Žiauriai greitas pristatymas: parodytas 2000 AG furgonas „Ford Pro Electric SuperVan”

Viena ryškiausių ir netikėčiausių šių metų Jungtinėje Karalystėje vykstančio Gudvudo greičio festivalio „Goodwood Festival of Speed“ premjerų buvo turintis erdvų krovinių skyrių ekstremalus elektrinis furgonas „Ford Pro Electric SuperVan“ galintis iki 100 km/h įsibėgėti greičiau nei per 2 sekundes.

Gudvude parodytas „Ford Pro Electric SuperVan“ monstras yra jau ketvirtasis „Ford“ ir jo sporto padalinio „Ford Performance“ kūrinys. Ankstesnieji supervanai buvo pagaminti „Transit“ pagrindu (pirmasis buvo parodytas dar 1971 m.) ir turėjo lenktyninius benzininius variklius na, o šis, atitinka nūdienos reikalavimus-elektrinis. Naujojo monstro ratus suka keturi elektriniai varikliai (po vieną kiekvienam ratui), kurių bendra galia 2000 AG.

Aišku elektrinis „SuperVan“, kaip ir jo pirmtakai, pirmiausia yra parodomasis automobilis, skirtas publikos pramogai, tačiau „Ford Performance“ specialistai į jo kūrimą žiūrėjo labai rimtai ir net įtraukė austrų kolegas iš STARD turinčios didelę elektromobilių pritaikymo lenktynėms patirtį komandos. 100 km/h greitį automobilis pasiekia per 2 sekundes. Maksimalus greitis 320 km/h.

„Ford Pro Electric SuperVan“ sukurtas balandį pristatyto „Ford E-Transit Custom“ serijinio elektrinio furgono motyvais, tačiau panašūs čia liko tik matmenys ir dalis kėbulo grindų bei serviso programinė įranga. Viršutinė superfurgono kėbulo dalis yra erdvinis vamzdinis rėmas, aptrauktas kompozicinėmis plokštėmis. Pakaba – lenktyninė. Kuklios 50 kWh talpos skysčiu aušinamas akumuliatorius pagamintas specialiai šiam modeliui, tačiau jo užteks keliems koviniams ratams apsukti. Įkrovimo laikas-45 min.

Salone įrengtas FIA reikalavimus atitinkantis saugos karkasas. Centrinis multimedijos ekranas pasiskolintas iš serijinio elektrinio krosoverio Ford Mustang Mach-E – per šį ekraną pilotas pasirenka vieną iš penkių jėgainės darbo režimų: Road, Track, Drag, Drift ir Rally (kelias, lenktynių trasa, maksimalus pagreitis, driftas ir ralis). Atskiras režimas leidžia sušildyti padangas: viena ašis užblokuojama, o antrosios ratai įnirtingai sukasi. Už piloto sėdynės yra įspūdingas krovinių skyrius, gaila, bet Ford nepateikė jo nuotraukų.

Žinoma, niekas nekalba apie serijinę „Ford Pro Electric SuperVan” gamybą, tačiau įvairiose parodose, festivaliuose ir reklaminiuose renginiuose šis monstras žibės dar ne kartą. Tuo tarpu visaverčio serijinio „darbininko“ „Ford E-Transit Custom“ premjera laukiama jau šį rugsėjį.

Ford Performance nuotr.

Pasidalink