Nors šiuolaikiniai automobiliai aprūpinti įvairiausiomis saugumo sistemomis, jie vis tiek dažnai patenka į avarijas. Transporto priemonių istorijos patikros platformos „carVertical“ duomenimis, 52,4 proc. visų automobilių, tikrintų platformoje, yra apgadinti.
Įdomu tai, kad kai kurios automobilių markės į eismo įvykius patenka dažniau nei kitos. „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kurios markės turi didžiausią tikimybę patekti į avariją ir kokią žalą vidutiniškai patiria automobilis.
Trys ketvirtadaliai „Tesla“ automobilių yra patekę į eismo įvykį
Pirmąją vietą tarp dažniausiai žalas patiriančių naudotų automobilių markių užima „Tesla” – net 74,3 proc. „carVertical“ platformoje tikrintų šios markės automobilių turėjo įrašų apie patirtus apgadinimus. Nuo „Tesla“ automobilių nedaug atsilieka „Hyundai“ (69,1 proc.) ir „Subaru“ (68,7 proc.). Tuo tarpu „Renault“ (40,8 proc.), „Alfa Romeo“ (40 proc.) ir „Fiat“ (39,5 proc.) yra trys rečiausiai į avarijas patenkančios markės.
Šie didžiuliai skirtumai gali būti paaiškinti tuo, kad „Renault“ ir „Fiat“ gamina ekonomiškus, mažo galingumo automobilius, mėgstamus šeimų bei miesto vairuotojų.
„Hyundai“ siūlo prieinamus, tačiau stilingus modelius, kurie traukia jaunus, mažiau vairavimo patirties turinčius vairuotojus. „Subaru“ automobiliai laikomi saugiais ir patikimais, tačiau jų savininkai dažnai nežino, kaip tinkamai valdyti transporto priemonę su visų varančių ratų sistema pavojingose situacijose.
Nors „Tesla“ modeliai ganėtinai brangūs ir aprūpinti saugumo sistemomis, nemažai vairuotojų nėra pratę prie staigios akseleracijos.
„Tesla“ turi vieną pažangiausių autonominių vairavimo sistemų, tačiau paradoksalu, kad būtent ši markė patiria daugiausiai eismo įvykių. Tai gali reikšti, kad nemažai vairuotojų nepratę prie staigios akseleracijos arba vairuoja išsiblaškę. Ne paslaptis, kad didžioji dalis žalas patyrusių „Tesla“ automobilių į Lietuvą atkeliauja iš JAV“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
„Ferrari“ ir „Lamborghini“ vairuotojams avarijos kainuoja brangiausiai
Tikriausiai nieko nenustebins, kad didžiausiais vidutinės žalos dydžiais pasižymi „Ferrari“ (94 149 eurai) ir „Lamborghini“ (64 608 eurai), kurie net keletą kartų viršija visas arčiausiai sąraše esančias automobilių markes. Toliau rikiuojasi „Tesla“ (14 320 eurų), „Dodge“ (9522 eurai) ir „Porsche“ (8588 eurai).
Aukšta vidutinė žalos vertė gali reikšti arba brangų remontą, arba stiprius apgadinimus. Jei prabangaus automobilio avarija gali kainuoti tūkstančius eurų, paprastesnių markių apgadinimų vertė gerokai „žemiškesnė“. „BMW“ patiriama žala vidutiniškai siekia 3994 eurus, „Volkswagen“ – 3539 eurus, „Toyota“ – 3011 eurų. Tyrimo metu nustatyta, kad vidutinė automobilio žala siekia 3574 eurus, kas leidžia palyginti šį skaičių su skirtingų markių duomenimis.
„Kalbant apie patirtų avarijų išlaidas, prabangūs automobiliai yra visiškai kitame lygyje. Net ir nedidelio nubrozdinimo sutvarkymas gali kainuoti krūvas pinigų, todėl nenuostabu, kad „Ferrari“ ir „Lamborghini“ įsitaisė sąrašo viršuje“, – pasakoja M. Buzelis.
„Porsche“ automobiliai patiria daugiausiai apgadinimų
Tas pats automobilis gali būti apgadintas ne vieną kartą. Tyrimas atskleidė, jog dažniausiai žalas patiriančių transporto priemonių viršūnėje tvirtai įsitaisiusi „Porsche“ markė – vienam automobiliui vidutiniškai tenka po 1,71 žalos. Toliau rikiuojasi „Tesla“ (1,58) ir „Hyundai“ (1,52).
„Peugeot“ (0,75), „Renault“ (0,73) ir „Fiat“ (0,7) automobiliai patiria mažiausiai eismo įvykių. Šių gamintojų transporto priemonės pigios ir ekonomiškos, todėl jų vairuotojai retai viršija greitį ar agresyviai vairuoja.
„Esama nedidelės koreliacijos tarp dažniausiai žalas patiriančių automobilių markių ir didžiausio vidutinio žalų kiekio. Vidutinis mūsų platformoje tikrinamo automobilio amžius 9,5 metų, todėl normalu, kad per šį laikotarpį kai kurios transporto priemonės apgadinamos net keletą kartų“, – sako M. Buzelis.
Tyrimo metu rastas ir „Mercedes-Benz“ automobilis su 35 užfiksuotomis žalomis. Nemaža dalis Lietuvoje parduodamų naudotų automobilių yra apgadinti daugiau nei vieną kartą, todėl gali būti nesaugūs vairuoti.
Kaip buvo atliktas tyrimas?
Tyrimo metu „carVertical“ ekspertai išanalizavo 2 mln. automobilių istorijos ataskaitų, kurias įsigijo platformos vartotojai. Įmonė renka informaciją iš įvairių duomenų bazių ir institucijų, ją apdoroja ir sugeneruoja transporto priemonių istorijos ataskaitas, kuriose atspindi automobilio rida, patirtos žalos, savininkų pasikeitimai bei kita informacija.
Vidutinės žalos dydis buvo apskaičiuotas sudedant visas konkrečios markės patirtas žalas ir išvedant jų vidurkį. Tai leido įvertinti, kokius apgadinimus patiria skirtingi automobiliai ir kiek kainuoja jų remontas.
Kita tyrimo dalis atskleidė, kiek skirtingų žalų vidutiniškai patiria konkreti automobilių markė. Buvo suskaičiuota kiekvienos markės žala ir ši suma padalinta iš bendro tos markės ataskaitų skaičiaus.