Paaiškino, kodėl „Ducati Multistrada V4S“ tapo pirmuoju Lietuvos „Metų motociklu 2023“

Pirmąkart Lietuvoje surengtame „Metų motociklo 2023“ konkurse pergalę drauge su daugybe kitų apdovanojimų išplėšė itališkas motociklas – „Ducati Multistrada V4S“. Konkurso komisijos nariai pasidalino, kas lėmė, jog būtent šiam motociklui teko tapti pirmuoju „plieniniu žirgu“, įvertintu Lietuvoje.

11 profesionalų komisija, sudaryta iš Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovų, keliautojų, sportininkų ir automobilių bei motociklų apžvalgininkų balsuodama iš geriausią metų motociklą turėjo išskirstyti 25 balus aštuoniems į šį titulą pretenduojantiems modeliams. Ne vienas prisipažino, kad pasirinkimas buvo itin nelengvas.

Sužavėjo inovacijos

Turų motociklais organizatorė Jurga Žukauskaitė balsuodama „Ducati Multistrada V4S“ modeliui skyrė 3 balus. Pasakodama, kas sužavėjo važiuojant šiuo itališku motociklu, ji akcentavo inovacijas.

„Balai skirti už nedidelį svorį ir didelę galią, už inovacijas ir saugumą: adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą, aklųjų zonų stebėjimą. Net įkalnės stabdys motocikle yra“, – vardino komisijos narė.

Jos žodžiams pritarė ir Aidas Bubinas, keliautojas ir operatorius. Pasak jo, šis modelis yra vienas geriausių pastarojo meto motociklų, kuriame puikiai dera begalė inovacijų ir technologijų.

„Atrodo, tik vakar motocikluose atsiradusi pastovaus greičio palaikymo sistema buvo naujiena. O šiandien čia jau tokios sistemos net ir adaptyvios, be to, motociklai turi aklųjų zonų indikatorius, apie kuriuos nė nesusimąstydavome. Atrodė, kad nesunku pasukti tą galvą“, – prisiminė A. Bubinas.

Pasak jo, „Metų motociklu 2023“ išrinktą modelį galima būtų girti be galo, tačiau geriausias būdas įsitikinti komisijos narių žodžiais – išbandyti „plieninį žirgą“ patiems.

Darius Rekašius, motociklininkų bendruomenei plačiau žinomas kaip Moto Guris, pažėrė gausybę techninių atradimų, dėl kurių, pasak jo, tai motociklas, neturintis konkurentų.

„Nėra rėmo, unikali šakės konstrukcija, jokio taupymo kuriant detales, kosminiai metalų lydiniai ir t.t. Taip pat čia – patentuoti LED žibintai. Važiuojant naktį jausmas toks, lyg važiuotumei baltame tunelyje. Kalbant apie variklį, pasirinkti liejiniai, jų apdirbimas, detalių tikslumas toks, kad analogų nerasite net automobilių variklių rinkoje, be to, čia labai daug anglies pluošto komppozito detalių“, – gyrė Moto Guris.

Be to, pastebėjo jis, motociklas aerodinamiškai sukurtas taip, kad „neplaukiotų“, jo priekinė dalis būtų prispausta prie kelio, todėl net akceleruojant labai smarkiai, „Ducati Multistrada V4S“ neleidžia atplėšti priekinio rato nuo kelio.

Rinkosi tarp favoritų

Dalis konkurso komisijos narių prisipažino, kad apsispręsti teko ganėtinai sunkiai skirstant balus dviem favoritams. Pavyzdžiui, komunikacijos specialistas Paulius Sviklas prisipažino, jog „Multistrada V4S“ jam labai patiko, tačiau kai kuriais aspektais gilesnį įspūdį paliko artimiausias jo konkurentas „KTM 1290 Super Adventure S“.

