Pasakė, koks automobilis išties gražus: vairuotojams reikia ne „kosmoso“

Nors ginčai dėl to, kuris automobilis gražiausias, vargu ar gali turėti vieną teisingą atsakymą, pasirodo, kai kalbama apie automobilio dizainą, aptarti reikia ne tik tai, kas matoma plika akimi, bet ir tai, kas bei kaip juntama. Bent jau tuo įsitikinę konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ konsultantais ir patarėjais tapę trys dizaineriai.

Transporto dizaineriai Tomas Jankauskas ir Dominykas Budinas bei grafikos dizaineris, vartotojo sąsajos žinovas Jokūbas Mulerskas prisijungė prie konkurso tam, kad padėtų atrasti, kuris gi automobilis šiemet verčiausias pelnyti prizą „Už dizainą“.

Apžvelgdami šių metų konkurso dalyvius dizaineriai vertino automobilių išorę, ženklo DNR atspindėjimą dizaine, gamintojo dėmesį detalėms, taip pat – vartotojo sąsają ir ergonomiką.

Gamintojų pažanga milžiniška

Tomas Jankauskas, „Toyota“ koncerno dizaineris, dėl koronaviruso pandemijos kone trejus metus negalėjo išvykti iš Japonijos, tad, sako, pagaliau pasiekęs Europą į daug ką gali žvelgti naujomis akimis.

„Įdomu pamatyti atsinaujinusį parką, mūsų vietos gamintojai atrodo įspūdingai“, – kalbėjo T. Jankauskas, iš bendro būrio išskyręs „Volkswagen“ ir „Peugeot“.

Dizainerio akį patraukė ir „Mercedes-Benz“. Pasak specialisto, sprendimas pasirinkti švelnias formas, aptakų siluetą ir nereikalingų detalių atsisakymas sveikintinas, mat šitaip bendras vaizdas nėra kakofoniškas.

Ar veikia, parodys praktika

Dominykas Budinas prie konkurso jungiasi antrus metus iš eilės ir, sako, kaip ir praėjusiais metais, taip ir šiemet yra atvejų, kai automobilių dizaino sprendimai sukurti tik tam, kad modeliai būtų perkami.

„Pavyzdžiui, „Nissan“ padarė išties kosmosą: įsėdus į „Ariya“ vidų jaučiasi, kad tai labai naujas automobilis. Bet tada savęs klausi, ar tai yra gerai? Ir dažnu atveju gerai pagaminti klasikiniai variantai su naujomis medžiagomis stovi aukščiau“, – tikina pašnekovas.

Anot D. Budino, akivaizu, kad dizaineriai eksperimentuoja ir toliau ieško būdų, kaip naujai pateikti įprastas funkcijas. Tačiau klausimas, ar tai veikia, lieka atviru.

„Įsėdus pirmąsyk veikia nuostaba, bandai sprendimus ir atrodo, kad esi ateity. Bet ar tai veikia? Manau, tik praktika parodys“, – kalbėjo žinovas.

Mygtukai dar džiugina

J.Mulerskas pastebi, kad vis dažniau mygtukus pakeičia ekranai. Tad, prisipažįsta jis, džiugu matyti išlikusius taktilinius mygtukus automobilio salone.

Tokie mygtukai, sako jis, leidžia vairuotojui pajusti, kad jis kažką paspaudė.

„Spausdamas ant ekrano neturi aiškaus atsakomojo ryšio, turi pasižiūrėti į jį, o tai jau yra nukrypimas nuo vairavimo“, – perspėjo vartotojo sąsajos žinovas.

Pastebėjo jis ir tai, kad, jo žodžiais, kai kurie automobilių gamintojai nėra iki galo išbaigę savo vartotojo sąsajų.

„Tarkim, „Maserati“, „Alfa Romeo“ vartotojo sąsajose mygtukai pakankamai mažyčiai, sunku į juos pataikyti, o, tarkim, „Volkswagen“ – dideli ir patogūs“, – kalbėjo jis.

Įvardins konferencijoje

Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ organizatoriai lapkričio 16-ąją, trečiadienį, automobilių technologijoms ir inovacijoms skirtoje konferencijoje „Plug-in 2022“ įvardys pretendentus į visų nominacijų nugalėtojus.

Nemokama automobilių technologijoms, inovacijoms ir pramonei skirta konferencija „Plug-in 2022“ Lietuvoje organizuojama pirmą kartą.

Išskirtiniame renginyje, vyksiančiame Vilniaus universiteto Mokslinės komunikacijos ir informacijos centro (MKIC) konferencijų salėje, ekspertai papasakos apie įvairiausius automobilių pasaulio aspektus, pradedant programišiais ir tuo, kaip nuo jų saugotis, baigiant įdomybėmis, ar įmanoma važiuoti obuolių sultimis, kodėl po kapotais nebelieka variklių ir ką bendro turi neuronų tinklai bei automobiliai.

Konferencija – nemokama ir atvira visuomenei. Dėl vietos trūkumo būtina lankytojų registracija čia: https://forms.gle/f9X3nvfaa3AkDhmA7

Pasidalink