinis krosoveris.
Ne kartą rašėme, kad daugelio naujų „Volkswagen” koncerno elektromobilių išleidimo į rinką grafiką sutrikdė valdymo krizė IT padalinyje „Cariad”, kuris kuria naujos kartos integruotą operacinę sistemą visiems koncerno prekės ženklams. Dėl šios krizės buvo pertvarkyta koncerno vadovybė ir pratęstas MEB modulinės platformos gyvavimo ciklas. Jei anksčiau buvo tikimasi, kad MEB bus pakeista naująja SSP platforma (angl. Scalable Systems Platform) jau 2024 m., tai dabar pakeitimas perkeltas arčiau šio dešimtmečio pabaigos.
Pagrindiniu SSP platformos modeliu turėtų būti 2021 m. parodytas projektas „Trinity” – tai bus savotiškas „Tesla Model 3” analogas su daugybe novatoriškų sprendimų programinės įrangos ir technologijų srityje. Trinity, o ir kitų SSP modelių gamybai buvo planuojama statyti naują gamyklą Volfsburgo Warmenau rajone, tačiau praėjusį rudenį „Volkswagen” paskelbė, kad įšaldė šios gamyklos projektą. Dabar, panašu, jį apskritai atšaukė – SSP modelių gamyba bus paskirstyta tarp esamų koncerno gamyklų. Pavyzdžiui Trinity projektas bus išsiųstas į Cvikau gamyklą, kurioje šiandien gaminama didžioji dalis MEB modelių, o naujojo, visiškai elektrinio devintosios kartos VW Golf, kuriam taip pat bus pritaikyta SSP platforma, gamyba bus pradėta esamoje pagrindinėje Volfsburgo gamykloje.
Dabartinis „aštuntasis” „Golf” bus paskutinis „angliavandenilis” modelio istorijoje. Kitais metais rinkoje turtų pasirodyti atnaujinta jo versija, kuri bus gaminama iki 2027 m. imtinai. Elektrinis įpėdinis tikriausiai vadinsis ID. Golf. Jo tikimasi sulaukti apie 2028 m. Oficiali išleidimo į rinką data kol kas nenurodyta. Projektas „Trinity” taip pat dar neturi aiškaus tvarkaraščio.
Naujame VW pranešime spaudai patvirtinamas ketinimas šiais metais pradėti gaminti „Volkswagen ID.3” elektrinį hečbeką pagrindinėje Wolfsburgo gamykloje – tai gana keistas sprendimas, nes anksčiau buvo pranešta, kad dėl mažos paklausos šio modelio gamyba kitose gamyklose buvo sustabdyta. Dabar ID.3 surenkamas Cvikau gamykloje, Stiklo manufaktūroje Drezdene, Vokietijoje, ir Kinijoje, bendroje SAIC-VW įmonėje Šanchajuje. Keturių gamyklų, skirtų ne pačiam sėkmingiausiam modeliui, yra akivaizdžiai per daug, todėl tikėtina, kad ID.3 perkėlimas į Wolfsburgą ,ko gero, reiškia, kad Cvikau gamykla bus atlaisvinta kitiems modeliams. Kalbama, kad Drezdene esanti Stiklo manufaktūra netrukus bus uždaryta kaip ekonomiškai neefektyvi, o Kinijoje, kaip žinoma, „Volkswagen” nori pereiti prie vietinių, kiniškų platformų. Ar ID.3 turės ateitį Kinijos rinkoje, kol kas neaišku.
Naujajame pranešime spaudai taip pat teigiama, kad 2026 m. Volfsburge bus pradėtas gaminti naujas serijinės gamybos A klasės elektrinis krosoveris – tai taip pat netikėta naujiena, nes praėjusiais metais bendrovė žadėjo naują kompaktišką elektrinį „VW Tiguan” klasės (C klasė) krosoverį ant MEB+ platformos, kuris turėjo papildyti esamus ID.4 ir ID.5 krosoverius. Pranešime spaudai naujasis kompaktinis krosoveris neminimas, tačiau teigiama, kad 2025 m. Volfsburge atsiras „Tiguan Allspace” įpėdinis, t. y. naujas vidutinės klasės krosoveris.