„KTM 1290 Super Adventure S“ paliko didesnį įspūdį, ypač pravažiavus su abiem paeiliui vienodu maršrutu. Galios pas abu sočiai, valdomi abu nuostabiai, abu turi gausybę reguliavimo ir individualizavimo galimybių, sėdėsena – skirtinga, bet gera abiejuose. O kai kurios detalės nunešė asmenines simpatijas KTM naudai – daug tikslesnis „quickshifter“, geresnis automatinės posūkio išjungimo ir dar kelių sistemų veikimas, tikslumas važiuojant mažu greičiu, patogesnis ekranas ir jo valdymas“, – aiškino P. Sviklas.

Keliautojas Karolis Mieliauskas įvertino ir motociklo kainą. Daugiausiai balų skyręs „CFMOTO 800 MT“ modeliui, komisijos narys atkreipė dėmesį, kad šis yra kone dukart pigesnis nei „Ducati“.

Pamėgęs motociklais leistis į labai ilgas keliones, jis prisipažino, kad „Multistrada V4S“ jam pasirodė beveik idealiu pasirinkimu kelionėms.

„Supergalingas, supersaugus, superpatogus. Viskas puiku, kol važiuojame asfaltu. Teoriškai, sukti į žvyrkelį galima, o praktiškai nedrįsau (padangos netinkamos). Bet, mano manymu, V4S „nori važiuoti tik asfaltu“ ir lai tai daro. Nors ir turi gerbėjų,kurie pakeičia įprastas padangas skirtomis belelei, stebuklo, tikriausiai, nepamatysime daugiau nei egzotiška išvaizda“, – kalbėjo jis.

Automobilių ir motociklų apžvalgininkas Justas Lengvinas neslėpė, kad netgi paskutinę konkurso dieną jis rinkosi, kuriam modeliui skirti daugiausiai balų, kadangi turėjo du favoritus – „Ducati Multistrada V4S“ ir „KTM 1290 Super Adventure S“.

„Jei reikėtų išrinkti mėgstamiausią variklį iš visų konkurse dalyvavusių, tai neabejotinai būtų šis V4. Jokių vibracijų ir daug galios. „Multistrada“ stebina įrangos gausa ir patogumu važiuojant. Tai brangus, bet labai geras motociklas. Bandžiau nuspręsti kam duoti daugiau taškų – „Multistradai“ ar KTM 1290, bet kaskart vienam ar kitam pridėjus po tašką, išmušdavo saugikliai. Palikau po lygiai, nes skirtumai tiesiog per maži. „Ducati“ stiprybės – motoras ir išvaizda. Trūkumai? Galima būtų sakyti kaina, bet čia gauni tiek, kiek išleidi. Viskas, mano manymu, teisinga“, – samprotavo jis.

Įvertins galintys įpirkti

Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, prisijungęs prie konkurso komisijos gretų, akcentavo, kad „Ducati“ yra viskas, ko reikia, ir netgi dar daugiau, kelionėms.

„Jei tik leidžia piniginė, pažangios technologijos, saugumo priemonės ir kitos smulkmenos tikrai padarys kelionę šiuo motociklu dar smagesne“, – kalbėjo jis.

Motociklų sporto meistras Šarūnas Pladas taip pat neslėpė pagyrų „Multistrada V4S“ modeliui. Pasak jo, šiame modelyje telpa viskas, ko reikia, kad kelionės būtų patogios ir saugios.

„Tai aukščiausios klasės kelioninis motociklas tiems, kurie gali sau tokį leisti“, – apie beveik 24 tūkst. eurų kainuojantį modelį sakė jis.

Pasak automobilių ir motociklų apžvalgininko Jurgio Paplaičio, skyrusio „Ducati Multistrada V4S“ modeliui 7 balus, šis motociklas brangus, tačiau šiandien jis – geriausias kelioninis motociklas.

„Tai tarsi du motociklai viename: „superbaiko“ V4 motoras įspūdingas greitkelyje, o visos kitos galimybės leidžia rinktis bet kokį kelią“, – tikino jis.

„Metų motociklo 2023“ konkursas Lietuvoje surengtas pirmą kartą. Konkursą organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), rengiantis tokius konkursus, kaip „Lietuvos metų automobilis“, „Metų komercinis automobilis“, „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ bei „Press rally“.

ŽYMĖ:
Pasidalink