Rotaciniai varikliai atgimsta? Panašu, kad „Mazda” JAV rinkai rengia naujieną

2012 m. kartu su RX-8 modeliu „Mazda“ nutraukė rotacinių variklių gamybą. Tuo pat metu gamintojas neatsisakė jų kūrimo ir net bandė juos įtraukti į hibridines jėgaines. Pavyzdžiui, 2014 m. buvo pristatytas „Mazda Demio“ hečbeko pagrindu sukurtas prototipas: jame po bagažinės dugnu buvo įrengtas 330 kub. cm skersmens rotacinis stūmoklinis variklis (RPI). Praėjusių metų pradžioje debiutavo serijinis hibridinis krosoverinis kupė, pavadintas MX-30 e-Skyactiv R-EV.

Šio modelio vienatūrio 830 kub.cm. benzininis variklis nėra mechaniškai tiesiogiai sujungtas su priekiniais varančiaisiais ratais. Jis suka generatorių, kuris gamina elektros energiją ir kaupia ją kėbulo grindyse integruotame akumuliatoriuje, kurio talpa – 17,8 kWh. Už ratų sukimą atsakingas tik elektros variklis, jo didžiausia galia lygi 170 AG, o sukimo momentas – 260 Nm (palyginimui, elektrinės versijos MX-30 – 145 AG ir 241 Nm). Hibridinis MX-30 e-Skyactiv R-EV nuo vietos iki šimto įsibėgėja per 9,1 sekundės, o maksimalus greitis elektronikos ribojamas iki 140 km/val. Šio modelio nuvažiuojamas atstumas yra 85 km (WLTP), kai važiuojama tik elektra, ir daugiau kaip 600 km, kai važiuojama hibridiniu režimu.

Mazda Iconic SP

Per interviu, kurį bendrovės generalinis direktorius Masahiro Moro davė „Automotive News“, paaiškėjo, ką „Mazda“ ruošias JAV rinkai. Pasak bendrovės vadovo, modeliai su hibridine sąranka ir vienos sekcijos rotaciniu varikliu bus „nepakankamai galingi“ vietos klientams. Todėl Jungtinėms Valstijoms Japonijos gamintojas ruošia hibridinę sistemą, kurią sudarys dviejų sekcijų rotacinis variklis. Kartu tikimasi, kad jis nebus mechaniškai tiesiogiai sujungtas su varančiaisiais ratais. Pasak Masahiro Moro, tokiame įrenginyje pora rotorių suksis atskirai skirtingose kamerose, naudodami vieną veleną, o tai leis pagaminti daugiau elektros energijos.

Mazda Iconic SP

Gali būti, kad „Mazda“ modelių gamą papildys serijinis sportinis automobilis, kurio pagrindą sudarys 2023 m. spalio pabaigoje debiutavęs „Iconic SP“ konceptas. Kaip anksčiau pranešė  jo hibridinės jėgainės širdis – automobilio centre sumontuotas dviejų sekcijų rotacinis variklis. Žinoma, kad šios sistemos galia parodomajame „Mazda Iconic SP“ automobilyje yra lygi 370 AG, o jo bendroji masė – 1450 kg.

Mazda Iconic SP

Tikslios naujo sportinio automobilio su hibridiniu „įdaru“ išleidimo datos vis dar nėra, nors pristatymas, greičiausiai, netoli. „Mazda“ rotacinis variklis yra modulinės konstrukcijos, gali turėti bet kokį skaičių sekcijų, gali būti varomas ne tik benzinu, bet ir išgrynintu sintetiniu kuru bei vandeniliu, todėl tikėtina, kad jį pamatysime ne tik sportiniuose automobiliuose.

 

ŽYMĖ:
Pasidalink