Paskelbti pretendentai į geriausio 2025 m. Europos automobilio titulą: automobilių daugiau, „kinų” mažiau, bet jų yra

Pradiniame kasmetinio prestižinio konkurso sąraše – 41 modelis, iš kurių  du yra Kinijos gamintojų kūriniai. Finalistai bus paskelbti rudenį, o nugalėtojas – kitų metų pradžioje.

Europos metų automobilio apdovanojimo organizatoriai įvardijo naujojo sezono dalyvius. Primename, kad pagal galiojančias taisykles konkurse gali dalyvauti nauji automobiliai, t. y. tie, kurie parduodami kalendoriniais metais. Be to, modelis turi būti pristatytas bent penkiose „senojo pasaulio” rinkose. Geriausią 2025 m. Europos automobilį renka žiuri, kurią sudaro 59 automobilių žurnalistai iš 22 šalių.

Jei praėjusį sezoną konkurse dalyvavo 28 automobiliai, tai šį sezoną – 41 modelis. Nors tai tik preliminarus sąrašas, galutinis bus paskelbtas lapkričio 15 d., o finalininkai paaiškės to paties mėnesio pabaigoje. Šiaip ar taip, beveik visi automobiliai, žinoma, vienaip ar kitaip elektrifikuoti.

Paskelbti pretendentai į geriausio 2025 m. Europos automobilio titulą: automobilių daugiau, "kinų" mažiau, bet jų yra
Smart #3

Praėjusį sezoną sąraše buvo penki „kinai” – Nio modelis ir net keturi BYD modeliai (vienas iš jų pateko į finalą). Šį kartą sąraše vėl yra Xpeng ir BYD – jiems atstovauja krosoveriai G6 ir Seal U (gimtojoje Kinijoje Seal U parduodamas pavadinimu Song Plus). Tačiau iš tiesų su Kinijos gamintojais susijusių automobilių yra ir daugiau… Juk konkurse vis dar dalyvauja MG ir Smart, o jie, tiesą sakant, nebėra „europiečiai”: pirmasis prekės ženklas priklauso Kinijos koncernui SAIC, o šiuolaikinius „smartukus” gamina „Geely Auto holding”. Abiejų prekės ženklų gamyba daugiausia vystoma Kinijoje.

Paskelbti pretendentai į geriausio 2025 m. Europos automobilio titulą: automobilių daugiau, "kinų" mažiau, bet jų yra

Į preliminarų sąrašą pateko šių Europos gamintojų automobiliai: „Alfa Romeo”, „Audi”, BMW, „Citroen”, „Cupra”, „Dacia”, „Fiat”, „Maserati”, „Mini”, „Opel”, „Polestar”, „Porsche”, „Renault”, „Škoda”, „Volkswagen” ir „Volvo”. Beje, įdomu ir tai, kad „Maserati Grecale parklet” jau varžėsi dėl geriausio Europos automobilio titulo – 2023 m. sezone. Greičiausiai dabar į sąrašą įtraukta ir elektrinė „Folgore” versija – ji, tiesiog, debiutavo vėliau nei automobiliai su vidaus degimo varikliu. Šių metų konkurse taip pat dalyvauja amerikiečių „Ford”, korėjiečių „Hyundai”, „KGM” (buvęs „SsangYong”) ir „Kia”, japonų „Lexus”, „Mazda”, „Suzuki” ir „Toyota”.

Preliminariais duomenimis, nugalėtojas bus paskelbtas kitų metų pradžioje prasidėsiančioje Briuselio automobilių parodoje. 2024 m. Europos automobiliu žiuri pripažino elektrinį krosoverį „Renault Scenic”.

 

2025 m. Europos metų automobilio konkurso pretendentai:

1. Alfa Romeo Junior15. KGM Torres29. Porsche Macan
2. Audi Q6 e-tron16. Kia EV330. Renault 5
3. BMW X2/iX217. Lexus LBX31. Renault Symbioz
4. BYD Seal U18. Maserati GranTurismo32. Renault Rafale
5. Citroen C3/e-C319. Maserati Grecale33. Skoda Superb
6. Citroen C3 Aircross20. Mazda CX-8034. Skoda Kodiaq
7. Cupra Tavascan21. MG 335. smart #3
8. Cupra Terramar22. MG Cyberster36. Suzuki Swift
9. Dacia Duster23. Mini Cooper SE37. Toyota LC Prado
10. Fiat Grande Panda24. Mini Countryman38. Volkswagen Passat
11. Ford Explorer25. Opel Grandland39. Volkswagen Tiguan
12. Ford Tourneo Courier26. Opel Frontera40. Volvo EX90
13. Hyundai Inster27. Polestar 341. Xpeng G6
14. Hyundai Santa Fe28. Polestar 4

 

Pasidalink