Pasibaigus žiemos sezonui, kuris švariu automobiliu leidžia džiaugtis gerokai trumpiau nei norėtųsi, atėjęs pavasaris gali išryškinti nešvarumus, kurie šaltuoju laikotarpiu prilipo taip, jog be specialių priemonių jų pašalinti nepavyks. Švaros specialistai dalinasi įžvalgomis, kokie tai nešvarumai ir ką su jais daryti, kad vėl leistų mėgautumėtės nepriekaištinga automobilio kėbulo švara bei spindesiu.
Įkyrios bitumo prielipos
Žiema baigėsi, bet jos pėdsakai liko. Atidžiau pažvelgus į automobilio kėbulą, ant jo galima pastebėti nedidelių, bet sunkiai pašalinamų nešvarumų. Kas tai, iš kur jie atsirado ir kaip jais atsikratyti?
Tai vienas iš sunkiausiai pašalinamų nešvarumų – bitumas. Nors dažniausiai vairuotojai mano, kad ši medžiaga rūpesčių turėtų kelti šiltuoju metų laiku, kai vykdomi kelio remonto darbai, tačiau žiemą naudojamos ir beriamos druskos turi ardomąjį poveikį, dėl to atsilaisvina bitumo gabaliukai, kurie patenka ant kėbulo. Įprasto plovimo būdu jų pašalinti nepavyks, todėl reikia naudoti specialias bitumą tirpdančias priemones ir žinoti jų valymo specifiką.
„Bitumas yra labai kibus ir klampus, prie jo lengvai kimba ir kiti nešvarumai. Šios medžiagos šalinimui naudojami specialūs tirpikliai, tačiau prieš tai reikia kruopščiai pašalinti purvą ir druskas. Tuomet purškiamas bitumo valiklis, kuris jį „atkabina“ nuo kėbulo. Nuvalius bitumą, šluostę, kuria jis buvo pašalintas, patartina išmesti, nes bitumas neišplaunamas, o pakartotinai naudojant juo suterštą šluostę yra didelė tikimybė, kad pažeisite kėbulo lako ir dažų sluoksnį. Taip pat atidžiai rinkitės ir bitumo tirpiklius, kad jie neturėtų neigiamo poveikio plastikinėms ir guminėms detalėms,“ – pataria „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas Algirdas Plečkaitis.
„Strazdanotas“ kėbulas ir parudavę ratlankiai
Jei vairuojate šviesios ar baltos spalvos automobilį, po žiemos galite nemaloniai nustebti, net ir ant apynaujo automobilio pastebėję smulkias, strazdanas primenančias korozijos dėmes. Nesijaudinkite, tai tik paviršinės rūdys, kurios nereiškia, kad automobilis užsikrėtė ruduoju virusu, tačiau nereikėtų atidėlioti ir jas pašalinti.
Metalo dulkes lengva pastebėti ir ant ratlankių, kurios čia atsiranda dėl stabdymo susidarančių dulkių. Viena iš stabdžių kaladėlių sudedamųjų dalių yra metalas, kurio dulkės ir nusėda ant ratlankių. Iš pradžių jos būna pilkos, tačiau nepašalinus, ilgainiui pradeda koroduoti ir įgauna rusvą atspalvį. Karštos metalo dulkės stipriai prikimba prie lako, todėl net ir naudojant aukšto slėgio valymo įrenginius, visiškai jų pašalinti nepavyks.
Šie maži korozijos pėdsakai greitos neigiamos įtakos nedaro ir labiau yra estetinė problema, tačiau delsiant jas pašalinti, gali tapti korozijos katalizatoriumi, ypač jei patenka ant vietų, kuriose yra grynas metalas. Šių dulkių valymui, kaip ir bitumo pašalinimui, naudojamos specialios valymo priemonės.
„Ratlankių valymui skirtos priemonės dažniausiai yra skirtos būtent stabdžių apnašų šalinimui. Jų nesunkiai galima rasti įvairiose prekybos vietose. Naudotis lengva – tiesiog užpurškus valiklį ir naudojant ratlankių valymui skirtus šepetėlius, be didesnio vargo viską galima pašalinti vos per kelias minutes,“ – pasakoja A. Plečkaitis.
Vis dažniau ir ilgiau danguje pasirodanti saulė labai gerai atidengia kėbulo nešvarumus, kuriuos paliko žiema. Norint jų atsikratyti ir vėl grąžinti automobiliui nepriekaištingą išvaizdą, naudokite kokybiškas ir tam tinkamas priemones arba visus vargus galite palikti švaros specialistams, kurie su panašiais iššūkiais tvarkosi kiekvieną dieną.