Vilniaus „Automuziejuje“ – Dakaro ralio istorijos: nuo pirmosios lietuvių technikos iki „stogų“

Artėjant didžiausioms metų šventėms, nekantriai rankomis ima trinti ir automobilių sporto gerbėjai. Visus metus braukę langelius kalendoriuose iki Dakaro ralio starto, jie gali pasidžiaugti – liko nebedaug. Visgi kiek sunkiausių pasaulio varžybų žiūrovų Lietuvoje prisimena, kaip šis ralis įsiveržė į mūsų širdis ir kokia technika važiavo tautiečiai, šiandien dykumų smėlį įveikiantys naujausiais bolidais? Būtent tai sužinoti kviečia Vilniaus „Automuziejus“, gruodžio 16-ąją kviečiantis į parodos „Dakaro istorijos“ atidarymą.

Nuo ko prasidėjo?

Jau kurį laiką lietuviai lepinami: kelintus metus iš eilės Dakaro ralyje startuoja dviženklis ekipažų skaičius, dėl čempionų titulų varžomasi kone visose ralio klasėse. Visgi buvo laikai, kai užkariauti ralio dykumas lietuviai bandė gerokai kuklesnėmis pajėgomis: vos sukrapštydami reikalingą biudžetą, tik galėdami pasvajoti apie profesionalią mechanikų komandą ir pan.

Būtent apie tokius laikus, kai Dakaro ralio skonio paragavo jo pirmasis dalyvis iš Lietuvos – Romualdas Beresnevičius, – primena prieš 36 metus pagamintas „Toyota Land Cruiser 71“, tapęs muziejaus parodos „Dakaro istorijos“ dalimi. Beje, „Toyota Land Cruiser“ R. Beresnevičius pasirinko savo antrajam Dakaro raliui – pirmą pamėginęs įveikti motociklu, R. Beresnevičius namo grįžo finišo nepasiekęs dėl lūžusio jo rėmo.

Įdomu tai, kad senolis „Toyota Land Cruiser“ į Dakaro ralį grįžo net kelissyk. Paskutinį kartą 2022-aisiais sunkiausią pasaulio maratoną „Baltasis Pelikanas“ įveikė kartu su žurnalisto Valdo Valiukevičiaus ir verslininko Pauliaus Kavaliausko ekipa. Apie visas istorines vingrybes plačiau bus galima sužinoti parodoje „Dakaro istorijos“.

Papasakos apie stogą

Gruodžio 16-ąją „Dakaro istorijų“ parodą atidarys lenktynininkas Benediktas Vanagas, besiruošiantis savo naujausiam išbandymui Saudo Arabijos dykumose. 2024-ųjų Dakare jis lenktyniaus su naujausių specifikacijų pajėgiausios T1+ klasės reikalavimus atitinkančiu automobiliu, visgi į savo pirmąjį Dakaro ralį B. Vanagas išvyko su kiek kuklesne technika – latvišku „OSCar“.

Renginyje B. Vanagas ne tik papasakos, kodėl nusprendė varžytis Dakaro ralyje, bet ir pasidalins, kaip atrodo šių varžybų užkulisiai bei ko reikia, kad patektum į pirmuosius žiniasklaidos puslapius arba galėtumei tikėtis sutarties su gamykline komanda.

Parodoje „Dakaro istorijos“ smalsuolių lauks ne tik įvairius B. Vanago nuotykius menančių atributų kolekcija, bet ir „OSCar“ stogas. Sportininkas pasidalins, kodėl jis čia bei kokius nuotykius teko patirti pirmajame ralyje. Be to, kiekvienas parodos lankytojas galės namo parsinešti ir trofėjų: sportininko autografą ant specialiai „Automuziejaus“ pagamintų ypatingų atviručių.

Gausybė istorijų ir susitikimų

Minėti eksponatai – tik dalis to, ką „Automuziejus“ kviečia atrasti parodoje „Dakaro istorijos“. Nuo gruodžio 16-osios parodos ekspozicijoje lauks gausybė Dakaro ralio atributų, komandos technikos bei kitų eksponatų, už kurių slypi pačios įdomiausios ralio istorijos.

Paroda „Dakaro istorijos“ tęsis iki sausio pabaigos, o kas savaitę Dakaro ralio gerbėjų muziejuje lauks susitikimai su įdomiausiomis asmenybėmis bei jų pasakojimai apie sunkiausią ralį.

Pasidalink