Pradiniame kasmetinio prestižinio konkurso sąraše – 41 modelis, iš kurių du yra Kinijos gamintojų kūriniai. Finalistai bus paskelbti rudenį, o nugalėtojas – kitų metų pradžioje.
Europos metų automobilio apdovanojimo organizatoriai įvardijo naujojo sezono dalyvius. Primename, kad pagal galiojančias taisykles konkurse gali dalyvauti nauji automobiliai, t. y. tie, kurie parduodami kalendoriniais metais. Be to, modelis turi būti pristatytas bent penkiose „senojo pasaulio” rinkose. Geriausią 2025 m. Europos automobilį renka žiuri, kurią sudaro 59 automobilių žurnalistai iš 22 šalių.
Jei praėjusį sezoną konkurse dalyvavo 28 automobiliai, tai šį sezoną – 41 modelis. Nors tai tik preliminarus sąrašas, galutinis bus paskelbtas lapkričio 15 d., o finalininkai paaiškės to paties mėnesio pabaigoje. Šiaip ar taip, beveik visi automobiliai, žinoma, vienaip ar kitaip elektrifikuoti.
Praėjusį sezoną sąraše buvo penki „kinai” – Nio modelis ir net keturi BYD modeliai (vienas iš jų pateko į finalą). Šį kartą sąraše vėl yra Xpeng ir BYD – jiems atstovauja krosoveriai G6 ir Seal U (gimtojoje Kinijoje Seal U parduodamas pavadinimu Song Plus). Tačiau iš tiesų su Kinijos gamintojais susijusių automobilių yra ir daugiau… Juk konkurse vis dar dalyvauja MG ir Smart, o jie, tiesą sakant, nebėra „europiečiai”: pirmasis prekės ženklas priklauso Kinijos koncernui SAIC, o šiuolaikinius „smartukus” gamina „Geely Auto holding”. Abiejų prekės ženklų gamyba daugiausia vystoma Kinijoje.
Į preliminarų sąrašą pateko šių Europos gamintojų automobiliai: „Alfa Romeo”, „Audi”, BMW, „Citroen”, „Cupra”, „Dacia”, „Fiat”, „Maserati”, „Mini”, „Opel”, „Polestar”, „Porsche”, „Renault”, „Škoda”, „Volkswagen” ir „Volvo”. Beje, įdomu ir tai, kad „Maserati Grecale parklet” jau varžėsi dėl geriausio Europos automobilio titulo – 2023 m. sezone. Greičiausiai dabar į sąrašą įtraukta ir elektrinė „Folgore” versija – ji, tiesiog, debiutavo vėliau nei automobiliai su vidaus degimo varikliu. Šių metų konkurse taip pat dalyvauja amerikiečių „Ford”, korėjiečių „Hyundai”, „KGM” (buvęs „SsangYong”) ir „Kia”, japonų „Lexus”, „Mazda”, „Suzuki” ir „Toyota”.
Preliminariais duomenimis, nugalėtojas bus paskelbtas kitų metų pradžioje prasidėsiančioje Briuselio automobilių parodoje. 2024 m. Europos automobiliu žiuri pripažino elektrinį krosoverį „Renault Scenic”.
2025 m. Europos metų automobilio konkurso pretendentai:
1. Alfa Romeo Junior | 15. KGM Torres | 29. Porsche Macan |
2. Audi Q6 e-tron | 16. Kia EV3 | 30. Renault 5 |
3. BMW X2/iX2 | 17. Lexus LBX | 31. Renault Symbioz |
4. BYD Seal U | 18. Maserati GranTurismo | 32. Renault Rafale |
5. Citroen C3/e-C3 | 19. Maserati Grecale | 33. Skoda Superb |
6. Citroen C3 Aircross | 20. Mazda CX-80 | 34. Skoda Kodiaq |
7. Cupra Tavascan | 21. MG 3 | 35. smart #3 |
8. Cupra Terramar | 22. MG Cyberster | 36. Suzuki Swift |
9. Dacia Duster | 23. Mini Cooper SE | 37. Toyota LC Prado |
10. Fiat Grande Panda | 24. Mini Countryman | 38. Volkswagen Passat |
11. Ford Explorer | 25. Opel Grandland | 39. Volkswagen Tiguan |
12. Ford Tourneo Courier | 26. Opel Frontera | 40. Volvo EX90 |
13. Hyundai Inster | 27. Polestar 3 | 41. Xpeng G6 |
14. Hyundai Santa Fe | 28. Polestar 4 |